Tog leverans tidigare idag, inga större problem med den och den var okej i lacken. Kändes lika billig som jag kom ihåg den dock och man lär behöva brusreducerande hörlurar när man kör på motorväg, även om den var tystare än bilen vi provkörde och det blåser mycket idag så lär man inte vilja lyssna på det där i 3+ timmar. Var svårt att höra vad motparten sa i telefon redan vid 125 km/h, utan att höja volymen mycket då. Nja, kan jag bara få med frun på tåget så känns det inte som den blir långlivad faktiskt...
Oj, det där låter som en stor överdrift eller så är det något fel på bilen/däcken?
Jag har kört både Audi E-tron och Model 3 samma dag och även om Audin är något tystare tyckte jag skillnaden var obetydlig. Tror däcken var inkörda på båda bilarna och sen kan såklart grov asfalt ställa till det.
Oj, det där låter som en stor överdrift eller så är det något fel på bilen/däcken?
Jag har kört både Audi E-tron och Model 3 samma dag och även om Audin är något tystare tyckte jag skillnaden var obetydlig. Tror däcken var inkörda på båda bilarna och sen kan såklart grov asfalt ställa till det.
Säkert kommer den bli tystare när däcken körts in och motvinden gjorde ju sitt. Däremot var den markant mer högljudd än vad vår Model S var innan på samma vägar.
Säkert kommer den bli tystare när däcken körts in och motvinden gjorde ju sitt. Däremot var den markant mer högljudd än vad vår Model S var innan på samma vägar.
Hm ingen som åkt med mig har klagat på hög ljudnivå
Tydligen har tesla börjat skicka med korta Typ 2 kablar? Fick med en som var typ 4m lång, räcker ju inte till att ladda på publika stolpar med. Vad kan de sparat in på det? En hundring eller 2? Köpet känns sämre för var timme som gått...
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Tydligen har tesla börjat skicka med korta Typ 2 kablar? Fick med en som var typ 4m lång, räcker ju inte till att ladda på publika stolpar med. Vad kan de sparat in på det? En hundring eller 2?
Alltid kommit 4m med Model 3.
Vilka stolpar sitter 4m från bilen? Feldesignad laddplats isf, aldrig stött på.
Då kan det ju vara jobbigt, men varför måste man det? Omöjligt att backa?
Är snedställda platser längs gatan (enkelriktad också) så då måste man parkera i färdriktningen eller så får man P-bot. Saken prövades 2013 av hovrätten så det verkar relativt uträtt. Tycker ändå att 4m är en meningslös längd, antingen är den för kort eller för lång. Kommer behöva införskaffa en 7,5m när man bara kan parkera med nosen in och när man backar in är 4m för långt så då använder jag min kortare jag har.
Då kan det ju vara jobbigt, men varför måste man det? Omöjligt att backa?
Är snedställda platser längs gatan (enkelriktad också) så då måste man parkera i färdriktningen eller så får man P-bot. Saken prövades 2013 av hovrätten så det verkar relativt uträtt. Tycker ändå att 4m är en meningslös längd, antingen är den för kort eller för lång. Kommer behöva införskaffa en 7,5m när man bara kan parkera med nosen in och när man backar in är 4m för långt så då använder jag min kortare jag har.
Råkar det vara en sk laddgata i Sthlm city?
Spekulerade om hur de ser ut i en annan tråd, om alla såg likadana ut, ala lindhagensgatan, eller om de hade olika utformning.
Fick idag ett "Välkommen till Tesla familjen" mail idag där de meddelade vart jag skall hämta min bil (Göteborg) och att allt med beställningen ser bra ut.
Är det nära förestående att få leveransbesked då? Initialt sa min säljare att den kommer att levereras i mars.
Råkar det vara en sk laddgata i Sthlm city?
Spekulerade om hur de ser ut i en annan tråd, om alla såg likadana ut, ala lindhagensgatan, eller om de hade olika utformning.
Japp, jag kan hålla med om att det är dumt att inte få backa in, P-vakterna i Stockholm är dock på hugget så jag betvivlar inte att de kommer hugga direkt. Hade trott man skulle få samma 7,5m kabel som på S dock. Frun är iaf riktigt nöjd med bilen...
Jag har också fått sms om att boka in leverans av min M3P, men jag kunde bara välja 12e eller 13e mars då jag är bortrest. Jag ska ringa dem imorgon, men vill ändå fråga här om ni vet vad som händer nu?
Jag hade nog backat in och hoppats på att de förstår att det kan bli strul med kablage.
Bilen på bilden verkar ju förövrigt ha gjort just det.
Jag skulle inte våga lita på att P-vakterna förstår det, de är som gamar här i Stockholm. Står med tidtagarur när någon leveranskille levererar saker till en butik osv.
Jag hade nog backat in och hoppats på att de förstår att det kan bli strul med kablage.
Bilen på bilden verkar ju förövrigt ha gjort just det.
Jag skulle inte våga lita på att P-vakterna förstår det, de är som gamar här i Stockholm. Står med tidtagarur när någon leveranskille levererar saker till en butik osv.
Jag har också fått sms om att boka in leverans av min M3P, men jag kunde bara välja 12e eller 13e mars då jag är bortrest. Jag ska ringa dem imorgon, men vill ändå fråga här om ni vet vad som händer nu?
Vad jag läst är att man kan flytta fram datum, men då är det eventuellt en annan bil man får. Den du blivit tilldelad levereras till näste man/kvinna i kön. Vet inte hur pass det stämmer så ngn får rätta om jag har fel. Men det ska hur som helst intw vara ngt problem att få ett annat leveransdatum.
Tesla Model 3 LR AWD 2020 white
Tesla Model Y LR AWD 2024 midnight cherry red
Nån mer än jag som har problem att logga in på Tesla Shop? Hamnar på en 404-sida när jag försöker logga in i Shopen. Tesla-kontot funkar dock...Skulle ju beställa WC idag...
Model 3 LR AWD Midnight Grey Svart inredning Dragkrok 19" sportfälgar
Vem är först ut av oss här att få bil levererad från Challenge nu? De första leveransbokningarna blev samtliga ombokade när Challenge blev försenad vad jag förstod.
Jag blev flyttad från den 28/2 till den 5/3 kl 10 i Malmö. Sen om det är någon som får innan mig har jag ingen koll på
Du är nog först att hämta bil från Challenge
Jag ska hämta precis 24 timmar efter dig, men har fortfarande inte fått min slutfaktura/betalningsanvisning så att jag kan betala bilen...
Mailade dem i måndags men utan respons, får stöta på dem igen. Förstår att det vid kontantköp bara ska göras en överföring till Teslas konto?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10