Hej, har ej tänkt på det förut men ser att avståndet till framskärm skiljer mellan vänster och höger framhjul, det vänstra framhjulet är närmare och ej centrerat kring skärm, skillnad 0,5-1 cm. Har någon några liknande erfarenheter?
Vänstersida:
Högersida:
Framhjul: avstånd till skärm sklijer sig
Moderator: Redaktion
Re: Framhjul: avstånd till skärm sklijer sig
Fullt normalt
Är det bara tesla ägare som springer runt och mäter glipor

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Japp, som nybliven teslaägare, är jag lite känslig för glipor och misspass
, med tanke på att bilen nästan kostade 1 miljon, men det verkar vara normalt på en Tesla ny som gammal. Bakdörrana sticker ut någon millimeter etc.
Det är inte riktigt samma kvalité på monteringsarbetet av karossen som de etablerade fossilbilarna.
Men annars är bilen fantastisk,
, drivlinan, accelerationen och köregenskaperna är fantastiska.

Det är inte riktigt samma kvalité på monteringsarbetet av karossen som de etablerade fossilbilarna.
Men annars är bilen fantastisk,

Tesla Model S LR 2019
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Nix, inte normalt fick jag erfara efter haft den inlämnad på Tesla i SegelTorpe5m1r skrev:Fullt normalt
Glipor är en sak, fast hjulet skall vara centrerat i skärm. Det fixade Tesla genom att justera caster-vinkeln och inmätning med laser, en hel grad fel tydligen.
Det justerade också bakdörrarna (stack ut någon m.m) till perfektion, fixade knorr-ljud från motorbroms (smörjning av axel), och lite annat små och gott.
Jag är så nöjd med serivcen

Tesla Model S LR 2019