Som någon nämnde här tidigare, så kanske REG # för Challenge börjar delas ut snart.
OM du får reg. # nu imorgon, onsdag eller torsdag, så har du båten på Challenge.
Jag själv tror och hoppas på att jag ska ha det också.
Ang. VIN via mail från tesla eller dolt i html-koden:
Vet inte vad skillnaden är, men om du får det via mail så är det ju bra.
Är det RN nummer eller VIN-nummer på ditt tesla-account? Själv har jag RN-fortfarande.
Sponken007 skrev:
Håller tummarna att bilen kommer nu snart, är inte alls insatt i hur det går till med leverans så därför tänkte jag vända mig till experterna här Är leveransen närmare om man fått VIN tilldelat direkt via Tesla? Eller det spelar ingen roll om ens VIN är dold eller inte när det kommer till hur nära man är leverans? Kanske dumma frågor men blir inte klok på teslas leverans, ni får ursäkta
admin skrev:
OM det den 3/2 dök upp ett dolt VIN på sidan / ditt konto så bör du väl ha bilen på Glovis Challenge?
Den dyker upp på ZEE nu på söndag.
OBS! Spekulationer OBS! Lägg sedan till en vecka eller 2?
Vad säger ni andra?
Sponken007 skrev:
Hej, första inlägget här!
Har hittat ett dolt vin med tesla vin finder, hittade det 3/2. Någon som vet vad detta innebär? kan man förvänta sig leverans i slutat av feb-början av mars? har inte fått något preliminärt leveransdatum eller fått vin tilldelat via mail. Beställt en LR vit, svart inredning,aerofälgar 14/1.
Har du fått nån VIN?
Jag ser min i källkoden bara fortfarande, men inget i appen.
Samma här.. hittar bara i källkoden.. inget reg.nr på car.info heller.. men fick ett samtal av tesla i torsdags där dom sa att jag förmodligen får leverans i månadsskiftet feb/mars till mitten på mars.. jag har beställt vinterdäck också, men dom frågade om jag verkligen ville ha dom monterade.. kanske restade? Jag vill såklart ha dom monterade då jag kör ca 20mil/dag och vädret kan slå om.. men om dom inte har vinterdäck så kanske min leverans blir försenad? =S
Har du fått nån VIN?
Jag ser min i källkoden bara fortfarande, men inget i appen.
Samma här.. hittar bara i källkoden.. inget reg.nr på car.info heller.. men fick ett samtal av tesla i torsdags där dom sa att jag förmodligen får leverans i månadsskiftet feb/mars till mitten på mars.. jag har beställt vinterdäck också, men dom frågade om jag verkligen ville ha dom monterade.. kanske restade? Jag vill såklart ha dom monterade då jag kör ca 20mil/dag och vädret kan slå om.. men om dom inte har vinterdäck så kanske min leverans blir försenad? =S
Jag snackade extra med dem ang just montering av vinterdäck, så stog vid leverans av min bil "montera vinterdäck"... sen om man kommer behöva vinterdäck snart.. är ju en helt annan diskussion, men tror vi skall ha dem på ett tag till...
Som någon nämnde här tidigare, så kanske REG # för Challenge börjar delas ut snart.
OM du får reg. # nu imorgon, onsdag eller torsdag, så har du båten på Challenge.
Jag själv tror och hoppas på att jag ska ha det också.
Ang. VIN via mail från tesla eller dolt i html-koden:
Vet inte vad skillnaden är, men om du får det via mail så är det ju bra.
Är det RN nummer eller VIN-nummer på ditt tesla-account? Själv har jag RN-fortfarande.
Håller tummarna då att jag får Reg nu under dagarna. Förutom dolt VIN har jag enbart RN på mitt tesla account, varken något datum för estimated delivery eller någon slutfaktura än antar att man får det när det verkligen är nära.
Sponken007 skrev:
Håller tummarna att bilen kommer nu snart, är inte alls insatt i hur det går till med leverans så därför tänkte jag vända mig till experterna här Är leveransen närmare om man fått VIN tilldelat direkt via Tesla? Eller det spelar ingen roll om ens VIN är dold eller inte när det kommer till hur nära man är leverans? Kanske dumma frågor men blir inte klok på teslas leverans, ni får ursäkta
admin skrev:
OM det den 3/2 dök upp ett dolt VIN på sidan / ditt konto så bör du väl ha bilen på Glovis Challenge?
Den dyker upp på ZEE nu på söndag.
OBS! Spekulationer OBS! Lägg sedan till en vecka eller 2?
Vad säger ni andra?
Sponken007 skrev:
Hej, första inlägget här!
Har hittat ett dolt vin med tesla vin finder, hittade det 3/2. Någon som vet vad detta innebär? kan man förvänta sig leverans i slutat av feb-början av mars? har inte fått något preliminärt leveransdatum eller fått vin tilldelat via mail. Beställt en LR vit, svart inredning,aerofälgar 14/1.
Pratade med Delivery gällande lagerbilarna som kom upp igår, då jag såg på Car.info att de har regnummer (Förreggade 29 januari) och hela kittet.
De säger att jag inte borde byta till lagerbilen och påstår att min bil kommer före dessa. Förväntad lev ~9mars. (Har fått VIN i källkod men inte regnr...)
Fick precis ett kryptisk SMS från Tesla där det stod: Din Model 3 är redo för att bli schemalagd för leverans. Vänligen välj din föredragna tid inom en dag från att du får det här meddelandet:
Sedan är det en länk man ska följa, men hamnar bara på mitt Tesla-konto, där finns ingen möjlighet att välja tider...
Fick precis ett kryptisk SMS från Tesla där det stod: Din Model 3 är redo för att bli schemalagd för leverans. Vänligen välj din föredragna tid inom en dag från att du får det här meddelandet:
Sedan är det en länk man ska följa, men hamnar bara på mitt Tesla-konto, där finns ingen möjlighet att välja tider...
Men nu är det nog på gång iallafall
Edit:
Leverans i slutet på nästa vecka
Kul! Grattis. Vart hämtar du den? Vad har du för VIN? Undrar om man kan räkna ut lite när den kommer utifrån det, antar att sista siffrorna är något slags löpnummer!
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Edit:
Kul! Grattis. Vart hämtar du den? Vad har du för VIN? Undrar om man kan räkna ut lite när den kommer utifrån det, antar att sista siffrorna är något slags löpnummer!
Jag gissar att de sista sex siffrorna i VIN är bilens tillverkningsnummer. Min bil har 547.xxx(fick regnr för en vecka sedan, lagerbil, tillverkad 202001 enl fordonsuppgifter) och de som ligger ute nu som lagerbilar idag har mellan 558.000 till 604.000. Gör de 2000 bilar i veckan så betyder det att det är ett ganska brett spann?
Edit:
Jag gissar att de sista sex siffrorna i VIN är bilens tillverkningsnummer. Min bil har 547.xxx(fick regnr för en vecka sedan, lagerbil, tillverkad 202001 enl fordonsuppgifter) och de som ligger ute nu som lagerbilar idag har mellan 558.000 till 604.000. Gör de 2000 bilar i veckan så betyder det att det är ett ganska brett spann?
Ah okej! Ja min hade 562.xxx som VIN. Tror Dom producerar runt 7000 Model 3 i veckan!
Model 3 LR AWD Vit 2020 (Såld)
Skoda Enyaq 2021 (såld)
Model Y LR AWD (Levererad 18/2 2022)
Edit:
Ah okej! Ja min hade 562.xxx som VIN. Tror Dom producerar runt 7000 Model 3 i veckan!
Justja, 100.000 per kvartal ja, inte per år... tack för korrigeringen!
Edit:
Justja, 100.000 per kvartal ja, inte per år... tack för korrigeringen!
Tror inte VIN har koppling till tillverkningsordning, alternativt har era bilar lagrats längre stund - för mitt VIN är 67xxxx.
Edit:
Jag har 547 också, men jag måste vänta tills månadsskiftet.....
Någon annan som tidigare hittat sitt VIN i källkoden men som efter lagd betalning (första förhöjda leasingavgiften) har fått det borttaget?
Har ej fått officiellt VIN eller regnr som ni kanske förstår
Börjar ju tvivla på om jag någonsin sett det eller om det var rent önsketänkande som fick mig se det tidigare.
Ingår inte den 12:e siffran i VIN i löpnumret? (Den sjätte bakifrån)
Används den till något annat eftersom det skiljer 100.000 i nummerserien mellan de som fått VIN senaste månaden?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10