E tron 50

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Pertan

Re: E tron 50

Inlägg av Pertan »

Då har jag beställt en E tron 50 på privatleasing i 24 månader. Ska gå i produktion vecka 16. Längtar som satan :D
Etron50

Inlägg av Etron50 »

Pertan, du kommer bli jättenöjd!
Har nu avverkat ett antal mil med min 50 och den är verkligen underbar att köra. Hög förbrukning so far (runt 300 i snitt). Har då endast kört runt Stockholm, till Arlanda som längst. Gissar att det blir lägre vid långresor.
Henrik Torphammar

Inlägg av Henrik Torphammar »

Nyland grillar just etron 50 med mycket bra tester. 1000km bland annat
I'm out. Tibor har blivit för gammal!
Eldsig

Inlägg av Eldsig »

Pertan skrev:
Då har jag beställt en E tron 50 på privatleasing i 24 månader. Ska gå i produktion vecka 16. Längtar som satan :D
Samma här, men hos oss lät det som att det var runt v10, sen tillkom leverans på 6-8v (lång tid inom Europa...)
//Eldsig
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Henrik Torphammar skrev:
Nyland grillar just etron 50 med mycket bra tester. 1000km bland annat
Och han skulle ladda hon Ionity.
Men alla stolpar var svarta, heldöda.
Sånt får bara inte hända att ALLA stolpar är ur funktion!

Ytterligare en fördel med Teslas V3 SuC med batteribank.
Det finns alltid lite ström i batteribanken ifall nån gräver av en ledning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
dd88

Inlägg av dd88 »

Intressant att det inte spelar någon roll vad som skrivs i tråden, det landar ändå i att man borde köpt en Tesla istället.

Kan det vara avundsjuka?
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

dd88 skrev:
Intressant att det inte spelar någon roll vad som skrivs i tråden, det landar ändå i att man borde köpt en Tesla istället.

Kan det vara avundsjuka?
Kan det bero på alla missnöjda Audiägare som uppgraderat till Tesla finns på detta forum. :lol:
Muhlegg
elbilist

Inlägg av Muhlegg »

Zalman3 skrev:
dd88 skrev:

Kan det vara avundsjuka?
Kan det bero på alla missnöjda Audiägare som uppgraderat till Tesla finns på detta forum. :lol:
Släpp det, njut av era Teslor och gå vidare. Jag lovar att ni kommer bli gladare! :)
Pertan

Inlägg av Pertan »

Eldsig skrev:
Pertan skrev:
Samma här, men hos oss lät det som att det var runt v10, sen tillkom leverans på 6-8v (lång tid inom Europa...)
//Eldsig
Nu blev jag osäker om säljaren mena leverans ungefär vid vecka 16. Hoppas det är leverans då.
Felixta
elbilist

Inlägg av Felixta »

Våran säljare sa att den byggs v.7 och sedan 6-7 veckors leveranstid!

Väntar med spänning..
Pertan

Inlägg av Pertan »

Vad beställde ni för något?
Jag beställde en Bas, dragkrok och galaxblå.
Felixta
elbilist

Inlägg av Felixta »

Helt standard solid svart. Privatleasing 24 månader. Blir första elbilen i familjen, ska bli sjukt spännande!
Swede1

Inlägg av Swede1 »

Felixta skrev:
Helt standard solid svart. Privatleasing 24 månader. Blir första elbilen i familjen, ska bli sjukt spännande!
Ja och spännande att betala 8,7 kr / kwh på Ionity snabbladdarna och se hur kontot töms när du laddar 70 kwh x 8,7 = 600 kr för att åka 20-30 mil.

En Tesla ägare skulle betala 175 kr för 70 kwh. (2,5 kr/kwh)

Påminn gärna din Audi försäljare om Ionitys nya prissättning. :(

Om ni missat

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ka-diesel/
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

E tron 50

Inlägg av taliz »

Får ni 1 års abb på IONITY vid privatleasing?
Jag skulle nog försöka få handlaren att täcka perioden man leasar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
OTP

Inlägg av OTP »

Swede1 skrev:
Felixta skrev:
Ja och spännande att betala 8,7 kr / kwh på Ionity snabbladdarna och se hur kontot töms när du laddar 70 kwh x 8,7 = 600 kr för att åka 20-30 mil.

En Tesla ägare skulle betala 175 kr för 70 kwh. (2,5 kr/kwh)

Påminn gärna din Audi försäljare om Ionitys nya prissättning. :(

Om ni missat

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ka-diesel/
Jag är oxå irriterad över prissättningen men TS är glad att beställt en ny bil.. onödig kommentar. Grattis till bilen Felixta
Etron50

Inlägg av Etron50 »

Fick 12 månaders gratis abonnemang hos Ionity med min tjänstebils-etron. Har bilen endast i 12 månader så har inte funderat på hur man gör efter den tiden.
Pertan

Inlägg av Pertan »

Jag ska prata med min säljare om att dom får bjuda på minst ett års gratis abonnemang iaf.
Swede1

Inlägg av Swede1 »

Inget ont menat E tron är en underbar bil. Men passa på nu att klaga och hota med att du inte vill ha bilen om det kostar 8,7 kr / kwh att ladda den. Säg att Tesla tar 2,5 kr / kwh , prata mycket om Tesla med din kära Audi försäljare. :mrgreen:

Tesla har livstids gratis snabbladdning på sina premium modeller, är Audi premium kan du fråga Audi säljaren? :twisted:

700 kkr premium pris i alla fall.
Koriander

Inlägg av Koriander »

"Kunder som har registrerat sig för Transit-avgiften och skaffat sig en ny Audi e-tron slipper betala grundavgift det första året. Erbjudandet är endast giltigt för det första kontraktet och kan inte överföras till andra. Efter ett år gäller de normala tariffvillkoren. Kampanjerbjudandet träder i kraft i samband med att ditt laddningsavtal aktiveras. Aktivering är möjlig till 31 december 2020"

Från: https://e-tron.charging-service.audi/we ... se/tariffs
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

Audi måste ju vara super tydliga med vad som gäller.

Tjafsande om laddning retar ju bara folk.

Är det gratis abonnemang första året hos Ionity för alla, då ska alla ha det också.
Inte bara dom som är pålästa.
Användarvisningsbild
BrooklynS
Teslaägare

Inlägg av BrooklynS »

Räcker det inte med EN tråd om Ionitys prismodell?
Tesla Y LR -22 EAP
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Zalman3 skrev:
Audi måste ju vara super tydliga med vad som gäller.

Tjafsande om laddning retar ju bara folk.

Är det gratis abonnemang första året hos Ionity för alla, då ska alla ha det också.
Inte bara dom som är pålästa.
I Audis app finns en ganska jobbig blänkare som leder en till e-tron charging service när man klickar på knappen. Där vill de att man ska teckna abonnemang och där står även att första året slipper man betala avgiften. Man behöver alltså inte vara påläst vad det anbelangar. Däremot så är jag glad att jag inte slentrianmässigt aktiverade abonnemanget när jag köpte bilen för snart ett år sedan. Priserna för laddning var helt horribla och Ionity kostade ju 80kr oavsett. Man tjänade alltså ingenting på att aktivera abonnemanget och jag sket i det. Nu har jag i alla fall mitt gratisår kvar. Nu gäller det att använda det klokt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Swede1

Inlägg av Swede1 »

BrooklynS skrev:
Räcker det inte med EN tråd om Ionitys prismodell?
Mjae, alla E tron köpare kanske inte upptäckt detta, kan påverka köplusten. E tron är jättebra bil, men jag väntar nog på Model Y, för den här röriga prissättningen är inte bra. Tesla verkar säkrare bara ta 2,5 kr/ kwh för de ska inte tjäna på laddnätverket.

I ett år får man 3,5 kr /kwh , mja det är väl ok, men vad händer sen? 8,7 kr? 8,1? 3,5?

Jag var lite på E tron förut för 700 kkr, men näe, för mycket $$$. Också dyrt/långsamt åka långt nu också.

https://e-tron.charging-service.audi/we ... se/tariffs
Johan B

Inlägg av Johan B »

Jag hämtar min imorgon!

Har nog inte tyckt det var så spännande att hämta ut en ny bil sedan jag hämtade min första helt nya bil, en Le Mans Blå 120 med M-Sport!
Det har ju såklart mer med bytet från fossildrivna bilar till första el-bilen än själva bilen.

Priserna på Ionity är ju minst sagt höga, men som andra skrivet så är det positiva att man slipper köa när man väl behöver det!

99% av all laddning kommer inte ske där utan hemma/på jobbet så kostnaden är ju egentligen ganska ointressant.

Skall se till att skriva upp mig på ett års Transit avtal oavsett, är det gratis kan man ju lika bra ha det.
Nilp
elbilist

Inlägg av Nilp »

Johan B skrev:
Jag hämtar min imorgon!

Har nog inte tyckt det var så spännande att hämta ut en ny bil sedan jag hämtade min första helt nya bil, en Le Mans Blå 120 med M-Sport!
Det har ju såklart mer med bytet från fossildrivna bilar till första el-bilen än själva bilen.

Priserna på Ionity är ju minst sagt höga, men som andra skrivet så är det positiva att man slipper köa när man väl behöver det!

99% av all laddning kommer inte ske där utan hemma/på jobbet så kostnaden är ju egentligen ganska ointressant.

Skall se till att skriva upp mig på ett års Transit avtal oavsett, är det gratis kan man ju lika bra ha det.
Grattis! Du kommer bli supernöjd.

Det är så himla smidigt att ladda hemma och starta dagen med tillräckligt batteri för 95% av alla resor.

För de andra 5% kanske inte första valet är Ionity heller men behöver jag kommer jag ladda där istället för att köra omvägar för annat alternativ

Som jag skrev i Ionity tråden tidigare idag, jag veckohandlar inte heller på 7-eleven. :)
Skriv svar