Min mamma har beställt en vit SR+ med dragkrok i början av januari. Inte fått VIN än, och inget konstigt med det i sig. Men är det inte lite konstigt att i förrgår så damp det in en drös likadana nya bilar som hon beställt på Teslas hemsida. Varför tilldelar de inte bilar till de som beställt innan de säljer nya bilar via hemsidan? Detta är bara en undran, tycker inget är något fel, leverans skulle vara i feb/mars så det finns gott om tid kvar att hålla det.
Ring Tesla och be dom matcha mot en sån bil. 0101388910
Min mamma har beställt en vit SR+ med dragkrok i början av januari. Inte fått VIN än, och inget konstigt med det i sig. Men är det inte lite konstigt att i förrgår så damp det in en drös likadana nya bilar som hon beställt på Teslas hemsida. Varför tilldelar de inte bilar till de som beställt innan de säljer nya bilar via hemsidan? Detta är bara en undran, tycker inget är något fel, leverans skulle vara i feb/mars så det finns gott om tid kvar att hålla det.
Ring Tesla och be dom matcha mot en sån bil. 0101388910
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
De avsätter en viss del av bilarna som produceras, för upplägg på "bilar i lager" sidan.
Det är inte alls säkert att du får snabbare leverans om du matchar mot en bil som dykt upp på sidan, ibland tvärtom.
Beställde min Model 3 Standard Range Plus bakhjulsdrift igår.
Pearl White
19" Sport-fälgar
Helsvart reducerad premiuminteriör
Autopilot
18'' Nokian vinterdäck (odubbade)
Tjänstebil
Nu fick även jag det omtalade SMSet om att jag ska boka leveranstid. Men jag har ännu inte fått fakturan så att jag kan betala bilen, kommer den först efter bokningen eller när i skedet ska den komma?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Nu fick även jag det omtalade SMSet om att jag ska boka leveranstid. Men jag har ännu inte fått fakturan så att jag kan betala bilen, kommer den först efter bokningen eller när i skedet ska den komma?
Den skall komma efter, jag fick dock ringa och påminna dem om att jag inte fått någon.
Fick för någon timme sedan en påminnelse via SMS om att jag ska hämta bilen imorgon, man skulle svara Ja eller Nej på om man var tillgänglig och kommer att hämta den. Inte svårt att välja
Fick för någon timme sedan en påminnelse via SMS om att jag ska hämta bilen imorgon, man skulle svara Ja eller Nej på om man var tillgänglig och kommer att hämta den. Inte svårt att välja
Fick idag sms om att min bil var schemalagd för leverans och om att jag skulle välja dag, bokad leverans 4/3 malmö. Såg även igår att bilen fått Regnr när jag sökte på VIN. Leveransdatum syns på hemsidan men dock ingen slutfaktura. När brukar slutfaktura dyka upp?
Tesla sa till mig igår att det var två båtar på väg som ännu inte var matchade.
Beroende på hur Tesla Sverige ser på båtarna.
Två har passerat Panama:
Grand Mark och Brooklands.
Två har ännu inte passerat:
Morning Cara och Asian King.
Verkar råda lite osäkerhet på twitter bland dem som minutiöst håller koll på båtarna om det är Brooklands eller Morning Cara som blivit matchade under gårdagen.
Fick idag sms om att min bil var schemalagd för leverans och om att jag skulle välja dag, bokad leverans 4/3 malmö. Såg även igår att bilen fått Regnr när jag sökte på VIN. Leveransdatum syns på hemsidan men dock ingen slutfaktura. När brukar slutfaktura dyka upp?
LR, Vit, svart inredning, 18"
Jag hade precis omvänt. Fick ingen info/VIN/reg och vips dök en slutfaktura upp som jag betalade direkt. (i mitten av januari)
Igår kom SMSet om leverans 9 mars.
Fortfarande inget VIN
(företagsleasing genom DNB)