Regnvatten i laddlucka
Moderator: Redaktion
- metchristian
- Teslaägare
Re: Regnvatten i laddlucka
VarroF skrev:Är detta farligt, måste boka tid på SC?
Använd lite tryckluft och försök få bort det så det blir torrt, borde då inte va någon fara?
Regnvatten i laddlucka
Ta lite papper å torka bort?
Tror nog det funkar fint att ladda ändå, stiften är väl torra och kontakterna är väl gjorda för att klara en viss mån väta.
Tror nog det funkar fint att ladda ändå, stiften är väl torra och kontakterna är väl gjorda för att klara en viss mån väta.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Torka och spreja sen med lite WD40.
Det driver ut fukt rätt bra.
Funkar inte det och du avlider så får du väl skriva ett nytt inlägg.
Det driver ut fukt rätt bra.

Funkar inte det och du avlider så får du väl skriva ett nytt inlägg.

Jag har noterat att innanför laddluckeöppningen, alldeles vid luckans gångjärn så är det en öppning typ 5 x 5 mm för regnvatten att komma in. Detta har till följd att det blir fuktigt innanför i bakskärmen. Inte bra!!
I mitt fall har det resulterat i mycket kondensvatten i bakljuset och frågan är vad det ställer till med ytterligare? Laddburken sitter ju också där.
Jag har bilen för det mesta utomhus med laddkontakten isatt och då kan regnvattnet via den droppa in. Tycker att det är en klar konstruktionsmiss av Tesla!
I mitt fall har det resulterat i mycket kondensvatten i bakljuset och frågan är vad det ställer till med ytterligare? Laddburken sitter ju också där.
Jag har bilen för det mesta utomhus med laddkontakten isatt och då kan regnvattnet via den droppa in. Tycker att det är en klar konstruktionsmiss av Tesla!
Torka eller blåsa varje gång det regnar in är ingen lösning.Får blir besök hos SC. Har garanti på bilen
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Ser lite fukt här också men jag verkar ha fått värre problem
Tycker dock att den här "genomskärningsbilden" visar att vattnet nog rinner ut innan det orsakar några problem
.

Tycker dock att den här "genomskärningsbilden" visar att vattnet nog rinner ut innan det orsakar några problem

Driver sajten Car.info
I din bild kan man ana öppningen nedtill till höger och min teori är att det våta i bilden kommer via kontakten och droppar ner på den svarta gummidelen? innanför plåtkanten.VarroF skrev:Torka eller blåsa varje gång det regnar in är ingen lösning.Får blir besök hos SC. Har garanti på bilen
Jag har bokat tid för detta + en massa annat.
I och för sig är det inte relaterat till fukt i själva kontakten med kontakt pinnarna.
Fattar inte den bilden??Franz skrev:Ser lite fukt här också men jag verkar ha fått värre problem![]()
Tycker dock att den här "genomskärningsbilden" visar att vattnet nog rinner ut innan det orsakar några problem.
- Franz
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/franz9414
- Kontakt:
Den här delen skall sitta i men här gått sönder. Den följde med ut fastsittande i laddkontakten.
Driver sajten Car.info
- Gustafsson
- Teslaägare
Kontakten är väl gjord för att tåla väder å vind ? Lite vatten som på bilden har aldrig hindrat mig från att koppla in. Det kan se betydligt värre ut. På resa i dåligt väder är det ju oundvikligt med lite vatten där.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tycker inte att du ska vara orolig för den lilla fukten på bilden, svårt att undkomma i vårat klimat 
Sitter tätningar runt varje stift, runt hela laddkontakten samt en dränerings slang precis under laddkontakten!
Bilen kommer ju avbryta laddningen om den känner att något är fel.

Sitter tätningar runt varje stift, runt hela laddkontakten samt en dränerings slang precis under laddkontakten!
Bilen kommer ju avbryta laddningen om den känner att något är fel.
Tack Till er med seriösa svar! var på SC och verkstadschefen kom ut. Han sade att det inte var någon fara alls och helt vanligt.
@Franz attans!
@Franz attans!