Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Fusag
Teslaägare
Referralkod: ts.la/bjrn81017

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Fusag »

Frodan skrev:
Leveransen bokades om från onsdag nästa vecka tills nu på fredag :D Tydligen rejält många leveranser under nästa vecka enligt Tesla
I vilken stad? Jag hoppas innerligt de skyndar på så jag hinner få leverans i nästa vecka även om bilen inte ens verkar finnas i Göteborg ännu. Enligt sales är bilen under transport och beräknas vara framme i slutet på veckan. Borde kunna gå. Vill ju inte åka gammal diesel till Trysil 14/3!
Model 3 SR+ 2020
Model 3 LR 2021
Model Y LR 2023
Användarvisningsbild
Frodan
Teslaägare

Inlägg av Frodan »

Fusag skrev:
Frodan skrev:
Leveransen bokades om från onsdag nästa vecka tills nu på fredag :D Tydligen rejält många leveranser under nästa vecka enligt Tesla
I vilken stad? Jag hoppas innerligt de skyndar på så jag hinner få leverans i nästa vecka även om bilen inte ens verkar finnas i Göteborg ännu. Enligt sales är bilen under transport och beräknas vara framme i slutet på veckan. Borde kunna gå. Vill ju inte åka gammal diesel till Trysil 14/3!
I Märsta, Stockholm. Antar att de har lite bilar att trycka ut de kommande veckorna :)
Användarvisningsbild
laangsam
Teslaägare

Inlägg av laangsam »

laangsam skrev:
laangsam skrev:
Tesla Model 3 SR+ dragkrok
Beställd 2019-11-06
Bekräftelsemail 2020-02-04
Företagsleasing betald 2020-02-19
Svensk registring 2020-02-13
Saknar info om leverans
Lev i början av v 12 bekräftad.
Och nu fick jag ett mail om att fakturan är färdig och att jag ska betala den före leverans. Dock fick jag och betalade för två veckor sedan (och har två gånger erhållit bekräftelse att sllt är klart). På resla.com står det fortfarande att de "håller på att upprätta [m]in faktura".

Detta beskrivet inte för att klaga, utan för att hjälpa andra att läsa signalerna...
Zero DSR 2017
Zero SR/S 2020
Tesla 3 2020 SR+
Användarvisningsbild
tesla_wonderer
Teslaägare

Inlägg av tesla_wonderer »

Så, då skall jag hämta min imorgon äntligen :).
Renault 19 - 95 - såld
Volvo S60 T5 -2002 - såld
Audi a3 Quattro 2.0 2007 - såld
Vw Golf R 2011 - Såld
Audi RS3 Stage 2, 2011 - Såld
Tesla Model 3 AWD Long Range -2020
Användarvisningsbild
LasseTM
Teslaägare

Inlägg av LasseTM »

cpt_rb skrev:
SteinWolf skrev:
Bara en vecka till leveransen och jag vill planera lite hur jag ska gå till Trosta Park (Märsta / Stockholm) från Linköping. Jag tänker tåg / buss till Arlanda men jag är inte säker på det efter. Några tips?
Jag har tänkt ett av de här två på måndag när jag ska dit.
Taxi till Trosta Park
eller
Buss UL806 mot Almunge utanför terminal 4. Kliv av vid hållplats Trosta
Jag tog bussen, funkade helt ok men då blev jag runt 30 min tidig.
Var dock inget problem utan jag fick min bil tidigare då också men det tar sin lilla tid med bussen.
Åkte dock från Tullinge så Taxi kändes dumt.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Användarvisningsbild
MatsJ
Teslaägare

Inlägg av MatsJ »

Hur pass noggrant kollar ni bilarna när ni hämtar dem?
Röd 3 Performance FSD, tillverkad 2020-01
Svart X 100 D Long Range 6-sits, tillverkad 2019-10
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Så noga det överhuvudtaget är möjligt!
Gärna en speciell led-lampa för lacken också...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
edgein
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av edgein »

Bjelke skrev:
är det omöjligt att komma med det i efterhand?
~ Vit LR, odubbade vinterhjul, dragkrok ~
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

MatsJ skrev:
Hur pass noggrant kollar ni bilarna när ni hämtar dem?
Jag kollade bara det kosmetiska, dvs gick 2 varv runt bilen medan jag scannade av, såg några småsaker som var smuts och en 1-2 mm stor ojämnhet i lacken som var typ halvt bakom en panel i ett mellanrum (dvs ingen normal människa skulle se det ens). Tog väl totalt 5 minuter eller så.

Det viktiga är ju att fånga sådant som de kan skylla på att man själv gjort, dvs kosmetiskt.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

edgein skrev:
Bjelke skrev:
är det omöjligt att komma med det i efterhand?
Både ja och nej, lättast att påvisa fel direkt än efter en tid såklart, och det beror ju också på
vilket slags fel man pratar om. Lackskador kan vara svåra att komma med senare tex.
Men visst kan man höra av sig senare också såklart :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Vasaru
Teslaägare

Inlägg av Vasaru »

Då checkar jag ut från väntrummet. Hämtade min m3 i Malmö idag. Jättetrevligt bemötande och bra genomgång av bilen. Hittade inga fel vad jag kunde se. Har nu kört ca 5 mil och kan bara säga att det är en mycket trevlig upplevelse. Nu ska jag ut och köra 20mil till hemåt

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk
Zeekr 001, Tech Grey, Privilege
Användarvisningsbild
Ruthen
Teslaägare

Inlägg av Ruthen »

Hej,

Jag ska hämta min bil på fredag nästa vecka och hörde av mig till tesla för att kolla så allt med finansieringen via dnb var ok då jag inte fått någon form av bekräftelse, iaf inte nått dokument.

Då fick jag skickat till mig att allt var frid och fröjd samt ett dokument där man kan se månadskostnad mm.

Gick idag in på mitt tesla-konto och såg att där ligger 2st slutfakturor. En där det står att bilen köps av dnb och levereras till mitt företag och en där det står att den säljs till mitt företag och levereras till mitt företag.

Lite motsägelsefullt, nån mer som fått nått liknande?

Jag mailade till hon jag var i kontakt med sist men inte fått någon återkoppling än.
M3P - Såld
ID.4 Max
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare

Inlägg av metchristian »

Ruthen skrev:
Hej,

Jag ska hämta min bil på fredag nästa vecka och hörde av mig till tesla för att kolla så allt med finansieringen via dnb var ok då jag inte fått någon form av bekräftelse, iaf inte nått dokument.

Då fick jag skickat till mig att allt var frid och fröjd samt ett dokument där man kan se månadskostnad mm.

Gick idag in på mitt tesla-konto och såg att där ligger 2st slutfakturor. En där det står att bilen köps av dnb och levereras till mitt företag och en där det står att den säljs till mitt företag och levereras till mitt företag.

Lite motsägelsefullt, nån mer som fått nått liknande?

Jag mailade till hon jag var i kontakt med sist men inte fått någon återkoppling än.
Inget att bry sig om.. har de sagt att allt ok så är det ok.. hade konstiga fakturor etc (privatköpare) fick som svar allt ok, i mitt fall löpte allt perfekt vid uthämtning.
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare

Inlägg av ReNewAble »

Tjohoo! Fick precis SMS om att leveransen blir den 12:e Mars istället för den 16:e!
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
LightsOut

Inlägg av LightsOut »

ReNewAble skrev:
Tjohoo! Fick precis SMS om att leveransen blir den 12:e Mars istället för den 16:e!
Hehe, fick också precis samma, från 16:e till 12:e! Malmö för min del. Får nog skjuta några timmar dock, min flight hem från usa landar kl 10 och de ville jag skulle hämta kl 10. Men kommer nog bli världens bästa sätt att bota jetlag att få en splajans ny M3 :D

Sent from my iPhone using Tapatalk
Vit SR+ | Odubbade vinterhjul | Dragkrok.

Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Inlägg av zyax »

LightsOut skrev:
ReNewAble skrev:
Hehe, fick också precis samma, från 16:e till 12:e! Malmö för min del. Får nog skjuta några timmar dock, min flight hem från usa landar kl 10 och de ville jag skulle hämta kl 10. Men kommer nog bli världens bästa sätt att bota jetlag att få en splajans ny M3 :D

Jag ska vara där och lämna min bil för service exakt kl 10. Jag ska minsann spana in de nya bilarna om det går.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
ReNewAble
Teslaägare

Inlägg av ReNewAble »

LightsOut skrev:
ReNewAble skrev:

Min leverans är också kl 10 i Malmö. Den skjuter jag inte på...
Model Y LR AWD 2021
Model 3 LR AWD 19” 2020
BMW i3 94Ah REX 2018 (såld)
Användarvisningsbild
Pallejandro
Teslaägare

Inlägg av Pallejandro »

Nu är min på G!
LR vit med drag och 19".
Beställde 18 jan, leverans satt till 18 mars, Märsta.

:D :D :D
Användarvisningsbild
Roj79
Teslaägare

Inlägg av Roj79 »

Fick nyss ett sms med en länk till tidsbokning för leverans. Via länken kunde man själv välja bland lediga tiderna som passar en. Beställde en lagerbil 27 februari och leverans bokad 21 mars :D Hämtar på Trosta park.
kayman

Inlägg av kayman »

Då var det dags att lämna väntrummet! Skulle egentligen hämta nästa vecka men ringde i tisdags och frågade om det fanns en tidigare tid och fick hämta idag. Efter bäställning 1 november 2019 blev det ungefär 4 månaders väntan och hämtade min SR+ idag på Torsta/Märsta. Trevligt bemötande och allt gick väldigt snabbt. Förövrigt stog det ett hundratal bilar där ute som väntar på att levereras till kund.
Classemoeller

Inlägg av Classemoeller »

Helt plötsligt dök sms upp om ja kan hämta en bil :). Inte loggat in sen ja beställde 13 feb å klar nu

Silver med 18” LR och vinterdäck dubb med dragkrok. Se om ja ska ha den. Annars e säkert Nån annan sugen.
Användarvisningsbild
wLn
Teslaägare

Inlägg av wLn »

Roj79 skrev:
Fick nyss ett sms med en länk till tidsbokning för leverans. Via länken kunde man själv välja bland lediga tiderna som passar en. Beställde en lagerbil 27 februari och leverans bokad 21 mars :D Hämtar på Trosta park.
Spännande!

Jag beställde 29 feb, också lagerbil.

Vore härligt att få lev-datum idag!
Användarvisningsbild
chip
Teslaägare

Inlägg av chip »

Någon som inte registrerat referralkod som vill byta? Då får vi både 1500 + 1500 fria Supercharge km.
LightsOut

Inlägg av LightsOut »

Verkar vara ett jäkla tryck på leveranserna. Jag försökte skjuta min ett par timmar samma dag men fick flytta fram fem dagar istället Kommer rulla riktigt många nya 3:or på vägarna de kommande månaderna.

Vit SR+ | Odubbade vinterhjul | Dragkrok.

Beställning lagd: 2020-03-13
Beräknad leverans: Mars
Leveransort: Malmö
Slutdestination: Näset
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare

Inlägg av OfarligTesla »

Ja man har inte direkt köpt någon unik bil som sticker ut, speciellt inte när jag tog en vit.
Skriv svar