Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Undras om det endast är VIN ifrån Cosmos som hittills fördelats och vi vågar hoppas på både Challenge och Grand Mark eller om hoppet står till Grand Mark.?
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Ni som verkar ha koll, jag har beställt en SR+, jag kommer ha ca 20 mil mellan laddplatserna, det bör väl inte vara några problem? E45an(100km/h) och E6an 70-80(km/h)
Med inställningarna 200wh/km, mkt regn/snö och 0 grader bör jag ha ca 25% kvar när jag kommer till laddaren.
Med inställningarna 200wh/km, mkt regn/snö och 0 grader bör jag ha ca 25% kvar när jag kommer till laddaren.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
-
Tycker det är lite märkligt när lagerbilar kommer upp som är identiska som den man själv beställt för 2 månader sedan. Det enda som skiljer är leveransplatsen (Göteborg istället för Stockholm). Borde inte bilarna matchas först mot beställningar, sen när det inte finns beställningar som matchar en spec så kommer den upp som lagerbil?
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
-
Ja det är kolugnt. Körde Stockholm Kungsberget tur och retur igår (laddade så klart i Gävle på vägen). Är 120 väg från Uppsala till Gävle snittade 175-180 wh/km på hela dagen och då drog jag på mer än jag brukar, ingen sparsam körning .Nr740 skrev:Ni som verkar ha koll, jag har beställt en SR+, jag kommer ha ca 20 mil mellan laddplatserna, det bör väl inte vara några problem? E45an(100km/h) och E6an 70-80(km/h)
Ska du maxa räckvidd så sätt på klimatet i bilen när den står inpluggad i typ 30-45 min eller ladda lite innan så batteriet redan är varmt då går den några mil extra. Kolla denna tråd så har jag gjort några tester viewtopic.php?f=51&t=19643&start=50
Sommarväder och en konstant speed i 90 kmh så går den 40 mil enligt Björn nyland på youtube.
Glovis Challenge kör genom Panamakanalen nu.
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Fick svar från DeliverySE på min fråga om leveranstid. Beställde min SR+ 18" Aero och med dragkrok den 13/1. Har inte fått något VIN ännu!
"Tack för ert mail.
Uppskattad leverans är fortfarande under slutet av Februari till slutet av Mars månad.
När vi har en bil matchad till er kommer vi nå ut till er med ett preliminärt leveransdatum.
De bilar som finns på hemsidan är inte ännu i Sverige och kommer vara på samma båtar som kommer in med samma uppskattade leveranstid som de som beställs med special konfiguration.
Leverans av lagerbilarna kan alltså bli allt från någon vecka tidigare än er till någon vecka efter."
"Tack för ert mail.
Uppskattad leverans är fortfarande under slutet av Februari till slutet av Mars månad.
När vi har en bil matchad till er kommer vi nå ut till er med ett preliminärt leveransdatum.
De bilar som finns på hemsidan är inte ännu i Sverige och kommer vara på samma båtar som kommer in med samma uppskattade leveranstid som de som beställs med special konfiguration.
Leverans av lagerbilarna kan alltså bli allt från någon vecka tidigare än er till någon vecka efter."
gnuX skrev:Glovis Challenge kör genom Panamakanalen nu.
Hur vet ni vilka båtar som är aktuella med leveranser?
Nuvarande bilar:
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
YNWA1966 skrev:Fick svar från DeliverySE på min fråga om leveranstid. Beställde min SR+ 18" Aero och med dragkrok den 13/1. Har inte fått något VIN ännu!
"Tack för ert mail.
Samma leveransuppskattelse som jag fick av säljaren när jag beställde min den 30/1
Nuvarande bilar:
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
För er som snöat in på VIN: jag fick mitt regnr före. Fick VIN först när jag hämtade kärran. M a o är loppet inte kört för er som inte fått de magiska siffrorna. Plötsligt händer det... telefonen ringer och någon frågar ”kan du hämta din bil i övermorgon?” Det är lixsom Tesla vi talar om....
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
http://bit.ly/TeslaCarriersRedtooth skrev:gnuX skrev:Glovis Challenge kör genom Panamakanalen nu.
Hur vet ni vilka båtar som är aktuella med leveranser?
Om man valt kontant betalning (rent privatköp), och fått sitt VIN-nr nu, med trolig leverans relativt snart; När kan man förvänta sig att få slutfakturan?
Är där någon annan här med Vin-nr som valt kontant betalning och har fått sin faktura?
Är där någon annan här med Vin-nr som valt kontant betalning och har fått sin faktura?
Senast redigerad av MatsJ, redigerad totalt 1 gånger.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
inget märkligt. din bil är nog på challenger eller grand mark.sandberg80 skrev:Tycker det är lite märkligt när lagerbilar kommer upp som är identiska som den man själv beställt för 2 månader sedan. Det enda som skiljer är leveransplatsen (Göteborg istället för Stockholm). Borde inte bilarna matchas först mot beställningar, sen när det inte finns beställningar som matchar en spec så kommer den upp som lagerbil?
att det dyker upp bilar på lagersidan betyder inte att de finns på svensk mark.
Säkert längre lev.tid på en bil på lagersidan än din order.
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Uppskattningsvis när tror ni att vi får våra bilar, om bilarna är med på Glovis Cosmos som anländer i zeebrugge den 8/2 kl. 18:00?
Malmö
Göteborg
Stockholm
Malmö
Göteborg
Stockholm
Jag har försökt förutspå lite, se tidigare inlägg från mig:Eddie_M3 skrev:Uppskattningsvis när tror ni att vi får våra bilar, om bilarna är med på Glovis Cosmos som anländer i zeebrugge den 8/2 kl. 18:00?
Malmö
Göteborg
Stockholm
Spekulation/gissning:
Jag gissar på 4-5 dagar ytterligare leverans från ZEE via trailer till Sverige om allt går bra.
Bilarna ska förberedas, laddas, reg-skyltar m.m. m.m.
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 12:e/13:e (Cosmos) och leverans kring den 17:e FEB?
Kan vi räkna med ett tel.samtal från Tesla kring den 19:e/20:e (Challenge) och leverans kring den 24:e FEB?
Nu är det bara att vi uppdaterar tråden NÄR vi får samtal från tesla. Många har ju skrivit slutet av februari.
Hej Alla,
Blir mitt första inlägg här i forumet.
Då mitt leasingbolag(Volvofinans) gjorde min beställning så har jag inte kunnat/kan leta gömtVIN på Telsa.com utan har haft en dialog med Delivery Sweden.
Fick idag mail om att jag blivit matchad mot en bil på en av båtarna enligt följande antar detta är samma som när man får ett dolt VIN.
"Hej Kenny,
Tack för ert mail.
Ni har blivit matchade med en utav bilarna som är på väg mot Europa som bäst. Så det ska nog inte dröja allt för lång tid innan det blir leverans för er del."
Jag undrar vilken av båtarna den står på, Hoppas så klart på Cosmos.
Beställde 17/12 LR AWD, Vit med Svart interiör.
Då mitt leasingbolag(Volvofinans) gjorde min beställning så har jag inte kunnat/kan leta gömtVIN på Telsa.com utan har haft en dialog med Delivery Sweden.
Fick idag mail om att jag blivit matchad mot en bil på en av båtarna enligt följande antar detta är samma som när man får ett dolt VIN.
"Hej Kenny,
Tack för ert mail.
Ni har blivit matchade med en utav bilarna som är på väg mot Europa som bäst. Så det ska nog inte dröja allt för lång tid innan det blir leverans för er del."
LR AWD, Pearl White, 18'' Aero + 18" odubbade vinterhjul
Beställning lagd: 2019-12-18 via Volvo Finans
VIN: 2019-01-31
Regnummer: 2020-02-12
Leverans bokad: 2019-03-09
Leveransort: Malmö
Beställning lagd: 2019-12-18 via Volvo Finans
VIN: 2019-01-31
Regnummer: 2020-02-12
Leverans bokad: 2019-03-09
Leveransort: Malmö
Med tanke på beställningsdatum och att det är en LR så skulle jag gissa på Cosmos. Verkar definitivt som att LR och Performance prioriteras och många som beställt det i Januari har fått VIN förra veckan vilket borde tyda på att de befinner sig på just Cosmos.Monn3 skrev:Hej Alla,
"Hej Kenny,
Tack för ert mail.
Skriv när du lagt beställningen med?Nr740 skrev:Nu har jag fått VIN, en grå SR+ med 19tum.

Nuvarande bilar:
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
28/1
Men tydligen så hade företaget som jag leasar av fått det 2 dagar efter beställning.
Men tydligen så hade företaget som jag leasar av fått det 2 dagar efter beställning.
Fint att du lyckades få tag på en med 19”. Nu får vi se vem som får sin först, skulle inte bli förvånad om det blir duNr740 skrev:Nu har jag fått VIN, en grå SR+ med 19tum.

Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?
Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt
Var det dragkrok på din?
Det var det på denna men vill ju inte ha det egentligen... kanske går att skruva bort efteråt

- metchristian
- Teslaägare
Skruva bort? Det är ju avtagbar ju....Nr740 skrev:Haha eller hur!
Var det dragkrok på din?
Jag har nu fått ett mail från tesla som säger, väldigt förenklad version kommer här nu:, att det "börjar dra ihop sig för leverans" och att jag kommer att få sms med mer info kring lev.datum m.m. inom kort.
Någon mer som fått detta?
Någon mer som fått detta?