Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
-
Re: Väntrum Model 3
Avundsjuk att ni öht får svar av Tesla..
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Lagerbil?Nr740 skrev:Beställde 28 jan, fick vin på nån dag och kollade reg när folk skrev här och hade då fått det.MatsJ skrev:Eftersom jag också fick vinnumret för en vecka sedan men köper privat så verkar inte heller den teorin sannolik. I senaste mailet jag fick från Tesla idag nämndes regnr om 10-14 dagar...tesla_wonderer skrev:Kan det vara förmånsbil kontra privat?MatsJ skrev:Fått ett nytt mail från "Your Tesla Delivery Team" idag. Alla frågor besvarade, nu väntar vi bara på bilen. Inget regnr än. Förstår inte skillnaden mellan dem som fått resp de som inte fått regnr?
Själv fick jag vinnummret för en vecka sedan, men ff inget regnummer. Förmånsbil
Grå SR+ personalbil/förmånsbil
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Ja och nej, beställde en lager men den hann en viss annan herre före på så jag blev matchad med en annan likadan.gnuX skrev:Lagerbil?Nr740 skrev:Beställde 28 jan, fick vin på nån dag och kollade reg när folk skrev här och hade då fått det.MatsJ skrev:Eftersom jag också fick vinnumret för en vecka sedan men köper privat så verkar inte heller den teorin sannolik. I senaste mailet jag fick från Tesla idag nämndes regnr om 10-14 dagar...tesla_wonderer skrev:Kan det vara förmånsbil kontra privat?MatsJ skrev:Fått ett nytt mail från "Your Tesla Delivery Team" idag. Alla frågor besvarade, nu väntar vi bara på bilen. Inget regnr än. Förstår inte skillnaden mellan dem som fått resp de som inte fått regnr?
Själv fick jag vinnummret för en vecka sedan, men ff inget regnummer. Förmånsbil
Grå SR+ personalbil/förmånsbil
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag hade nöjt mig med VIN just nu....
;);)

M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Ännu en dag utan VIN... Iom att det började droppa in VIN för vad man får anta var bilar på Glovis Cosmos på Torsdag förra veckan hade jag hoppats att jag skulle kunna se ett för min bil vid det här laget... 

SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Blev uppringd av tesla för någon timme sedan =)
Preliminär leverans mitten av mars.. ”bilarna kommer i slutet av februari, sedan tar det ett tag tills dom är klara för leverans” .. =D
Preliminär leverans mitten av mars.. ”bilarna kommer i slutet av februari, sedan tar det ett tag tills dom är klara för leverans” .. =D
Man blir ju som ett barn på julafton.
I väntans tider så tillkom det en ny central i garaget inkl WC.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Vi är i samma klubb, samma konfiguration, beställde nästan samtidigt och inte hört ett ljud!sandberg80 skrev:Avundsjuk att ni öht får svar av Tesla..
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Prislapp på detta? Är själv i valet o kvalet med WC eller schukoJOhlsson skrev:Man blir ju som ett barn på julafton.
Har inte fått fakturan än.Dastysk skrev:Prislapp på detta? Är själv i valet o kvalet med WC eller schukoJOhlsson skrev:Man blir ju som ett barn på julafton.
Offerten var på strax över 10kkr (mtrl och arbete).
WC:n 5200kr
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Fördelen med att att bara kunna ladda på jobbet är att jag inte har en fast arbetsplats så jobbet köper in en WC och installerar den där jag ska jobbaJOhlsson skrev:Har inte fått fakturan än.Dastysk skrev:Prislapp på detta? Är själv i valet o kvalet med WC eller schukoJOhlsson skrev:Man blir ju som ett barn på julafton.
Offerten var på strax över 10kkr (mtrl och arbete).
WC:n 5200kr

Jag fick min faktura i förrgår. Min installation består av Tesla WC, JFB typ B, snabbsäkringar, normkapsling, 14 meter kabel, en väggenomföring samt ett extra shuko bredvid laddstationen. Totalkostnaden blev 13683 kr före bidrag.Dastysk skrev:Prislapp på detta? Är själv i valet o kvalet med WC eller schuko
Levereras alla Model 3 med stänkskydd monterade nu, eller är det upp till var och en att välja eller ombesörja?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag bad uttryckligen om att mina inte skulle monteras eftersom jag kommer köra stenskottsfolie, så det noterades till delivery. Det verkar som att de leveraras med det iaf.MatsJ skrev:Levereras alla Model 3 med stänkskydd monterade nu, eller är det upp till var och en att välja eller ombesörja?
NiLe skrev:Äntligen, efter att ha väntat sedan 18/10! SR+ Pearl White, svart inredning och dragkrok

2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
-
"Hej Peter,
Er bil förväntas ankomma till Stockholm i slutet på Februari.
Vi kommer nå ut till er direkt vi kan ge er ett preliminärt leveransdatum."
Er bil förväntas ankomma till Stockholm i slutet på Februari.
Vi kommer nå ut till er direkt vi kan ge er ett preliminärt leveransdatum."
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Japp, väntar med spänning, dock inte blivit matchad med något VIN än :/MatsJ skrev:Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
Nuvarande bilar:
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Är det den båten som har nästa batch med bilar? Såg att den ska docka natten till 9/2. Innebär det då inga fler VIN innan den börjar lastas av?MatsJ skrev:Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
- OfarligTesla
- Teslaägare
VIN kommer när båten närmar sig EU, de som fick VIN här senast var nog från Cosmos.Sedde skrev:Är det den båten som har nästa batch med bilar? Såg att den ska docka natten till 9/2. Innebär det då inga fler VIN innan den börjar lastas av?MatsJ skrev:Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
-
Jag fick regnr nyss och de säger att bilen kommer till sthlm i slutet av februari. Så cosmos lägger till 8e. Slutet på månaden räknas väl i praktiken från den 20e och framåt. Så därmed troligast bilen är på Cosmos eller efterföljande som kommer runt 15e till Belgien.
Alltså kan man gissa att de som fått regnr har bil på Cosmos eller den efter.
Alltså kan man gissa att de som fått regnr har bil på Cosmos eller den efter.
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
OfarligTesla skrev:VIN kommer när båten närmar sig EU, de som fick VIN här senast var nog från Cosmos.Sedde skrev:Är det den båten som har nästa batch med bilar? Såg att den ska docka natten till 9/2. Innebär det då inga fler VIN innan den börjar lastas av?MatsJ skrev:Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
Ser att Challenge börjar närma sig och beräknas vara framme den 16 feb. Om man får en matchning på den, innebär det då VIN någon gång runt 13-14 februari?
-
Ska man ha en teori att förra omgångens matchning var uteslutande Cosmos och att Challenge skulle matchas enligt samma ”schema” borde matchningar för Challenge börjat trilla in igår.Sedde skrev:OfarligTesla skrev:VIN kommer när båten närmar sig EU, de som fick VIN här senast var nog från Cosmos.Sedde skrev:Är det den båten som har nästa batch med bilar? Såg att den ska docka natten till 9/2. Innebär det då inga fler VIN innan den börjar lastas av?MatsJ skrev:Cosmos försöker tränga sig in i engelska kanalen nu. Man kan ju hoppas att bilen är med på den...
Ser att Challenge börjar närma sig och beräknas vara framme den 16 feb. Om man får en matchning på den, innebär det då VIN någon gång runt 13-14 februari?
Jag har fortfarande inget VIN, men det senaste jag hörde från Delivery var leverans i slutet feb/början mars, men är skeptisk till det tills jag får någon form av bokning/vin/reg