Fixa mindre lackbättring på SC?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare

Fixa mindre lackbättring på SC?

Inlägg av Magicmike »

Hej.

Bor ca 25 mil från närmaste SC (Malmö). Ska nu i mars ner dit för att fixa bl.a ny list till panormataket. Sedan funderar jag på om det är vettigt att även låta dem fixa mindre bättringslackering typ lite släpp/bubbligt/stenskott kring nedre främre hörnet på ena bakdörren. Har troligen uppstått delvis pga dålig linjering av fram obakdörr som gör att främre kanten på bakdörren inte skyddas av framdörrens bakre del. Kunde ju lagt till bild men det är sannerligen inget vettigt fotoljus nu.

Nåja, till saken... :) är det någon som vet om och hur vettigt det är att låta SC fixa ett ”stenskott modell större”lagning när den ändå är inlämnad? Det är en massiv svart lack. Kan det hinnas med på något dygn? Vad kan det kosta?
Eller är det bättre att fixa detta själv med lackstift eller att lämna in till någon vanlig verkstad som lackar?

Mvh
Micke
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare

Re: Fixa mindre lackbättring på SC?

Inlägg av Front242 »

Solid svart är inte speciellt svår att få bra. Har man lite känsla gör man det enkelt själv
Användarvisningsbild
NordicX
Teslaägare

Inlägg av NordicX »

Prova att göra det själv, finns bra tips på youtube om du inte gjort det tidigare, blir det inte bra tycker jag att du lämnar den till någon lokal förmåga.
Skulle även rekommendera att montera stänkskydd, jag ska beställa ett set till min.
Model S75D Midnight Silver -16
Porsche 911 Carrera 4S -07
VW ID4 1:st -21
Nissan Leaf 40kw -20
16.6 kW solpaneler på taket
Zappi Laddbox
Användarvisningsbild
d01dj
Teslaägare

Inlägg av d01dj »

När jag hämtade ut min bil i Malmö upptäckte jag en skada i lacken precis nedanför höger strålkastare, stort som ett stenskott ungefär. Detta åtgärdades på garantin genom att de lackade om hela främre "stötfångare". Jag lämnade in bilen på en måndag och fick tillbaka den på fredagen 5 dagar senare. Lackeringsarbetet utfördes inte av SC utan av House of Paint. Du ska nog inte räkna med att få tillbaka bilen efter ett dygn om de måste lacka om en panel. Lacken ska härda vilket tar tid sen måste även SC få tid att åtgärda övriga problem.
Användarvisningsbild
Magicmike
Teslaägare

Inlägg av Magicmike »

Ok, tack för tips. Antar att de har lackstift på SC? Vad ingår, är det enbart lack eller grundfärg och/eller klarlack också? Behövs det annars grundfärg om det är lite mer än bara en ”prick” som ska fyllas i?

Mvh
Micke
Skriv svar