E tron 50

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Etron50
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 jan 2020 16:44

Re: E tron 50

Inlägg av Etron50 »

Hej!

Första inlägget efter att ha läst mycket på forumet! Fick precis min Etron50, svart Proline. Bra erbjudande på 1-årsleasing så är glad att lämna diesel/bensin bakom mig (förhoppningsvis för gott! :-)

Än så länge mycket nöjd! Enda problemet är MyAudi appen som inte haft kontakt med bilen på några dagar nu.
Kommer mest att köra runt Stockholm, i närområdet, Gotland och Fjällen så hoppas den begränsade räckvidden ska fungera. Har 3 barn (4,8,10) och de sitter utmärkt i baksätet så bra bredd.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: E tron 50

Inlägg av taliz »

Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Etron50
Inlägg: 4
Blev medlem: 09 jan 2020 16:44

Re: E tron 50

Inlägg av Etron50 »

Tror det var runt 7k i månaden efter miljöbonusen, ingen första insats. Leasing på firma. Stor rabatt från Audi på 50-modellen.
eriknw
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 nov 2019 13:11

Re: E tron 50

Inlägg av eriknw »

taliz skrev:
Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
Som skrivet ovan går Proline på 7 kakor ex moms vid 12 månader med 1000 mil.

Går tydligen att privatleasa basmodellen från 4800 kr i någon kampanj nu, 24 månader, 1000 mil/år.
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: E tron 50

Inlägg av ellerstrom »

eriknw skrev:
taliz skrev:
Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
Som skrivet ovan går Proline på 7 kakor ex moms vid 12 månader med 1000 mil.

Går tydligen att privatleasa basmodellen från 4800 kr i någon kampanj nu, 24 månader, 1000 mil/år.
Var finns denna kampanj? Är egentligen sugen på en Model 3 som andrabil, men detta lät ju ganska lockande ändå :)
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4353
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: E tron 50

Inlägg av dstr »

ellerstrom skrev:
eriknw skrev:
taliz skrev:
Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
Som skrivet ovan går Proline på 7 kakor ex moms vid 12 månader med 1000 mil.

Går tydligen att privatleasa basmodellen från 4800 kr i någon kampanj nu, 24 månader, 1000 mil/år.
Var finns denna kampanj? Är egentligen sugen på en Model 3 som andrabil, men detta lät ju ganska lockande ändå :)
Marginellt dyrare än en Zoe.

Hittade ngn blocketannons med liknande pris.

Ska försöka få tid att provköra i helgen. :)
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: E tron 50

Inlägg av Nilp »

dstr skrev:
ellerstrom skrev:
eriknw skrev:
taliz skrev:
Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
Som skrivet ovan går Proline på 7 kakor ex moms vid 12 månader med 1000 mil.

Går tydligen att privatleasa basmodellen från 4800 kr i någon kampanj nu, 24 månader, 1000 mil/år.
Var finns denna kampanj? Är egentligen sugen på en Model 3 som andrabil, men detta lät ju ganska lockande ändå :)
Marginellt dyrare än en Zoe.

Hittade ngn blocketannons med liknande pris.

Ska försöka få tid att provköra i helgen. :)
1000 mil på ett år är ganska lite, eller 2,7 mil per dag. Tycker inte vi kör så mycket men har kört 450 mil på två månader med vår Etron. Vad jag förstått på Tesla ägare på det här forumet innan och som jag kan skriva under på är, att då det är väldigt behagligt med elbil så kör man också gärna den. :)
Känns inte så prisvärt att ha 2 ton stål stående på garageuppfarten för 4800 sek/mån :)
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... o/87963472
Vi kan nu erbjuda nya Audi e-tron 50 quattro till ett attraktivt kampanjpris på privatleasing. Avtalet avser 24månaders privatleasing med 1000mil/år(går att utöka mot tillägg). 4595:-/mån
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Nilp skrev:
dstr skrev:
ellerstrom skrev:
eriknw skrev:
taliz skrev:
Grattis! Vad kostade 1 års leasing? Privat eller företag?
Som skrivet ovan går Proline på 7 kakor ex moms vid 12 månader med 1000 mil.

Går tydligen att privatleasa basmodellen från 4800 kr i någon kampanj nu, 24 månader, 1000 mil/år.
Var finns denna kampanj? Är egentligen sugen på en Model 3 som andrabil, men detta lät ju ganska lockande ändå :)
Marginellt dyrare än en Zoe.

Hittade ngn blocketannons med liknande pris.

Ska försöka få tid att provköra i helgen. :)
1000 mil på ett år är ganska lite, eller 2,7 mil per dag. Tycker inte vi kör så mycket men har kört 450 mil på två månader med vår Etron. Vad jag förstått på Tesla ägare på det här forumet innan och som jag kan skriva under på är, att då det är väldigt behagligt med elbil så kör man också gärna den. :)
Känns inte så prisvärt att ha 2 ton stål stående på garageuppfarten för 4800 sek/mån :)
Att köpa en begagnad Volvo XC70 Classic Summum för ~225 000:- är ett av alternativen jag har räknat på nu när leasingen på i3:an går ut. Är min frus daily driver. Hon kör väl ca 1000 mil per år.

Räknar man med försäkring, service, däckslitage, räntekostnad, bränsle, värdeminskning (15% per år) så blir det ca 4800:-/mån.

Det är nästan på kronan vad en sån där privatleasad E-Tron kostar om man räknar in elen. Så det är ju inte en jättedyr kärra.

Man kan även välja fler mil men då kostar det väl lite mer.
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

https://www.borjessonsbil.se/kampanjer/ ... on-50/audi

De har även business lease för företag. 4500 mil på 36 månader. Från 5 995:-/mån och förmånsvärde på 3750:- brutto.

I mitt kalkylark ger det en "privatkostnad" på 4796:-/mån exklusive el. Så det är lika bra att ta privatleasingen istället. Antar dock att vinterhjul tillkommer. Kanske även försäkring, service?
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Verdi skrev:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... o/87963472
Vi kan nu erbjuda nya Audi e-tron 50 quattro till ett attraktivt kampanjpris på privatleasing. Avtalet avser 24månaders privatleasing med 1000mil/år(går att utöka mot tillägg). 4595:-/mån

Jag ringde och bad om en offert. Är ytterst få tillval som behövs för vår del. Dragkrok och ratt med värme (om inte standardratten har värme) och så eventuellt nån form av skinnklädsel och komfortnyckel beroende på vad det kostar. Antagligen skrivs alla tillägg av till 100% så det gäller nog att hålla sig till standard om det inte ska bli dyrt. :)

I vilket fall. Serviceavtal ingår men inte försäkring. Vinterhjul kostar 1400:-/mån så han rekommenderar att man löser det vid sidan av. Det var 100% avskrivning på 24 månader. (33 600:-) Måste väl gå att hitta billigare?

Känns lite muppigt att ha en E-Tron som andrabil men det är ju skitbilligt verkligen. Kommer se riktigt fett ut på uppfarten också. :twisted:
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14619
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

E tron 50

Inlägg av taliz »

Kanske t.o.m. går att pruta lite på det?
Känns som dom inte lyckats sälja nog många, och de behöver ju få iväg bilarna för att sänka koncernens snittutsläpp.

Tycker det låter som en bra deal oavsett, som Verdi skrev så är TCO typ samma som ett beggat dieselmonster som bara kostar 1/3 i inköp. Räcker med att det krävs ett EGR-byte eller liknande för att den gamla bilen skall bli dyrare.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: E tron 50

Inlägg av lator »

Verdi skrev:
Verdi skrev:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... o/87963472
Vi kan nu erbjuda nya Audi e-tron 50 quattro till ett attraktivt kampanjpris på privatleasing. Avtalet avser 24månaders privatleasing med 1000mil/år(går att utöka mot tillägg). 4595:-/mån

Jag ringde och bad om en offert. Är ytterst få tillval som behövs för vår del. Dragkrok och ratt med värme (om inte standardratten har värme) och så eventuellt nån form av skinnklädsel och komfortnyckel beroende på vad det kostar. Antagligen skrivs alla tillägg av till 100% så det gäller nog att hålla sig till standard om det inte ska bli dyrt. :)

I vilket fall. Serviceavtal ingår men inte försäkring. Vinterhjul kostar 1400:-/mån så han rekommenderar att man löser det vid sidan av. Det var 100% avskrivning på 24 månader. (33 600:-) Måste väl gå att hitta billigare?

Känns lite muppigt att ha en E-Tron som andrabil men det är ju skitbilligt verkligen. Kommer se riktigt fett ut på uppfarten också. :twisted:
Fick du något pris på ökad körsträcka? Jag har också reagerat på att det är ett vettigt pris men jag kör mycket mer än 1000 mil/år... :(
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Wirdheim
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 10 jan 2020 18:09

Re: E tron 50

Inlägg av Wirdheim »

Verdi skrev:
Verdi skrev:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... o/87963472
Vi kan nu erbjuda nya Audi e-tron 50 quattro till ett attraktivt kampanjpris på privatleasing. Avtalet avser 24månaders privatleasing med 1000mil/år(går att utöka mot tillägg). 4595:-/mån

Jag ringde och bad om en offert. Är ytterst få tillval som behövs för vår del. Dragkrok och ratt med värme (om inte standardratten har värme) och så eventuellt nån form av skinnklädsel och komfortnyckel beroende på vad det kostar. Antagligen skrivs alla tillägg av till 100% så det gäller nog att hålla sig till standard om det inte ska bli dyrt. :)

I vilket fall. Serviceavtal ingår men inte försäkring. Vinterhjul kostar 1400:-/mån så han rekommenderar att man löser det vid sidan av. Det var 100% avskrivning på 24 månader. (33 600:-) Måste väl gå att hitta billigare?

Känns lite muppigt att ha en E-Tron som andrabil men det är ju skitbilligt verkligen. Kommer se riktigt fett ut på uppfarten också. :twisted:
Jag kollade på Bythjul.se och då går vinterhjul för drygt 16tkr, dvs runt 600kr/månad. Går säkert att hitta ännu billigare.

Fick du någon offert som du kan dela med dig av? Jag har själv begärt offert men inte fått någon återkoppling.
Tesla Model 3 RWD - 24
MG 4 Luxury - 23
Cupra Born e-Boost 58 kwh - 22
Ford Mustang Mach E RWD Teknik+ - 21
Skoda Citigo - 20
Nissan Leaf e+ - 19
Renault Zoe R110 - 18
Användarvisningsbild
ellerstrom
Teslaägare
Inlägg: 650
Blev medlem: 01 dec 2016 13:14
Ort: Höllviken

Re: E tron 50

Inlägg av ellerstrom »

Verdi skrev:
Verdi skrev:
https://www.blocket.se/annons/alvsborg/ ... o/87963472
Vi kan nu erbjuda nya Audi e-tron 50 quattro till ett attraktivt kampanjpris på privatleasing. Avtalet avser 24månaders privatleasing med 1000mil/år(går att utöka mot tillägg). 4595:-/mån

Jag ringde och bad om en offert. Är ytterst få tillval som behövs för vår del. Dragkrok och ratt med värme (om inte standardratten har värme) och så eventuellt nån form av skinnklädsel och komfortnyckel beroende på vad det kostar. Antagligen skrivs alla tillägg av till 100% så det gäller nog att hålla sig till standard om det inte ska bli dyrt. :)

I vilket fall. Serviceavtal ingår men inte försäkring. Vinterhjul kostar 1400:-/mån så han rekommenderar att man löser det vid sidan av. Det var 100% avskrivning på 24 månader. (33 600:-) Måste väl gå att hitta billigare?

Känns lite muppigt att ha en E-Tron som andrabil men det är ju skitbilligt verkligen. Kommer se riktigt fett ut på uppfarten också. :twisted:
Håller helt med, känns som en Model 3 varit lämpligare som andrabil. Men priset lockar verkligen. Undrar vad övermil/extra mil kostar. Gissar att vår andrabil går typ 1500 mil om året, hoppas att det är typ 10kr/övermil :D
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5991
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: E tron 50

Inlägg av Remuz »

6526kr/mån vid 2500mil

Så typ 15kr/mil?
P85D svart/svart med gratis SuC
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Remuz skrev:
6526kr/mån vid 2500mil

Så typ 15kr/mil?
Övermil kostar 7,50:-.
Bifogat ser du offert, du kan även se att jag lagt in 60 000:- som kontantinsats. Dessa pengar betalas ut som bonus till finansbolaget efter 6-8 månader. Det som blir då är att du kommer i början betala en högre leasingkostnad som sedan minskar när bonusen kommer in. Men snittet blir då den summan du ser på sista raden. Vi kommer alltså på ett avtal inte ha någon kontantinsats utan den kommer i efterhand. Väljer du E-faktura så sparar du 59:-/mån.

500mil extra kostar 645:-/mån
1000mil extra kostar 1291:-/mån.

Leveranstid är ca 4-5 månader som det ser ut just nu med den stora försäljningen vi haft under dagen.

För att få reda på vad varje enskilt tillval kostar så rekommenderar jag dig att du går in på http://www.audi.se och se vad ditt önskade tillval kostar i kronor, dela sedan summan på 24 så får du fram en ungefärlig månadskostnad för det specifika valet.
Rattvärme är tillvalsutrustning.

Vi har inget företagserbjudande för 24 månader utan då är det 36 månader som gäller enligt Audi.se

I detta erbjudandet som vi nu kampanjprissatt så tar vi inte emot inbytesbilar tyvärr.
0% restvärde på alla tillval alltså.
7933895(3)2(1)(1).pdf
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: E tron 50

Inlägg av Zalman3 »

Så 60.000kr i första avgift.
Är det plus moms?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 5991
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: E tron 50

Inlägg av Remuz »

Verdi, du räknar knas. 1291x12=15492kr (för tusen mil) eller 15.49kr/mil

Såg nu att det står 7.5kr/mil i övermil på offerten. Då vill jag ha en offert på 0mil och bara köra övermil
Senast redigerad av Remuz, redigerad totalt 1 gånger.
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10933
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: E tron 50

Inlägg av Jerker »

ellerstrom skrev:
Håller helt med, känns som en Model 3 varit lämpligare som andrabil. Men priset lockar verkligen. Undrar vad övermil/extra mil kostar. Gissar att vår andrabil går typ 1500 mil om året, hoppas att det är typ 10kr/övermil :D
Vad övermilen kostar på en Tesla 3 eller på en e-tron 50? På min privatleasing på 3:an kostar det 10:-/mil. En bekant som hört sig för på e-tron 50 skrev att det är 7:-/mil (på privatleasing), vilket ju är väldigt lågt.
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Zalman3 skrev:
Så 60.000kr i första avgift.
Är det plus moms?

Nä. Det är bara för att simulera miljöbonusen.
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Remuz skrev:
Verdi, du räknar knas. 1291x12=15492kr (för tusen mil) eller 15.49kr/mil

Såg nu att det står 7.5kr/mil i övermil på offerten. Då vill jag ha en offert på 0mil och bara köra övermil

Ja det stämmer inte. Har redan noterat. Då är man dum i huvudet om man inte tar 1000 mil. :)
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

Länsförsäkringar vill ha 530:-/mån för försäkring vilket ju är billigare än i offerten.

Svårt ändå. På Teslan kostar övermilen 16:-/mil. Men det är firmans oskattade pengar. Är ändå lite billigare med övermil på Audin isf. Då kan vi ta en del familjeutflykter i den för att spara på Teslans nybilsgaranti åtminstone.

Funderar på att ta en helt basic med enbart rattvärme som tillval (2300:-). Dragkrok är tveksamt. 7000:- är mycket om restvärdet är 0 på bara två år.

Eller så har vi kvar i3:an... Får nog ta och sova på saken.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: E tron 50

Inlägg av dd88 »

Det är standardförfarande för Audi att ta lika mycket betalt för övermil som utökad körsträcka, haft samma erfarenhet på alla våra bilar.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Verdi

Re: E tron 50

Inlägg av Verdi »

dd88 skrev:
Det är standardförfarande för Audi att ta lika mycket betalt för övermil som utökad körsträcka, haft samma erfarenhet på alla våra bilar.
De gör ju inte det här dock. Övermil är billigare än utökad körsträcka. Väldigt märkligt. Men det står ju bevisligen 7,50:-/mil i offerten.
Skriv svar