Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Kommer detta att innebära att fossilbils tillverkare som var illa ute innan viruset, helt enkelt går i konkurs?
Kan tänka mig att tex Fiat är väldigt illa ute.
Jag tror inte man ska önska sig någon tillverkare ska gå i konkurs då det kanske sprider sig och är med till att skapa ännu mer recension vilket inte är med till att gynna Tesla. Vem köper dyr bil under nergångstider. Hellre att dom omställer sig eller säljs under "vanliga tider".
Model Y Performance (Dec/2023) 2016 Model S P90D Ludicrous
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Kommer detta att innebära att fossilbils tillverkare som var illa ute innan viruset, helt enkelt går i konkurs?
Kan tänka mig att tex Fiat är väldigt illa ute.
Jag tror inte man ska önska sig någon tillverkare ska gå i konkurs då det kanske sprider sig och är med till att skapa ännu mer recension vilket inte är med till att gynna Tesla. Vem köper dyr bil under nergångstider. Hellre att dom omställer sig eller säljs under "vanliga tider".
Fiats förre VD Sergio Marchionne, hatade elbilar.
Har man en sådan VD, så ligger konkurs "i farans riktning" som Leif GW säger.
Tråkigt, javisst, men envisas man med att sälja produkter som det inte finns köpare till, då blir det svårt.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Kommer detta att innebära att fossilbils tillverkare som var illa ute innan viruset, helt enkelt går i konkurs?
Kan tänka mig att tex Fiat är väldigt illa ute.
Får du som du vill så blir bieffekten att även Tesla går i konkurs.
1. Jag tror inte att Tesla går i konkurs.
Det tror inte Hyperchange heller.
2. Omställningen till elbilar har nu nått så långt att den inte går att stoppa.
Och har inga problem med att Tesla går i konkurs om alla andra säljer 100% elbilar.
3. Skulle Tesla få problem, så köps dom upp av Apple eller Google.
4. Kan vara så att Coronaviruset påskyndar omställningen till elbilar! Den minskning som fossilbilstillverkarna nu gör, kommer aldrig att återställas fullt ut!
5. Allmänt tror jag på en minskad bilförsäljning, 18 åringarna idag är miljömedvetna och ser inte bilen som en status symbol.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Finns ett flertal stora bolag som sitter på enorma högar cash.
Just Google har mer än dubbla Teslas börsvärde, även Buffetts Berkshire Hathaway. Apple hade över 200 miljarder USD i cash, men de har spenderat en hel del på buybacks tror jag.
Musk är ju också god vän med Googles grundare och det saknades ju bara en signatur när de var illa ute för några år sedan.
Kort sagt finns det nog många intressenter. Men Tesla bör inte heller ha några finansiella problem i närtid, de har en rejäl kassa nu.
Ja, frågan är hur detta påverkar Torslanda. De borde byggt upp extra lager av komponenter sista tiden, man har ju fått en del förvarning i och med Kina osv. Men bevisligen har ju andra europeiska tillverkare komponentbrist så mitt resonemang kanske faller.
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Kommer detta att innebära att fossilbils tillverkare som var illa ute innan viruset, helt enkelt går i konkurs?
Kan tänka mig att tex Fiat är väldigt illa ute.
Jag tror inte man ska önska sig någon tillverkare ska gå i konkurs då det kanske sprider sig och är med till att skapa ännu mer recension vilket inte är med till att gynna Tesla. Vem köper dyr bil under nergångstider. Hellre att dom omställer sig eller säljs under "vanliga tider".
Fiats förre VD Sergio Marchionne, hatade elbilar.
Har man en sådan VD, så ligger konkurs "i farans riktning" som Leif GW säger.
Tråkigt, javisst, men envisas man med att sälja produkter som det inte finns köpare till, då blir det svårt.
Hur kom du på det här? Det säljs hur många som helst avgasbilar. Att vi är kanske 100 000 i Sverige som inte kommer köpa en avgasbil igen betyder inte att ingen vill köpa avgasbilar.
Ja, frågan är hur detta påverkar Torslanda. De borde byggt upp extra lager av komponenter sista tiden, man har ju fått en del förvarning i och med Kina osv. Men bevisligen har ju andra europeiska tillverkare komponentbrist så mitt resonemang kanske faller.
Nästan alla Europeiska biltillverkare köper komponenter från
Bosch och Continental, därför kommer nästan hela Europas bilindustri drabbas.
Nu har två av världens största underleverantörer till biltillverkarna – Bosch och Continental – beslutat att stänga ned delar av eller hela produktionen i Europa.
De få bilfabriker som fortfarande är igång kommer sannolikt också att behöva stänga, om inte för att förhindra smittspridning så är det för att detaljer till bilarna så småningom kommer att saknas.
Kommer detta att innebära att fossilbils tillverkare som var illa ute innan viruset, helt enkelt går i konkurs?
Kan tänka mig att tex Fiat är väldigt illa ute.
Jag tror inte man ska önska sig någon tillverkare ska gå i konkurs då det kanske sprider sig och är med till att skapa ännu mer recension vilket inte är med till att gynna Tesla. Vem köper dyr bil under nergångstider. Hellre att dom omställer sig eller säljs under "vanliga tider".
Fiats förre VD Sergio Marchionne, hatade elbilar.
Har man en sådan VD, så ligger konkurs "i farans riktning" som Leif GW säger.
Tråkigt, javisst, men envisas man med att sälja produkter som det inte finns köpare till, då blir det svårt.
Hur kom du på det här? Det säljs hur många som helst avgasbilar. Att vi är kanske 100 000 i Sverige som inte kommer köpa en avgasbil igen betyder inte att ingen vill köpa avgasbilar.
Tror han missat att elbilar enbart stod för 2% utav försäljningen förra året.
Zalman varför tar du inte upp att Fremont går ner i styrka samt eventuellt stänger ner. Och att aktien rasar och att Elon tappar massa miljoners miljoner för att han inte kunde hålla det snittbörsvärde under 6 månader som han lovade investerare ?
Zalman varför tar du inte upp att Fremont går ner i styrka samt eventuellt stänger ner. Och att aktien rasar och att Elon tappar massa miljoners miljoner för att han inte kunde hålla det snittbörsvärde under 6 månader som han lovade investerare ?
Zalman varför tar du inte upp att Fremont går ner i styrka samt eventuellt stänger ner. Och att aktien rasar och att Elon tappar massa miljoners miljoner för att han inte kunde hålla det snittbörsvärde under 6 månader som han lovade investerare ?
Vi är bara i början av det här i USA och jag tror dom potentiellt kan drabbas hårdast av alla med sin undermåliga fördelning av sjukhusresurser. Bäst kommer det gå för globala företag som har produktion och marknad i alla världsdelar.
Vi är bara i början av det här i USA och jag tror dom potentiellt kan drabbas hårdast av alla med sin undermåliga fördelning av sjukhusresurser. Bäst kommer det gå för globala företag som har produktion och marknad i alla världsdelar.
Utan att veta så skulle jag gissa att "grundhälsan" är ganska dålig överlag i USA också, med väldigt många med fetma, högt blodtryck osv. Antagligen väldigt många "minimum wage"-arbetare som knappt har någon buffert ekonomiskt också, får inte alla dessa hjälp så kommer såklart många gå till jobbet även om de har symptom.
Volvo stänger fabrikerna i sverige också. (och skickar oss därmed i en lågkonjuktur). rikser att många underleverantörer går i konkurs. NEJ jag önskar inte att Stora drakar av biltillverkare går i konkurs, jag vill att de stänger om så vi får rimligt prisatta bilar med 0 utsläpp.
Skall bli intressant att se vad klimat konsekvensen blir av detta nedstängande i samhället. De som velat att man skall stänga ned samhället och flyget har nu fått som de velat. Blir säkert några slutsatser man får dra om detta var ett lyckat experiment eller inte när allt är över.