Hej
Ett skrapande ljud när vi körde över ett gupp idag visade sig bero på att två luckor var öppna under bilens tröskel på höger sida.
Kan inte minnas att de varit öppna innan.
Synd lite dåligt på bilden tyvärr.
Ungefär 3x3cm stora.
Under luckan verkar det bara vara ett hål? Eller ska det sitta en skruv där ?
Någon som har en idé.
Det var bara att snäppa igen luckorna igen.
Små luckor under tröskeln, vad är det
Moderator: Redaktion
Re: Små luckor under tröskeln, vad är det
Uppdatering, kollade på någon video på youtube och det verkar som att det ska vara skruvar i hålen.
Öppnade på andra sidan och där var inga skruvar där heller.
Är det någon som har möjlighet att öppna sin lilla lucka och kolla om där sitter någon skruv?
Öppnade på andra sidan och där var inga skruvar där heller.
Är det någon som har möjlighet att öppna sin lilla lucka och kolla om där sitter någon skruv?
Uppdatering 2.
Det verkar inte vara någon hänga i de två mittersta luckorna. Bara ett litet grunt hål. Verkar osannolikt att där har suttit något.
Öppnade luckan vid främre hjulhuset och där satt en bult.
Jag fortsätter helt enkelt som det är, skulle luckorna fara upp mer så får jag helt enkelt limma igen dem.
Det hade ju varit trevligt om man kunde få tag på någon på tesla som kunde bekräfta, men det är ju som det är
Jag är glad att det inte verkar vara batteribultarna som har gängat ur sig.
Det verkar inte vara någon hänga i de två mittersta luckorna. Bara ett litet grunt hål. Verkar osannolikt att där har suttit något.
Öppnade luckan vid främre hjulhuset och där satt en bult.
Jag fortsätter helt enkelt som det är, skulle luckorna fara upp mer så får jag helt enkelt limma igen dem.
Det hade ju varit trevligt om man kunde få tag på någon på tesla som kunde bekräfta, men det är ju som det är

Jag är glad att det inte verkar vara batteribultarna som har gängat ur sig.
kanske som med en del fälgar, att tjuvarna först lossnar bultarna för att senare komma tillbaks och stjäla hjul, bara att nu gäller det hela batteriet
(obs! ironi)

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14