Äntligen fick jag mitt VIN kom förmodligen över natten:)
Det blev en SR+ helt plain. Beställdes den 7e Jan.
Mitt hopp börjar sina som fan. Beställde SR+ 29/11, inget VIN. Har kontaktat Malmö / delivery 2ggr som inte kunnat/velat ge mig någon info alls, och det har legat en lagerbil i malmö uppe med exakt samma spec som jag beställt...
Verkar ju vara några SR+ på väg in nu innan Q1 slutet. Ni får hoppas att den finns där.
Jag gick och väntade hela förra sommaren på min... var lite tradigt.
Hur blir det annars om man inte får någon match nu, kommer det båtar kontinuerligt även i början av Q2 eller blir det i slutet av kvartalet? Hörde något om att de jobbar kvartalsvis.
Tesla försöker tillverka bilar till EU under första delen av kvartalet så att de hinner levereras under samma kvartal. Men de slutar ju inte lämna ut bilar om de redan är på väg så har man fått VIN så kommer bilen till dig så fort de kan hantera den. Jag fick mitt VIN 1,5 månader innan leverans och Tesla ringde mig 3-4 veckor innan (okänd anledning) och sedan några dagar innanleverans.
Det känns verkligen som att de inte har prioriterat SR+, vilket får mig att tro att den har ett riktigt bra värde för pengarna.
Enligt policy ska vinterdäck beställas separat via Autoplan, men de funka inte å tydligen har Autoplan nya direktiv om att Tesla inte monterar några andra däck än sina egna (vilket dock motsades av euromaster...) nåväl, slutade med ett par dubbade nokian 18”, kostade bara 3500 kr mer än förslaget från euromaster.
Vad är autoplans nya direktiv? Ska man köpa vinterdäck direkt från tesla nu?
Det är ju i och för sig bra om man kan få bilen med vinterdäck på (om den nu faktiskt dyker upp medan det fortfarande kan bli vinter), men tar man teslas vinterdäck så räknas det väl som extrautrustning vilket höjer förmånsvärdet?
Man kan beställa från annan än en tesla, men då får man ordna det själv och bilen kommer inte levereras med vinterdäck.
Nja, vinterdäcken ska (även om de är teslas) faktureras separat så ja tror man slipper förmånsvärde, men osäker.
Äntligen fick jag mitt VIN kom förmodligen över natten:)
Det blev en SR+ helt plain. Beställdes den 7e Jan.
Mitt hopp börjar sina som fan. Beställde SR+ 29/11, inget VIN. Har kontaktat Malmö / delivery 2ggr som inte kunnat/velat ge mig någon info alls, och det har legat en lagerbil i malmö uppe med exakt samma spec som jag beställt...
Verkar ju vara några SR+ på väg in nu innan Q1 slutet. Ni får hoppas att den finns där.
Jag gick och väntade hela förra sommaren på min... var lite tradigt.
Hur blir det annars om man inte får någon match nu, kommer det båtar kontinuerligt även i början av Q2 eller blir det i slutet av kvartalet? Hörde något om att de jobbar kvartalsvis.
Tesla försöker tillverka bilar till EU under första delen av kvartalet så att de hinner levereras under samma kvartal. Men de slutar ju inte lämna ut bilar om de redan är på väg så har man fått VIN så kommer bilen till dig så fort de kan hantera den. Jag fick mitt VIN 1,5 månader innan leverans och Tesla ringde mig 3-4 veckor innan (okänd anledning) och sedan några dagar innanleverans.
Det känns verkligen som att de inte har prioriterat SR+, vilket får mig att tro att den har ett riktigt bra värde för pengarna.
Såg på twitter nyss att bland de rapporterade vin som kommit in de senaste dagarna är bara LR.
SR+ bör isåfall vara på gång en vända till på någon av de senare båtarna?
Jag har beställt en röd M3P, med svart interiör och utan vinterdäck på 2020-02-01 med privat avbetalning. DNB accepterade min ansökan samma dag och tesla-killen sa att den beräknade leverans en är slutet av Mars. Jag vet inte vad jag kan förvänta mig. Leverans till Stockholm. Vad tror ni?
Jag har beställt en röd M3P, med svart interiör och utan vinterdäck på 2020-02-01 med privat avbetalning. DNB accepterade min ansökan samma dag och tesla-killen sa att den beräknade leverans en är slutet av Mars. Jag vet inte vad jag kan förvänta mig. Leverans till Stockholm. Vad tror ni?
Jag tror definitivt att du får den i slutet av Mars
Bra val, låter som min beställning som jag gjorde tre veckor före dig. (Jag ville själv egentlligen ha den vita inredningen men blev nedröstad av familjen så det blev den svarta). Jag har fått VIN men inte regnr, utlovad leverans slutet på feb/början på mars.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Bra val, låter som min beställning som jag gjorde tre veckor före dig. (Jag ville själv egentlligen ha den vita inredningen men blev nedröstad av familjen så det blev den svarta). Jag har fått VIN men inte regnr, utlovad leverans slutet på feb/början på mars.
När fick du VIN?
Jag vet inte mycket om följande stegen för min beställning. Så får vi regnr inan leveransen okså?
Såg på twitter nyss att bland de rapporterade vin som kommit in de senaste dagarna är bara LR.
SR+ bör isåfall vara på gång en vända till på någon av de senare båtarna?
Det vet nog ingen utom Tesla faktiskt, de verkar lägga stort fokus på LR helt enkelt.
Jodå, de som rapporterar att de fått VIN, vet vilken modell av Model 3 de har.
Men såklart kan det också vara andra modeller, men en kille från FRA, som håller koll, på de franska leveranserna, hade bara LR på listan över nya VIN.
När fick du VIN?
Jag vet inte mycket om följande stegen för min beställning. Så får vi regnr inan leveransen okså?
31/1. Se signaturen under mitt inlägg, där står det som hänt hittills med min beställning och när.
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Hej, första inlägget här!
Har hittat ett dolt vin med tesla vin finder, hittade det 3/2. Någon som vet vad detta innebär? kan man förvänta sig leverans i slutat av feb-början av mars? har inte fått något preliminärt leveransdatum eller fått vin tilldelat via mail. Beställt en LR vit, svart inredning,aerofälgar 14/1.
OM det den 3/2 dök upp ett dolt VIN på sidan / ditt konto så bör du väl ha bilen på Glovis Challenge?
Den dyker upp på ZEE nu på söndag.
OBS! Spekulationer OBS! Lägg sedan till en vecka eller 2?
Vad säger ni andra?
Sponken007 skrev:
Har hittat ett dolt vin med tesla vin finder, hittade det 3/2. Någon som vet vad detta innebär? kan man förvänta sig leverans i slutat av feb-början av mars? har inte fått något preliminärt leveransdatum eller fått vin tilldelat via mail. Beställt en LR vit, svart inredning,aerofälgar 14/1.
Känns som vi sitter i samma båt, frågade om min bil var på Cosmos
Utgår från att den är på Challange efter nedan svar.
Vad för Model 3 har du beställt? Verkar som Cosmos och Challenge kommer med SR LR och Performance då det är dessa som dykt upp med VIN senaste veckan.
Eventuellt har Brooklands SR+ men verkar inte droppat några VIN än, är väl först när den når Panama.
Nuvarande bilar:
Model S75 2018
Model 3 SR+ 2020
Model Y RWD 2023
Håller tummarna att bilen kommer nu snart, är inte alls insatt i hur det går till med leverans så därför tänkte jag vända mig till experterna här Är leveransen närmare om man fått VIN tilldelat direkt via Tesla? Eller det spelar ingen roll om ens VIN är dold eller inte när det kommer till hur nära man är leverans? Kanske dumma frågor men blir inte klok på teslas leverans, ni får ursäkta
admin skrev:
OM det den 3/2 dök upp ett dolt VIN på sidan / ditt konto så bör du väl ha bilen på Glovis Challenge?
Den dyker upp på ZEE nu på söndag.
OBS! Spekulationer OBS! Lägg sedan till en vecka eller 2?
Vad säger ni andra?
Sponken007 skrev:
Känns som vi sitter i samma båt, frågade om min bil var på Cosmos
Utgår från att den är på Challange efter nedan svar.
Vad för Model 3 har du beställt? Verkar som Cosmos och Challenge kommer med SR LR och Performance då det är dessa som dykt upp med VIN senaste veckan.
Eventuellt har Brooklands SR+ men verkar inte droppat några VIN än, är väl först när den når Panama.
Jag har beställt LR Vit Standard med Vinterhjul. Verkar dock varit en hög med RH Drive SR+ på Cosmos, många i UK som fått bilar tilldelade på det fartyget.
LR AWD, Pearl White, 18'' Aero + 18" odubbade vinterhjul
Beställning lagd: 2019-12-18 via Volvo Finans
VIN: 2019-01-31
Regnummer: 2020-02-12
Leverans bokad: 2019-03-09
Leveransort: Malmö