Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Shoulderson
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Igår ringde dom och sa att bilen (m3p midninght silver) kommer in till dom 28/2 leverans veckan efter i stockholm.
Sjukt trevligt samtal och jätte tillmötesgående då jag skall utomlands runt detta för att hitta ett datum att hämta bilen.
Efter samtalet fick jag mail om min slutfaktura och det såg lite annorlunda ut när jag loggade in på kontot då det hade uppdaterats lite grejer dock så ser kontot idag ut exakt som det gjorde innan att dom håller på att upprätta min faktura trots att jag kunde se den där igår, känns konstigt...
Sjukt trevligt samtal och jätte tillmötesgående då jag skall utomlands runt detta för att hitta ett datum att hämta bilen.
Efter samtalet fick jag mail om min slutfaktura och det såg lite annorlunda ut när jag loggade in på kontot då det hade uppdaterats lite grejer dock så ser kontot idag ut exakt som det gjorde innan att dom håller på att upprätta min faktura trots att jag kunde se den där igår, känns konstigt...
troed skrev:Känner lite att det här bevisar tesen om att de producerar övervägande med drag för nordiska marknaden.Rasmussen skrev:Beställde 16/11 men bytte till likadan lagerbil för några veckor sedan. Fanns ju redan VIN men fick regnr 4/2.SteinWolf skrev:Hot damn! Grattis!Rasmussen skrev:Leverans bokad! 24/2 kl12 i Malmö. Sr+, grå, drag.
När har du beställt? när fick du VIN?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SR+, grå, _utan_ drag, Malmö - beställd 26/9. VIN sen ett tag tillbaks. Inget reg nr. Ingen bokad leverans.
/Troed
La en beställning 27/1, vit sr+ utan drag. Fick VIN idag och enligt Tesla förväntas leveransen ske andra veckan i mars om det inte blir några oväntade fördröjningar.
Vart önskade du leverans av denna?Sedde skrev:troed skrev:Känner lite att det här bevisar tesen om att de producerar övervägande med drag för nordiska marknaden.Rasmussen skrev:Beställde 16/11 men bytte till likadan lagerbil för några veckor sedan. Fanns ju redan VIN men fick regnr 4/2.SteinWolf skrev:Hot damn! Grattis!Rasmussen skrev:Leverans bokad! 24/2 kl12 i Malmö. Sr+, grå, drag.
När har du beställt? när fick du VIN?
Sent from my iPhone using Tapatalk
SR+, grå, _utan_ drag, Malmö - beställd 26/9. VIN sen ett tag tillbaks. Inget reg nr. Ingen bokad leverans.
/Troed
La en beställning 27/1, vit sr+ utan drag. Fick VIN idag och enligt Tesla förväntas leveransen ske andra veckan i mars om det inte blir några oväntade fördröjningar.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Ser att du har beställt samma spec en månad tidigare. Antar att det blev någon över till mig på lasset till Stockholm. Verkar vara många båtar på ingång iaf..JOhlsson skrev:
Vart önskade du leverans av denna?
Jag gissar (killgissning) att majoriteten av bilarna går antingen till Stockholm eller Göteborg då ni helt enkelt är fler beställare och fler potentiella köpare i de större städerna. Därav min fråga, kanske även lite avis.Sedde skrev:Ser att du har beställt samma spec en månad tidigare. Antar att det blev någon över till mig på lasset till Stockholm. Verkar vara många båtar på ingång iaf..JOhlsson skrev:
Vart önskade du leverans av denna?

M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Jo det är väl förståeligt om ändå lite orättvist också..JOhlsson skrev:Jag gissar (killgissning) att majoriteten av bilarna går antingen till Stockholm eller Göteborg då ni helt enkelt är fler beställare och fler potentiella köpare i de större städerna. Därav min fråga, kanske även lite avis.Sedde skrev:Ser att du har beställt samma spec en månad tidigare. Antar att det blev någon över till mig på lasset till Stockholm. Verkar vara många båtar på ingång iaf..JOhlsson skrev:
Vart önskade du leverans av denna?![]()
Har varit helt manisk på alla möjliga forum och youtube sen jag la beställningen, vill ju ha bilen NU. Aldrig brytt mig om bilar särskilt mkt tidigare, men den här bilen känns ju så jävla cool.
Finns det fler utlämningsställen än Trosta/GB och Malmö?Sedde skrev:Jo det är väl förståeligt om ändå lite orättvist också..JOhlsson skrev:Jag gissar (killgissning) att majoriteten av bilarna går antingen till Stockholm eller Göteborg då ni helt enkelt är fler beställare och fler potentiella köpare i de större städerna. Därav min fråga, kanske även lite avis.Sedde skrev:Ser att du har beställt samma spec en månad tidigare. Antar att det blev någon över till mig på lasset till Stockholm. Verkar vara många båtar på ingång iaf..JOhlsson skrev:
Har varit helt manisk på alla möjliga forum och youtube sen jag la beställningen, vill ju ha bilen NU. Aldrig brytt mig om bilar särskilt mkt tidigare, men den här bilen känns ju så jävla cool.
Bor själv i lilla byn Örnsköldsvik och får snällt sätta mig på tåget ned den dag det är dags!

Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
admin skrev:Finns det fler utlämningsställen än Trosta/GB och Malmö?Sedde skrev:Jo det är väl förståeligt om ändå lite orättvist också..JOhlsson skrev:Jag gissar (killgissning) att majoriteten av bilarna går antingen till Stockholm eller Göteborg då ni helt enkelt är fler beställare och fler potentiella köpare i de större städerna. Därav min fråga, kanske även lite avis.Sedde skrev:Ser att du har beställt samma spec en månad tidigare. Antar att det blev någon över till mig på lasset till Stockholm. Verkar vara många båtar på ingång iaf..JOhlsson skrev:
Bor själv i lilla byn Örnsköldsvik och får snällt sätta mig på tåget ned den dag det är dags!![]()

Jag vet inte, hoppas ju nu på att Märsta lagts ner så jag kan få komma ifrån fru och barn och få lite egentid med nya bilen

Haha... Ta en omväg bara...
Märsta/trosta är ju samma:
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53
Attans.. I så fall blir det garanterat en liten omvägadmin skrev:Haha... Ta en omväg bara...
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53

Visst hade du fått bekräftat leveransdatum? Hur är det med regnr, när tror du man kan få det om VIN dök idag?
Om 66 timmar är Challenge framme i Belgien, de som hade bilar med Cosmos hade fått regnummer nu. Har någon som kommer med Challenge fått reg än?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
-
Nej, inte jag iaf.MatsJ skrev:Om 66 timmar är Challenge framme i Belgien, de som hade bilar med Cosmos hade fått regnummer nu. Har någon som kommer med Challenge fått reg än?
SR+ grå metallic beställd 21/12-19, VIN 3/2 Glovis Challenger ETA Belgien 16/2
Det verkar som att det är brist på bilar med dragkrok. Beställde vit sr+ med drag 13:e nov och har inte hört något alls ännu...
Någon som har koll på vilka båtar vin numret inte delats ut från ännu?
Är de bara grand mark eller är de en till?
Är de bara grand mark eller är de en till?
Inget bekräftat lev.datum. Bara VIN via koden. och sedan ett mail från Tesla delivery SE.Sedde skrev:Attans.. I så fall blir det garanterat en liten omvägadmin skrev:Haha... Ta en omväg bara...
Stockholm-Trosta Park
177 Trosta
Marsta, ST 195 53![]()
Visst hade du fått bekräftat leveransdatum? Hur är det med regnr, när tror du man kan få det om VIN dök idag?
inget reg. # och inget SMS.
Om du fick VIN nyss så tror jag att du har leverans minst 2-3veckor bort
Inget Reg för mig heller.MagnusMange skrev:Nej, inte jag iaf.MatsJ skrev:Om 66 timmar är Challenge framme i Belgien, de som hade bilar med Cosmos hade fått regnummer nu. Har någon som kommer med Challenge fått reg än?
Inget regnummer här heller. VIN 3/2. Beställd 21/1
Ja, och första posten dessutom.
Väntar på en LR, Svart, svart interiör, 18" Aero (som ska bli vinterhjulsfälgarna)
Ja, och första posten dessutom.

Väntar på en LR, Svart, svart interiör, 18" Aero (som ska bli vinterhjulsfälgarna)
M3 LR -20, okrokad
Ja, SR+ med drag verkar ta tid, Jag beställde 18/10 och fick VIN för en dryg vecka sedan men inget reg# än, gissar att den är på Challenge. Då närmar det sig 5 månaders leveranstid mot den estimerade på 1 månad som var när jag beställde. Den som väntar på något gott...job skrev:Det verkar som att det är brist på bilar med dragkrok. Beställde vit sr+ med drag 13:e nov och har inte hört något alls ännu...

2020 M3 SR+ vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
2024 M3 Dual motor vit med dragkrok
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Hmm då kanske jag får vänta ännu längre då - känns lite som att man borde ha beställt en annan färg. Gråa verkar ha varit med på de två senaste båtarna.NiLe skrev:Ja, SR+ med drag verkar ta tid, Jag beställde 18/10 och fick VIN för en dryg vecka sedan men inget reg# än, gissar att den är på Challenge. Då närmar det sig 5 månaders leveranstid mot den estimerade på 1 månad som var när jag beställde. Den som väntar på något gott...job skrev:Det verkar som att det är brist på bilar med dragkrok. Beställde vit sr+ med drag 13:e nov och har inte hört något alls ännu...
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Sådär, nu är äntligen min SR+ (Pearl White, drag) beställd! Förväntad leverans mars säger de, så jag håller tummarna... trots att det inte ser helt ljust ut utifrån denna tråden.
Förmånsbil genom jobbet. Som jag förstår så dyker inte bilen upp på kontot förrän den är typ klar när man kör igenom leasingbolag? Så har inte direkt något att gå på, men beställd är den
Min första el-bil, och det kommer kännas otroligt bra att kunna pensionera dieselkombin och istället köra runt på min egenproducerade sol-el (i största möjliga utsträckning).
Förmånsbil genom jobbet. Som jag förstår så dyker inte bilen upp på kontot förrän den är typ klar när man kör igenom leasingbolag? Så har inte direkt något att gå på, men beställd är den

Min första el-bil, och det kommer kännas otroligt bra att kunna pensionera dieselkombin och istället köra runt på min egenproducerade sol-el (i största möjliga utsträckning).
Vit SR+ | Odubbade vinterhjul | Dragkrok.
Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Grattis!LightsOut skrev:Som jag förstår så dyker inte bilen upp på kontot förrän den är typ klar när man kör igenom leasingbolag?
Det är även så jag förstått det. Sitter i samma sits som du.
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
fwiw; Jag har beställt via SIXT företagsleasing. De beställde i mitt namn och jag har haft access till kontot hos Tesla hela tiden.
/Troed
/Troed
För alla er som suktar efter era bilar, så kan jag meddela att jag precis mötte 2 lastbilar fulla med 3:or på e6:an utanför HBG.
På väg uppåt
På väg uppåt

-
Beställde en M3P vit idag, se om å när den kommer. Kommer den i tid tar ja den annars avbryter ja ordern om den inte dyker upp mars-senast slutet av april
Neeej! Då glömde de lämna min här i Helsingborg.Xeik skrev:För alla er som suktar efter era bilar, så kan jag meddela att jag precis mötte 2 lastbilar fulla med 3:or på e6:an utanför HBG.
På väg uppåt

De måste väl varit från Cosmos då antar jag?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01