Kamerorna behöver ca 10-15mil för att synkas/kalibrera (enligt va tesla sa till mig när jag hämtade ut 19/12)LarsA skrev:Bilen hämtad enligt nya corona utlämning, tog max 10 minuter.
Tur att min sambo övertalade mig att provköra för en månad sedan, så man hade lite koll på hur man gör.
Lite irriterande att kamerorna inte var synkade, var tvungen att köra en tesla manuellt !!!!!!
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- metchristian
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Har man flyt så går det på några kilometermetchristian skrev:Kamerorna behöver ca 10-15mil för att synkas/kalibrera (enligt va tesla sa till mig när jag hämtade ut 19/12)LarsA skrev:Bilen hämtad enligt nya corona utlämning, tog max 10 minuter.
Tur att min sambo övertalade mig att provköra för en månad sedan, så man hade lite koll på hur man gör.
Lite irriterande att kamerorna inte var synkade, var tvungen att köra en tesla manuellt !!!!!!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Levererad i Trosta i regn 2020-03-18. Fantastisk bil!Birran skrev:Leverans är prognostiserad till mitten av mars.Birran skrev:Beställt Tesla Model 3 Performance per 2020-02-15.
Midnight silver och svart interiör.
/Anders
VIN och reg.-nr. har jag lyckats lista ut.
/Anders
/Anders
Tesla Model 3 Performance - Midnight Silver Beställd 2020-02-15 Levererad 2020-03-18
Ni som är på väg att hämta, när, var, hur har ni fått fakturan?
Jag Har inbokat lev om en vecka 26/3 men inget hört om betalning

M3P 2020
MYP 2024
MYP 2024
Fick ett mail av Tesla ca. 10 dagar innan leverans. Fakturan dyker upp på ditt konto skulle jag tro.aeroslok skrev:Ni som är på väg att hämta, när, var, hur har ni fått fakturan?

Jag hade samma, kanske för att jag angav kreditköp när jag bokade, men sen fixade annan finansiering. Fick ringa så ordnade sig allt.aeroslok skrev:Ni som är på väg att hämta, när, var, hur har ni fått fakturan?
Röd MYLR med drag.
Baselord skrev:Beställde en Long Range i fredags. Fick i måndags SMS om att leverans är planerad nu på lördag. Något snabbare än vad jag räknat med
Blev idag framflyttad till onsdag. Anledningen skulle vara långsam leverans av regplåtar pga corona!
Då checkar jag ut och tackar för mig.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
- Bjelke
- Teslaägare
Grattis då!JOhlsson skrev:Då checkar jag ut och tackar för mig.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Efter ett fåtal mil (30) så är jag mkt positivt överraskad. Körde BMW 5-serie innan.Bjelke skrev:Grattis då!JOhlsson skrev:Då checkar jag ut och tackar för mig.
Leverans helt ok och professionellt.
Autopiloten vinglar inte som andra märken och jag har kör många olika hyrbilar i tjänsten.
Massor av finesser och funktioner även om jag ännu inte fått 2020.12.
Tillräckligt sportig för mig även om det endast är en SR+.
Mindre bra så här långt.
Tagit bort avbländande sidospeglar på 2020, varför????
Ljudet i stereon är ok men inte riktigt vad jag hade hoppats på.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Just nu är väl Tesla fabriken stängd så om det inte finns en matchande bil på väg så kan leveranserna dröja.Marcus_h skrev:Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Med lite tur, så får du din snart! Verkar vara väldigt många som avbeställer just nu.. (Jag beställde 2020-02-25, med estimerad leverans i Maj. Får min i veckan..)Marcus_h skrev:Beställde min M3P idag! Spännande att se hur Covid-19 påverkar leveranstiden. Är otroligt förväntansfull.
Själv beställde jag 2020-03-08 med leverans 2020-03-25. SMS om leverans fick jag redan dagen efter beställning, med möjlighet att välja 23-25:e mars.
Men nu börjar det närma sig på riktigt!
Undrar lite hur andra resonerar kring att ta sig till Trosta. Just nu tänkte jag åka Arlanda express till flygplatsen och ta taxi därifrån. Eller är det bättre att sikta på Rosersberg, Märsta eller Upplands Väsby med pendeltåget och sen taxi?
Hade jag haft en hopfällbar cykel hade jag cyklat, men tyvärr saknas en sån fortfarande i fordonsparken!
Men nu börjar det närma sig på riktigt!
Undrar lite hur andra resonerar kring att ta sig till Trosta. Just nu tänkte jag åka Arlanda express till flygplatsen och ta taxi därifrån. Eller är det bättre att sikta på Rosersberg, Märsta eller Upplands Väsby med pendeltåget och sen taxi?
Hade jag haft en hopfällbar cykel hade jag cyklat, men tyvärr saknas en sån fortfarande i fordonsparken!
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Kanske en budgetfråga, och beroende på var du utgår ifrån. Billigast är väl pendeltåg till Märsta, lokalbuss till Arlanda, och sedan UL-buss (SL-taxa gäller) till Trosta.
Enklast att byta till taxi är väl också vid Märsta station, men inte direkt krångligt från Arlanda Express heller. Det går ju även SJ-tåg minst en gång i timmen till Märsta från Stockholm C, om man vill slippa stanna vid varenda mjölkpall på vägen.
Enklast att byta till taxi är väl också vid Märsta station, men inte direkt krångligt från Arlanda Express heller. Det går ju även SJ-tåg minst en gång i timmen till Märsta från Stockholm C, om man vill slippa stanna vid varenda mjölkpall på vägen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Skicka PM om du vill ha skjuts istället. Kan behöva lite utflykt i morgon.Remuz skrev:Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Tackar för erbjudandet men med tanke på hur sonen hostar så kommer jag hålla minst 2m till alla imorgon. Pendeltåget är troligen ganska tomt.themax skrev:Skicka PM om du vill ha skjuts istället. Kan behöva lite utflykt i morgon.Remuz skrev:Jag åker imorn. Buss till Älvsjö, tåg till Märsta, buss till Arlanda och sedan el-spark till trosta
Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tiden
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Bjelke
- Teslaägare
Inte här... fast det kan ju bero på att jag inte har beställt någon bil... 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
När börjar påminnelserna komma? Skall hämta på onsdag, men har inte fått någon påminnelse utöver "Inför leveransdagen av din Tesla".
Vit Model 3 LR, levererad mars 2020
Gör ett enda inlägg här. Beställde en vit LR med drag i torsdags. Fick sms på fredag om att hämta bilen nu på torsdag den 26e. Snacka om snabba puckar...
Samma här! Med ca två minuters mellanrum. Och jag får inte mailfilterinställningen att funka...Remuz skrev:Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tiden

Model 3 SR+ vit, drag.
Skönt att veta att man inte är ensam om detta!KalleL skrev:Samma här! Med ca två minuters mellanrum. Och jag får inte mailfilterinställningen att funka...Remuz skrev:Btw, har fått två sms med påminnelse och mailen ramlar in 7st nu men det kommer nya hela tidenKommer att ha 600+ stycken i morgon vid leveransen, hoppas det slutar då iaf!
Du har det dock lite värre än jag.

Mina kommer med tre minuters intervaller, började kl. 17:01
Modell 3 LR med dragkrok.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.
Beställd 2020 03 05.
Levererad 2020 03 23
Äntligen fossilfri.