Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Andersr65

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Andersr65 »

Willerud skrev:
Jonny skrev:
Hämtar på torsdag jag med. Har lagt till vinterdäck och bett om att få det på slutfaktura men den är inte ändrad än så länge. Dessutom tänkte jag betala direkt från mitt bankkonto. Hoppas det ska funka bra på plats genom att göra en överföring. Någon som vet om det kommer funka? Första gången jag handlar ny bil.
Vill inte göra dig besviken, men det är ingen bankdag imorgon... så räkna inte med att banköverföring funkar.
Om inte banköverföring är möjlig, borde du kunna ta finansiering genom DNB imorgon och lösa lånet vid lämpligt tillfälle.

Fint med sena julklappar 8-)
Lycka till med nya bilen
Jag hämtade min M3 i måndags och kommer få faktura hemskickad på vinterhjulen efteråt.
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

En timme kvar till man är ägare av en Tesla :D Ska bli intressant att se hur de gör med sommardäcken och om de fortfarande erbjuder förvaring på Euromaster. Wish me luck!
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
gds2
Teslaägare

Inlägg av gds2 »

lukasf skrev:
En timme kvar till man är ägare av en Tesla :D Ska bli intressant att se hur de gör med sommardäcken och om de fortfarande erbjuder förvaring på Euromaster. Wish me luck!
Lycka till. Livet kommer aldrig vara samma som innan. Bästa julklapp för store pojkar.
Model 3 LR AWD årsmodel 2020, pearl white/svart, med dragkrok, beställde 8/10, leverans 6/12
Användarvisningsbild
Teslasse
Teslaägare

Inlägg av Teslasse »

lukasf skrev:
Lycka till! Jag fick tjata mig till att få sommardäcken skickade till Euromaster, eftersom jag faktiskt blev lovad förvaring på telefon. De låg ändå i bilen när jag skulle hämta den.
Vit M3LR med drag.
Röd MYLR med drag.
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

lukasf skrev:
Jag har visserligen precis beställt en bil så jag får snällt vänta på min tur, men lite avis är jag nog allt......
Lycka till!
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare

Inlägg av lukasf »

JOhlsson skrev:
lukasf skrev:
Jag har visserligen precis beställt en bil så jag får snällt vänta på min tur, men lite avis är jag nog allt......
Lycka till!
Tog en månad och en dag från att jag beställde till jag hämtade ut ;)

Grymt kul bil iaf! Verkar dessutom som om jag fick HW3 eftersom jag ser de orangea konorna.

Sommardäcken hamnar på Euromaster, stänkskydd på fram. Ett par större låg med. Antar att de är tänkta bak?

Jag hämtade i Göteborg och bor i Göteborg så de sa att det är därför de inte ens lagt in däcken i bilen då de antog att jag ville ha förvaring. Men samtidigt sa de att för de flesta som åker långt för att hämta bilen får däcken i bilen vid leverans.

Bilen var inte uppdaterad till 2019.40.50 vilket jag gör nu via telefonen.

I övrigt såg allt ut som det skulle. Hämtade vid 15 så precis innan de blev mörkt, men tyckte både lack och passform såg fin ut.

Angående bakdörrarna så märkte jag också av att de inte poppar ut som framdörrarna gör. Utan man får hålla inne knappen och putta upp dörren. Helt enligt konstruktion enligt leveransansvarig.
M3 LR AWD 2020
Användarvisningsbild
SoWErA
Teslaägare

Inlägg av SoWErA »

lukasf skrev:
JOhlsson skrev:
lukasf skrev:
Lycka till!

Grymt kul bil iaf! Verkar dessutom som om jag fick HW3 eftersom jag ser de orangea konorna.

Sommardäcken hamnar på Euromaster, stänkskydd på fram. Ett par större låg med. Antar att de är tänkta bak?

Jag hämtade i Göteborg och bor i Göteborg så de sa att det är därför de inte ens lagt in däcken i bilen då de antog att jag ville ha förvaring. Men samtidigt sa de att för de flesta som åker långt för att hämta bilen får däcken i bilen vid leverans.

I övrigt såg allt ut som det skulle. Hämtade vid 15 så precis innan de blev mörkt, men tyckte både lack och passform såg fin ut.

Angående bakdörrarna så märkte jag också av att de inte poppar ut som framdörrarna gör. Utan man får hålla inne knappen och putta upp dörren. Helt enligt konstruktion enligt leveransansvarig.
Dom större stänkskydden ska sättas ovan på dom små där fram om man vill ha större. Man får inte bak..

Tror oranga konor kan ses med HW2.5
Användarvisningsbild
JOhlsson
Teslaägare

Inlägg av JOhlsson »

Trevlig!
lukasf skrev:
JOhlsson skrev:
lukasf skrev:
Lycka till!

M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Det är ingen som får HW2.5 nu. Alla Model 3 sedan april 2019 har HW3. Något undantag med en RWD LR fanns tydligen på Reddit som hämtade ut i september 2019 men hade HW2.5 men det är också den enda jag hört talas om. Mars tror jag det är för Model S/X.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
subzero

Inlägg av subzero »

Fråga, om man får leverans i Februari (som är den preliminära info man får av tesla när man beställer bilen) när tror ni att bilen tillverkades i fabriken?

Om den tillverkades i Dec 2019 eller Jan 2020 kommer att påverka förmånsvärdet. Ni som fått leverans, vad brukar ledtiderna från tillverkningen till leveransdatumet.
Användarvisningsbild
Teslasse
Teslaägare

Inlägg av Teslasse »

subzero skrev:
Fråga, om man får leverans i Februari (som är den preliminära info man får av tesla när man beställer bilen) när tror ni att bilen tillverkades i fabriken?

Om den tillverkades i Dec 2019 eller Jan 2020 kommer att påverka förmånsvärdet. Ni som fått leverans, vad brukar ledtiderna från tillverkningen till leveransdatumet.
Min levererades den 23/12 och är tillverkad i november.
Vit M3LR med drag.
Röd MYLR med drag.
Användarvisningsbild
MatsH
Teslaägare

Inlägg av MatsH »

Hämtade idag på Trosta, saknade nummerplåtar men det fixades med tillfälliga skyltar. Trevlig och hjälpsam personal som verkligen har fått jobba den här månaden.
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare

Inlägg av Jonas B »

Då var det dags!
Hämtning Nyårsafton 11.30 Trosta :D
M3p.
Trevlig helg alla där ute!
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare

Inlägg av Gasglad »

Då får jag lämna väntrummet! Väntade precis en månad men idag hämtade jag bilen. Trevligt bemötande, hittade tyvärr en liiiten lackskada långt ner på kofångaren bak. De dokumenterade skadan inget snack.

Sen var det bara att åka hem 30 mil varav några var i riktigt dåligt före. Bilen går dock som tåget mycket bättre än min Audi A4 quattro från 2018. Den är tystare, stereon otroligt mycket bättre, autopilot typ 100 ggr bättre. Byggkvalitet där slår dock Audi Tsla. Inga direkta glipor, skevheter eller så men man ser att paneler inte riktigt har samma passform som hos Audi.

Summan: Mycket nöjd
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Trevligt då kan vi träffas nån dag ju! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
Boka in nåt före trettonhelgen vetja! Passerar i morgon men det kanske är lite för snabbt på ;-)
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Boka in nåt före trettonhelgen vetja! Passerar i morgon men det kanske är lite för snabbt på ;-)
I morgon, dvs idag, är vi i Sandviken en sväng :(
Hur länge är ni här då? Eller är det just "passerar"?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jonas B
Teslaägare

Inlägg av Jonas B »

Någon mer som hämtar på Nyårsaftonen?
Kanske blir själv på Trosta :D
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jonas B skrev:
Någon mer som hämtar på Nyårsaftonen?
Kanske blir själv på Trosta :D
Tvärtom, jag tror nog de levererar så mycket de kan då.
/Jonas B
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
mihan

Inlägg av mihan »

Färdigväntat, hämtade igår på Trosta. Verkade vara bra passform på panelerna, svårt att bedöma lacken då den var nytinad och blöt. Roligaste var när brorsan provade. Jag sa inget om att den hade rätt bra drag...han skrattade och var i chocktillstånd resten av provfärden :-)
Model 3 Performance, Pearl White, Svart interiör. Uthämtad 27/12-2019
Användarvisningsbild
OscarA
Teslaägare

Inlägg av OscarA »

mihan skrev:
Färdigväntat, hämtade igår på Trosta. Verkade vara bra passform på panelerna, svårt att bedöma lacken då den var nytinad och blöt. Roligaste var när brorsan provade. Jag sa inget om att den hade rätt bra drag...han skrattade och var i chocktillstånd resten av provfärden :-)
Grattis! Jag körde youtube-varianten.
Bad person(en/erna) sträcka sig fram för att trycka på skärmen sen gav jag fullt blås :D
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Bjelke skrev:
Uppe till trettonhelgen. Såg att ni inte var hemma när vi åkte tillbaka via Järvsö idag ;-)
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

themax skrev:
Bjelke skrev:
Uppe till trettonhelgen. Såg att ni inte var hemma när vi åkte tillbaka via Järvsö idag ;-)
Kul :) då måste vi rodda ihop en liten träff asså! :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
K-G

Inlägg av K-G »

Hej! Har läst forumet ett tag nu (lite för mycket enligt vissa familjemedlemmar.., ;) ). Har precis skapat profil här och passar på att ansluta mig till väntrummet. Fick bokningsbekräftelse på julafton (vit sr+).

Tack alla som bidrar till ett kul informativt forum!

Hur mycket plats tar sommardäcken upp i bilen. Måste man vara ensam när man hämtar bilen eller får man plats med någon passagerare?
Användarvisningsbild
Gasglad
Teslaägare

Inlägg av Gasglad »

En passagerare går bra
Skriv svar