Står det såhär för er, eller har det fastnat på något steg för mig? Beställde 18 jan, företagsleasing via dnb fixat. Inte hört något från vare sig Tesla eller DNB ang. ”slutbetalning”.
Står det såhär för er, eller har det fastnat på något steg för mig? Beställde 18 jan, företagsleasing via dnb fixat. Inte hört något från vare sig Tesla eller DNB ang. ”slutbetalning”.
B6277972-836F-4A78-A80F-4AC16A374CD1.jpeg
Det har stått så för mig sen slutet på september. Det kommer stå så tills den är leveransklar.
Med risk att jag missat att någon skrivit detta redan...
Men, iaf så hittade jag ett Chrome tillägg som endast kan köras på sidan med ditt Tesla konto.
Den letar upp ditt VIN nummer om du har ett.
Jag fick träff, vilket stämmer med vad säljaren sagt till mig.
Skulle vara intressant att veta om är på riktigt.
Det är på riktigt, tillägget gör bara automatiskt vad du kan göra manuellt (ta upp källkoden och söka på 5YJ).
Yes, är med på att den göra samma sak. Men lite smidigare
Lite lustigt att nu när jag precis hittade mitt VIN nummer så ringde de från Tesla och bekräftade leverans i månads-skiftet februari/mars. Kul kul...
Vad beställde för spec och när?
Vit LR Svart klädsel och drag. Vanliga Aero fälgar. 17/1
Vänta lite grann... 17 januari? Samma spec som mig som beställde sista nov och som ännu inte fått VIN? Vilket leveransställe?
Nu fick jag vin på min m3 performance midnight silver, beställde i mitten på januari!
Då finns det hopp!
Har leveransställe betydelse för VIN-tilldelningen?
Undrar också om alla som fått VIN nu beställt med vinterdäck eller tilldelar de även VIN till bilar för leverans innan 31/3 utan?
Senast redigerad av MatsJ, redigerad totalt 1 gånger.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Inget VIN än, Lev Malmö beställt 5 nov. Någon som ska hämta i Malmö som fått än?
Beställt en Vit LR den 23/12 via Volvo finans med Malmö som leveransort, men har inte hört något än. Jag mailade deliverySE tidigare i veckan men inte fått nått svar än.
Just nu så är det inte konstigare än så att bilarna är på Glovis Cosmos eller Challenge.
Cosmos ska komma till zeebrugge den 8:e februari. (om en vecka ca). Challenge verkar anlända den 15:e
Spekulation/gissning:
Jag gissar på 4-5 dagar ytterligare leverans från ZEE via trailer till Sverige om allt går bra.
Bilarna ska förberedas, laddas, reg-skyltar m.m. m.m.
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 12:e/13:e (Cosmos) och leverans kring den 17:e FEB?
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 19:e/20:e (Challenge) och leverans kring den 24:e FEB?
Nu är det bara att vi uppdaterar tråden NÄR vi får samtal från tesla. Många har ju skrivit slutet av februari.
Just nu så är det inte konstigare än så att bilarna är på Glovis Cosmos eller Challenge.
Cosmos ska komma till zeebrugge den 8:e februari. (om en vecka ca). Challenge verkar anlända den 15:e
Spekulation/gissning:
Jag gissar på 4-5 dagar ytterligare leverans från ZEE via trailer till Sverige om allt går bra.
Bilarna ska förberedas, laddas, reg-skyltar m.m. m.m.
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 12:e/13:e (Cosmos) och leverans kring den 17:e FEB?
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 19:e/20:e (Challenge) och leverans kring den 24:e FEB?
Nu är det bara att vi uppdaterar tråden NÄR vi får samtal från tesla. Många har ju skrivit slutet av februari.
Japp, jag är inställd på leverans vecka 9 eller 10, men blir det redan vecka 8 så är det bara att tacka Var först inställd på leverans vid kvartalsslut men det ser ju ut att bli bättre än så! Jag fick VIN bekräftat i källkod igår, iofs på lagerbil och delivery säger leverans i slutet av månaden.