Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Fick nu också SMSet som sa "Din Model 3 är redo för att bli schemalagd för leverans. Vänligen välj din föredragna tid inom en dag från att du får det här meddelandet" men följer man länken så kommer jag bara till vanliga kontosidan utan möjlighet att välja tid
Är det fler som fått detta och lyckats boka tid?
Väntar på en Vit M3 SR+ beställd 2019-10-04
Fick idag leverans besked 6/3 Aminogatan Göteborg.
Bilen är via leasplan, därför har jag endast fått meddelande på Tesla konto.
SR+ vit med drag
SR+ vit med drag

Tack för tipset! Samma här nu faktiskt!Freddanz skrev:Fick idag leverans besked 6/3 Aminogatan Göteborg.
SR+ vit med drag

Bokat leverans av en vit SR+ utan drag måndagen den 2:a mars i Trosta.
Fick inget SMS, stod på kontot bara.
Nu börjar det bli allvar!
Beställt 15/10 -19, Model 3 SR+, White Pearl
Äntligen och grattis! Nu börjar det kittlas även här..admin skrev:Tack för tipset! Samma här nu faktiskt!Freddanz skrev:Fick idag leverans besked 6/3 Aminogatan Göteborg.
SR+ vit med drag![]()
Bokat leverans av en vit SR+ utan drag måndagen den 2:a mars i Trosta.
Nu börjar det bli allvar!
Eh. Eftersom det är en leasingbil och ni andra skrev att ni hade fått datum på kontot loggade jag in nu.troed skrev:Idag ringde Tesla upp mig (recap: väntat sen 26/9 på en SR+) och berättade att min bil är på väg över från USA, och de räknar med att jag får leverans första veckan i mars men återkommer med exakt datum.
... så det var ju onekligen en trevlig överraskning. Märkligt att de över telefon sa första veckan i mars idag, men, hey - jag tänker inte klagaBokad tid för leverans
Torsdag 27 februari at 15:00
Malmö

(Inget regnr på car.info än)
/Troed
Yes. Operationell leasing via ald/nffleet.Freddanz skrev:Va kul, har du också leasplan eller liknande.
Grattis alla. Och till er som väntar, håll ut!!
Hur visas det på kontot? Under "Estimated Delivery"?admin skrev:...
...
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Står under hantera.MatsJ skrev:Hur visas det på kontot? Under "Estimated Delivery"?admin skrev:...
...
Av de senaste (från Challenge?) kan jag bara hitta leveransbesked från Stockholm och Göteborg, är det någon som fått något leveransbesked från Malmö av oss som fått VIN men inte regnr?
Ringde Malmö igår, de säger att jag har blivit tilldelad en bil, men det var allt de kunde säga, så jag antar att min bil finns på någon av båtarna iaf... Har fortfarande inget VIN.
SR+, Blå, 18'' Aero, Dragkrok 2020-03-17
Inte i koden heller?gnuX skrev:Ringde Malmö igår, de säger att jag har blivit tilldelad en bil, men det var allt de kunde säga, så jag antar att min bil finns på någon av båtarna iaf... Har fortfarande inget VIN.
Ja, min är alltså Malmö. SR+, beställd 26/9, VIN sedan några veckor men inget regnr. Leveransbesked på kontot, leasing.MatsJ skrev:Av de senaste (från Challenge?) kan jag bara hitta leveransbesked från Stockholm och Göteborg, är det någon som fått något leveransbesked från Malmö av oss som fått VIN men inte regnr?
/Troed
- Mr_Ewing
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/https://---">https://---
Samma här - nu börjar jag bli lite mer än sugen på bilen...gnuX skrev:Ringde Malmö igår, de säger att jag har blivit tilldelad en bil, men det var allt de kunde säga, så jag antar att min bil finns på någon av båtarna iaf... Har fortfarande inget VIN.
BMW i3 120Ah 2019 -SÅLD
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
Tesla Model Y RWD 2023 MIC
När man tittar på MarineTraffic så verkar det som att hamnen är full och att Challenge fortfarande ligger kvar ute på redden. Antar att det blivit fördröjning pga Dennis...
PhaZerSE skrev:Fick nu också SMSet som sa "Din Model 3 är redo för att bli schemalagd för leverans. Vänligen välj din föredragna tid inom en dag från att du får det här meddelandet" men följer man länken så kommer jag bara till vanliga kontosidan utan möjlighet att välja tid
Jag fick samma sms men jag har heller inte lyckats bokat tid, utan kommer till vanliga kontosidan...
Enligt Zeebrugges egen hemsida är båten dockad nu.MatsJ skrev:När man tittar på MarineTraffic så verkar det som att hamnen är full och att Challenge fortfarande ligger kvar ute på redden. Antar att det blivit fördröjning pga Dennis...
https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=1ARRIVAL DATE / TIME: 15/02/2020 - 17:30
DEPARTURE DATE / TIME: 17/02/2020 - 06:00
SHIP NAME: GLOVIS CHALLENGE
/Troed
Det är inte ovanligt att de ligger och väntar, som igår t.ex. när Challenge kom tidigare än planerat.troed skrev:Enligt Zeebrugges egen hemsida är båten dockad nu.MatsJ skrev:När man tittar på MarineTraffic så verkar det som att hamnen är full och att Challenge fortfarande ligger kvar ute på redden. Antar att det blivit fördröjning pga Dennis...
https://portofzeebrugge.be/en/arrivals-timetable?page=1ARRIVAL DATE / TIME: 15/02/2020 - 17:30
/Troed
Den har inte anlagt ännu, är det fullt i kajen så är det bara o vänta på sin tur. :/
Senast redigerad av admin, redigerad totalt 1 gånger.
Va ute och snurrade i sthlm igår och körde om en fullastad trailer med M3or. Hälften vita med standardfälgar men hann inte se mer än så.
______
M3 long range med krok.
M3 long range med krok.
-
Det ser fortsatt ut som att Glovis Challenge inte dockat än enligt marinetraffic, gps-uppdateringar kommer löpandeadmin skrev:Det är inte ovanligt att de ligger och väntar, som igår t.ex. när Challenge kom tidigare än planerat.troed skrev:Enligt Zeebrugges egen hemsida är båten dockad nu.MatsJ skrev:När man tittar på MarineTraffic så verkar det som att hamnen är full och att Challenge fortfarande ligger kvar ute på redden. Antar att det blivit fördröjning pga Dennis...
/Troed
Är det fullt i kajen så är det bara o vänta på sin tur.
NU lastas det alltså av en hel massa M3:or, härligt!
SR+ grå metallic beställd 21/12-19, VIN 3/2 Glovis Challenger ETA Belgien 16/2
Beställt Tesla Model 3 Performance per 2020-02-15.
Midnight silver och svart interiör.
/Anders
Midnight silver och svart interiör.
/Anders
Tesla Model 3 Performance - Midnight Silver Beställd 2020-02-15 Levererad 2020-03-18
precis!MagnusMange skrev:Det ser fortsatt ut som att Glovis Challenge inte dockat än enligt marinetraffic, gps-uppdateringar kommer löpande