Lämna tillbaka wallcharger.

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Tjosansa »

Köpte en wallcharger men inser nu att jag inte behöver den. Vad har Tesla för policy. Är det 30 dagar öppet köp som gäller? Kan man lämna in den på ett service center? Allt är ouppackat.
boaormen
Inlägg: 48
Blev medlem: 14 maj 2019 22:14

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av boaormen »

Kvitto samt obruten förpackning så borde det inte vara några problem alls även om det gått mer än 30 dagar. Av ren nyfikenhet, vilken lösning för laddning kommer du använda istället?
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Tjosansa »

boaormen skrev:
Kvitto samt obruten förpackning så borde det inte vara några problem alls även om det gått mer än 30 dagar. Av ren nyfikenhet, vilken lösning för laddning kommer du använda istället?
Laddar mest på jobbet och hemma har jag 1 fas 16 amp som jag använder med sladden som kom med bilen. Skulle jag någon dag behöva mer kräm så har jag en supercharger nära.
Verdi

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Verdi »

Tjosansa skrev:
boaormen skrev:
Kvitto samt obruten förpackning så borde det inte vara några problem alls även om det gått mer än 30 dagar. Av ren nyfikenhet, vilken lösning för laddning kommer du använda istället?
Laddar mest på jobbet och hemma har jag 1 fas 16 amp som jag använder med sladden som kom med bilen. Skulle jag någon dag behöva mer kräm så har jag en supercharger nära.
Behåll din Wall Connector istället. Är smidigt att ha en fast kabel.
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 595
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av macksie »

Sällan jag plusettar något, men här kände jag verkligen behovet. Fast monterad kabel är inte ett måste, men mycket väl spenderade pengar. Oerhört mycket smidigare.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19603
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Bjelke »

Och med tanke på vad den kostar så är det verkligen värt det :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av bonath »

Efter att i två år plockat sladden till Leafen ut o in varje dag så är Wall Connectorn guld värd.
Tack för köpet, Verdi!!!!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Verdi

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Verdi »

bonath skrev:
Efter att i två år plockat sladden till Leafen ut o in varje dag så är Wall Connectorn guld värd.
Tack för köpet, Verdi!!!!
Det var så lite så! Kul att du fick en röd Tesla att ladda också till sist. :)
Användarvisningsbild
Tjosansa
Teslaägare
Inlägg: 160
Blev medlem: 13 mar 2016 15:25
Ort: Umeå

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Tjosansa »

macksie skrev:
Sällan jag plusettar något, men här kände jag verkligen behovet. Fast monterad kabel är inte ett måste, men mycket väl spenderade pengar. Oerhört mycket smidigare.
Så oerhört vet jag inte. Är det verkligen värt över 5.000:- när man redan täcker upp behovet på så många sätt. Ja, kanske?
Användarvisningsbild
Snap02
Teslaägare
Inlägg: 282
Blev medlem: 12 jul 2019 08:12

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av Snap02 »

Tjosansa skrev:
macksie skrev:
Sällan jag plusettar något, men här kände jag verkligen behovet. Fast monterad kabel är inte ett måste, men mycket väl spenderade pengar. Oerhört mycket smidigare.
Så oerhört vet jag inte. Är det verkligen värt över 5.000:- när man redan täcker upp behovet på så många sätt. Ja, kanske?[/quote


Det går så mycket snabbare med wc, typ nästan 7 mil i timmen det innebär att du fyller bilen på ca 5 timmar från låg batterinivå.
Har du vanlig kabel får du kanske i 1,7 mil timmen o det tar typ ett dygn att fylla bilen.
I sammantaget vad bilen kostar är det små pengar att köpa wc, min satt på plats innan jag fick bilen.
Nackdelen jag har är att jag bor i radhus o blev tvungen att sätta den vid mitt hus o inte i garaget. Lite tajt med parkering så jag laddar sällan hemma men skulle göra det jämnt om jag hade lite mer spacec.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Lämna tillbaka wallcharger.

Inlägg av mati »

En Tesla WC är en bra laddbox till en rimlig peng. En laddbox är bättre ur elsäkerhetssynpunkt dessutom. En fast installation är att föredra. Lösa sladdar som rycks ut hela tiden är inte en bra lösning.
Behåll wallboxen, spara på UMC:n och använd den bara när du inte laddar hemma. Jag har till och med en reserv WC liggandes hemma.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar