2020-01-07 LR tesla_wonderer
2020-01-08 LR IanEss
2020-01-11 Performance MatsJ Malmö
2020-01-?? Performance Shoulderson Stockholm
2020-01-17 LR Capitano
?? LR Edis
?? ?? Mp73
?? ?? zlahaj
?? ?? Tlaxt
Själv beställde jag SR+ 2019-11-29 och har inte fått något VIN.
Så sammanfattning: LR / Performance är definitivt prioriterade och har man beställt SR+ efter 2019-11-19 och inte fått VIN ännu så får man nog vänta på nästa båt.
Intressant är också att Capitano som beställde LR 2020-01-17 har fått VIN. Glovis Cosmos lämnade ju SF 2020-01-15 så antingen fanns hans bil på båten redan innan beställningen, eller så matchar de LR mot bilar på Glovis Challenge som inte nått Panama ännu.
Jag beställde samma spec som Capitano 2020-01-21.
M3 LR Vit, svart inredning och 18' aero, leveransplats Stockholm/Trosta.
Inget VIN för mig ännu, men DeliverySE har sagt slutet februari - början av mars via mail, vet dock inte hur mycket man kan lita på den uppgiften.
Med risk för stora posts
Min beställning är via förmånsbil, kan ju hända att de har prioritet också. Annan info är att jag har 2 st RN nummer. Ett från min beställning som sen övergick i ett annat RN nummer vid företagsbeställningen. Vet ej varför
Så på min fråga till DeliverySE om varför jag inte kunde se mitt VIN var följande
Du kan inte se det då du kopplas till kontot först efter att du tagit leverans.
Kan ju stämma förstås. Kan ju också vara så att jag inte ser för jag har det första RN nummret på mitt konto och inte det andra. Tänkte jag postar mest som info. Ta det för vad det är
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
2020-01-08 LR IanEss
2020-01-17 LR Capitano
2020-01-21 LR Nolltretton Stockholm/Trosta
2020-01-08 LR IanEss
2020-01-17 LR Capitano
?? LR Edis
?? ?? Mp73
?? ?? zlahaj
?? ?? Tlaxt
Skumt Gnux som har beställt samma dag som mig har fått VIN men inte jag...
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Kollade nyss efter VIN efter en lång flight från andra sidan, men som jag trodde så har jag inte fått något VIN än.
Beställde 22/12-19 vilket är långt senare än er som nu fått VIN.
Gissar att min förhoppningsvis kommer till sommaren dvs maj/juni.
beställde en LR (vit/svart+vinterdäck) förmånsbil den 24:e januari i Göteborg och kunde i fredags se nån VIN (5YJ3..) på ett par ställen (cdata/json) i koden på "hantera" sidan.
Känns helt sjukt att vissa väntat sedan i höstas medans jag kanske kommer få leverans redan om några veckor ... inte hört något från tesla dock.
2020-01-08 LR IanEss
2020-01-17 LR Capitano
?? LR Edis
?? ?? Mp73
?? ?? zlahaj
?? ?? Tlaxt
Jag beställde en LR i Göteborg 191128. Ringde upp för att kolla och jag kan förvänta mig en leverans första veckan i mars.
Så ett par veckor till ....
Spännande =)
Gick in och sökte i källkoden och fick två träffar när jag sökte på ”5yj”.. så antar att jag också fått VIN =D
Vit LR, 18” + 18”vinterdäck.. handpenning bekräftad 2020-01-08..
Stockholm Trosta park..
Dock inte hört ett ljud från tesla eller fått några uppdateringar på min inloggning gällande Vin eller leverans..
Företagsleasing via DNB
Nån som vet om man kan köpa fälgsidor till 18” vinterhjulen på SC vid leverans? Jag hämtar i Malmö men har 19” till sommarfälgarna så kan inte ta dom från sommarfälgarna.
Nån som vet om man kan köpa fälgsidor till 18” vinterhjulen på SC vid leverans? Jag hämtar i Malmö men har 19” till sommarfälgarna så kan inte ta dom från sommarfälgarna.
Jag har läst någonstans att de ska gå att köpa lösa. Men hittar dem inte i shopen, så kanske vid leveranstillfället? ^
Någon annan som vet?
Skumt Gnux som har beställt samma dag som mig har fått VIN men inte jag...
admin läste fel i mitt inlägg. Jag har inte fått VIN. Med tanke på att Sciccy som beställde den 19:e fått så hoppas jag på våra bilar kommer med Glovis Challenge så vi har VIN nästa vecka, eller om vi har tur så har de bara inte hunnit genom alla ordrar ännu så vi blir matchade med bilar på måndag
Jag har läst någonstans att de ska gå att köpa lösa. Men hittar dem inte i shopen, så kanske vid leveranstillfället? ^
Någon annan som vet?
Jag var på SC i Göteborg och köpte en sidan så hade trillat av. Då sa de att det brukar alltid ha däcksidor i lager.
Så maila SC och fråga om de har dem hemma. En st kostade mig 308kr.
Beställde min SR+ vit med svart skinn och drag 2019-10-14 och har sedan dess inte hört ett ljud. Kontaktade SE Del. under dec och fick inget vettigt svar, dom pratade mest om vad dom trodde men menade på att mina gissningar var lika bra som deras.
Hade förhoppningar om dessa två båtar som ankommer under feb, har dock inte sett några indikationer på VIN i källkoden.
Är det realistiskt att den dyker upp i feb eller bör man räkna med mars istället
Någon annan som vet?
Jag var på SC i Göteborg och köpte en sidan så hade trillat av. Då sa de att det brukar alltid ha däcksidor i lager.
Så maila SC och fråga om de har dem hemma. En st kostade mig 308kr.
Toppen, tusen tack! Kollar med dem några dagar innan leverans.
Från att ha varit en Teslasågare har jag nu, ännu inte helt övertygad men dock förväntansfull, valt att i alla fall testa så att jag vet vad jag pratar om.
Beställde en vit Model 3 Performance med svart inredning den 2020-01-23, och håller mig uppdaterad här med vad som händer samtidigt som jag försöker fundera ut vilken laddare jag vill ha.
Härlig google translate med orden ”vi når ut till dig”
Det är liksom motsatsen till Swenglish... Jag fick detsamma från DeliverySE i onsdags:
Jag når ut igen när du blivit kopplad till en bil!
Jag gissar att de blivit förbjudna att använda det gängse ordet "kontakta" eftersom det använts i alltför många dåliga elbilsvitsar (denna numera inräknad).
Skulle tro att anledningen till att frågeställningen är förmånsvärdet som t.ex. på en LR AWD med 40k i extra utrustning skiljer ca 500kr/mån i förmånsvärde.
Anledningen till min fråga var mest nyfikenhet. Ska jag ändå vänta på min model 2020 så tycker jag det vore roligare om den också är byggd 2020 även om det inte skiljer något.
Beställde min SR+ vit med svart skinn och drag 2019-10-14 och har sedan dess inte hört ett ljud. Kontaktade SE Del. under dec och fick inget vettigt svar, dom pratade mest om vad dom trodde men menade på att mina gissningar var lika bra som deras.
Hade förhoppningar om dessa två båtar som ankommer under feb, har dock inte sett några indikationer på VIN i källkoden.
Är det realistiskt att den dyker upp i feb eller bör man räkna med mars istället
Samma här , Vit SR+, svart inredning och drag, beställde 18/10 och har inte hört ett ljud. Trodde att det skulle gå fortare om jag valde standard på så mycket som möjligt (förutom drag) men det spelade ingen roll verkar det som. Men förr eller senare kommer den väl
2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok