Det är ett tungt jobb men någon måste ju göra det.Fredrik j skrev:Ja han jobbar väl redan heltid för att bli av med sina pengar..LarsL skrev:Bli rik?!?!
Corona
Moderator: Redaktion
Re: Corona
Du menar vaccin med aluminium i så vi blir antennförstärkare till 5G?TiborBlomhall skrev:Nu har knäppgökarna efter 5G hittat på att det är Bill Gates som framställt Coronaviruset så han kan bli rik sälja vaccin mot det![]()
I don't want to live on this planet any more...![]()
https://www.businessinsider.com/coronav ... ?r=US&IR=T
(Och de skriver nog sina konspirationsteorier på Word, på Windows![]()
![]()
![]()
![]()
)

Jag har slutat förvåna mig över dumheterna.
Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Han ska spela tennis och hålla tyst tycker jag.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Hur tänkte du nu?nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Han får inte spela tennis om han inte vaccinerar sig. Så du tycker att tvångsvaccinering är vägen att gå, och inget man får kommentera om man utsätts för det?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Egentligen är det skrämmande att det krävs en pandemi för att folk ska börja inse att dålig luft är skadlig för hälsan. Jag menar, hur kan detta inte vara fullständigt uppenbart?Verdi skrev:Känns bra att ha flyttat ut på vischan sen 5 år tillbaka. Här luktar det iofs koskit ibland men lite får man stå ut med.
https://www.theguardian.com/environment ... aths-study
“The results indicate that long-term exposure to this pollutant (NOx) may be one of the most important contributors to fatality caused by the Covid-19 virus in these regions and maybe across the whole world,” said Yaron Ogen, at Martin Luther University Halle-Wittenberg in Germany, who conducted the research. “Poisoning our environment means poisoning our own body, and when it experiences chronic respiratory stress its ability to defend itself from infections is limited.”
Än finns inga starka bevis för att det är så. Men tänk om? Vilket sug efter elbilar det skulle bli.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Vad han gör privat är hans problem och jag bryr mig inte om det.Nicke Nyfiken skrev:Hur tänkte du nu?nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Han får inte spela tennis om han inte vaccinerar sig. Så du tycker att tvångsvaccinering är vägen att gå, och inget man får kommentera om man utsätts för det?
Vad han säger offentligt är något annat.
Vill han inte vaccinera sig är det ok för mig, men går han ut i tidningar och prata emot vaccination är inte ok för att han påverkar massa folk som kommer följa efter honom och utsätta sig själva och alla oss andra för fara.
Speciellt som ju luften i städerna blivit renare och renare. D.v.s. var det ju ännu mer uppenbart tidigare.mati skrev:Egentligen är det skrämmande att det krävs en pandemi för att folk ska börja inse att dålig luft är skadlig för hälsan. Jag menar, hur kan detta inte vara fullständigt uppenbart?Verdi skrev:Känns bra att ha flyttat ut på vischan sen 5 år tillbaka. Här luktar det iofs koskit ibland men lite får man stå ut med.
“The results indicate that long-term exposure to this pollutant (NOx) may be one of the most important contributors to fatality caused by the Covid-19 virus in these regions and maybe across the whole world,” said Yaron Ogen, at Martin Luther University Halle-Wittenberg in Germany, who conducted the research. “Poisoning our environment means poisoning our own body, and when it experiences chronic respiratory stress its ability to defend itself from infections is limited.”
Än finns inga starka bevis för att det är så. Men tänk om? Vilket sug efter elbilar det skulle bli.
Tyvärr är det pengarna som styr.mati skrev:Egentligen är det skrämmande att det krävs en pandemi för att folk ska börja inse att dålig luft är skadlig för hälsan. Jag menar, hur kan detta inte vara fullständigt uppenbart?Verdi skrev:Känns bra att ha flyttat ut på vischan sen 5 år tillbaka. Här luktar det iofs koskit ibland men lite får man stå ut med.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Fast du skrev ”Han ska spela tennis och hålla tyst”nek0 skrev:Vad han gör privat är hans problem och jag bryr mig inte om det.Nicke Nyfiken skrev:Hur tänkte du nu?nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Vill han inte vaccinera sig är det ok för mig, men går han ut i tidningar och prata emot vaccination är inte ok för att han påverkar massa folk som kommer följa efter honom och utsätta sig själva och alla oss andra för fara.
Alltså tycker du att han ska tvångsvaccineras mot sin vilja.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nej det ska man inte göra. Han kan sluta spela och resa.Nicke Nyfiken skrev:Fast du skrev ”Han ska spela tennis och hålla tyst”nek0 skrev:Vad han gör privat är hans problem och jag bryr mig inte om det.Nicke Nyfiken skrev:Hur tänkte du nu?nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Hans fru prata om 5G och corona han om att man inte ska vaccineras. Vet du hur många lyssnar på sina idoler?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Bra då är vi överens. Han kan själv välja om han vill vaccinera sig, ingenting han ska.nek0 skrev:Nej det ska man inte göra. Han kan sluta spela och resa.Nicke Nyfiken skrev:Fast du skrev ”Han ska spela tennis och hålla tyst”nek0 skrev:Vad han gör privat är hans problem och jag bryr mig inte om det.Nicke Nyfiken skrev:Hur tänkte du nu?nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Hans fru prata om 5G och corona han om att man inte ska vaccineras. Vet du hur många lyssnar på sina idoler?
Tyvärr har många idoler/kändisar alldeles för stort inflytande på sina följare. Jag förstår inte hur man kan lyssna mer på en idol/kändis som i ämnet är lekman, än på de som är kunniga på riktigt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det är väl ingen som kan förståNicke Nyfiken skrev:Bra då är vi överens. Han kan själv välja om han vill vaccinera sig, ingenting han ska.nek0 skrev:Nej det ska man inte göra. Han kan sluta spela och resa.nek0 skrev:Fast du skrev ”Han ska spela tennis och hålla tyst”Nicke Nyfiken skrev:Vad han gör privat är hans problem och jag bryr mig inte om det.nek0 skrev:Man blir bara ledsen när man läser att en sån som Novak Djokovic är emot vaccination.
Tyvärr har många idoler/kändisar alldeles för stort inflytande på sina följare. Jag förstår inte hur man kan lyssna mer på en idol/kändis som i ämnet är lekman, än på de som är kunniga på riktigt.

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
renes skrev:Apropå ingenting...

Ovanligt snygg foliehatt.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Corbert är väldigt intressant och har väldigt bra rapporter
Lies, Damned Lies and Coronavirus Statistics
174 371 visningar•17 apr. 2020
corbettreport
390 000 prenumeranter
SHOW NOTES AND MP3: https://www.corbettreport.com/?p=35884
The numbers are in on the great Covid-19 pandemic . . . but unfortunately those numbers are unreliable. From mendacious models and puffed-up projections to dodgy death data and tainted tests, today on The Corbett Report James highlights what the accredited scientists and award-winning researchers are saying about the pandemic pandemonium of 2020.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Ja verkligen, Corbett erbjuder en nästintill komplett samling av koncpirationsterier: Chemtrails, Sandy Hooks och så klart sanningen om 9/11.joyhan skrev:Corbert är väldigt intressant och har väldigt bra rapporter
- Gustafsson
- Teslaägare
Corbett tycker jag, iaf i den länkade videon, klipper ihop olika inslag på ett sätt som ger sken av objektivitet, men i själva verket är vilseledande. När en person säger att det är svårt att se en överdödlighet statistiskt så är det uppenbart att han menar att det är svårt att mäta, inte pga att det inte finns en skillnad utan för att det är ett stort brus i de siffror som man normalt har och stora skillnader krävs för att att man ska kunna med säkerhet säga att det finns en coronarelaterad överdödlighet t.ex.
Skulle man göra om intervjuerna nu och låta folk tala till punkt skulle man få en helt annan film.
Han beskrivs ju inte så smickrande
https://rationalwiki.org/wiki/James_Corbett
När folk påstår att de ska berätta sanningen om ditten å datten är det verkligen viktigt att vara källkritisk och väga in många källor. Jag får intrycket av en person som inte är intresserad av sanningen, men väl av att Corbettreports ska frodas bland konspirationsteoretikerna på tuben.
I en verksamhet som kräver faktagranskning hade han aldrig platsat. Som egen åsiktsförsäljare kan han ju säga vad han vill, och det är han ju duktig på.
Skulle man göra om intervjuerna nu och låta folk tala till punkt skulle man få en helt annan film.
Han beskrivs ju inte så smickrande
https://rationalwiki.org/wiki/James_Corbett
När folk påstår att de ska berätta sanningen om ditten å datten är det verkligen viktigt att vara källkritisk och väga in många källor. Jag får intrycket av en person som inte är intresserad av sanningen, men väl av att Corbettreports ska frodas bland konspirationsteoretikerna på tuben.
I en verksamhet som kräver faktagranskning hade han aldrig platsat. Som egen åsiktsförsäljare kan han ju säga vad han vill, och det är han ju duktig på.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Vad gäller överdödlighet redovisar SCB detta regelbundet nu under coronakrisen.
Emanuel Karlsten har satt ihop ett blogginlägg som regelbundet uppdateras.
https://emanuelkarlsten.se/04/antalet-d ... t-per-dag/
Enligt siffrorna finns det en viss överdödlighet, men de ser väldigt olika ut beroende på åldersgrupp.
Ytterligare ett problem är vilka som redovisas som döda av covid-19. Enligt FHM redovisas de som har diagnosticerats med vodic-19 inom 30 dagar före dödstillfället som döda med covid-19. Men däremot inte säkert att de dött av covid-19. Men allt detta har vi redan avhandlat här tidigare.
Emanuel Karlsten har satt ihop ett blogginlägg som regelbundet uppdateras.
https://emanuelkarlsten.se/04/antalet-d ... t-per-dag/
Enligt siffrorna finns det en viss överdödlighet, men de ser väldigt olika ut beroende på åldersgrupp.
Ytterligare ett problem är vilka som redovisas som döda av covid-19. Enligt FHM redovisas de som har diagnosticerats med vodic-19 inom 30 dagar före dödstillfället som döda med covid-19. Men däremot inte säkert att de dött av covid-19. Men allt detta har vi redan avhandlat här tidigare.
Model Y LR.
Model S70D
Jaha, 185 döda idag som registreras tillbaka i tiden, så tex den 8 april är det nu 106 döda. För nån dag sen var det 98. Fortsätter det på samma sätt kan man gissa att det är 80-100 döda per dag nu. Om 14 dagar när alla är inrapporterade.... Sverige är väl top 10 i antal döda per capita nu och då fattas de äldre som dör utan test. (Belgien räknar alla som coronafall, därför extra högt där)
Antal inskrivna i sjukvården verkar stabilt ca 2200 och även på intensiven ca 530 sedan 17 april. Så det ser lovande ut.
Äntligen är Brouwers klar med sin analys, 1/3 smittade i Stockholm, det var mycket mer än jag trodde för en vecka sen. Och totalt 1,5 miljoner i Sverige. Det måste vara där nånstans annars har Giesecke fel i maximal dödlighet på 4000. (Och att det blir stopp på smittan bland äldre snabbt.)
Bra foliehatt video.
Här är en video med läkaren, pianisten Mikael Nordfors som anser att malaria medicinen Klorokin bör få användas tillsammans med zink för att behandla Corona patienter. Han är rätt arg att det är stoppat pga risk för hjärtfel. Många är sjuka och dör i onödan. Mikael har även en teori om varför Schweiz är så framgångsrikt. Haverist, foliehatt eller geni? Avgör själv, det sprakar rejält under folien i alla fall.
https://www.lakemedelsverket.se/sv/nyhe ... ka-studier

Antal inskrivna i sjukvården verkar stabilt ca 2200 och även på intensiven ca 530 sedan 17 april. Så det ser lovande ut.
Äntligen är Brouwers klar med sin analys, 1/3 smittade i Stockholm, det var mycket mer än jag trodde för en vecka sen. Och totalt 1,5 miljoner i Sverige. Det måste vara där nånstans annars har Giesecke fel i maximal dödlighet på 4000. (Och att det blir stopp på smittan bland äldre snabbt.)
Bra foliehatt video.

Här är en video med läkaren, pianisten Mikael Nordfors som anser att malaria medicinen Klorokin bör få användas tillsammans med zink för att behandla Corona patienter. Han är rätt arg att det är stoppat pga risk för hjärtfel. Många är sjuka och dör i onödan. Mikael har även en teori om varför Schweiz är så framgångsrikt. Haverist, foliehatt eller geni? Avgör själv, det sprakar rejält under folien i alla fall.

Jag kom bara till "holistisk medicin och alternativa behandlingsmetoder" och jag hakade av. 10 sekunder?Swede1 skrev:Här är en video med läkaren, pianisten Mikael Nordfors som anser att malaria medicinen Klorokin bör få användas tillsammans med zink för att behandla Corona patienter. Han är rätt arg att det är stoppat pga risk för hjärtfel. Många är sjuka och dör i onödan. Mikael har även en teori om varför Schweiz är så framgångsrikt. Haverist, foliehatt eller geni? Avgör själv, det sprakar rejält under folien i alla fall.![]()
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Ja med ett sådant tänkande som ni som aldrig kan tänka utanför boxen skulle det aldrig någonsin uppstå något nytt paradigm. Semmelweiss upptäckt att tvätta händerna med bakteriedödande skulle aldrig fått genomslag, man skulle aldrig upptäckt att solen snurrar runt jorden. Självklart skulle en sådan upptäckt att magsår uppstår pga en bakterie aldrig fått genomslag.Swede1 skrev:
Här är en video med läkaren, pianisten Mikael Nordfors som anser att malaria medicinen Klorokin bör få användas tillsammans med zink för att behandla Corona patienter. Han är rätt arg att det är stoppat pga risk för hjärtfel. Många är sjuka och dör i onödan. Mikael har även en teori om varför Schweiz är så framgångsrikt. Haverist, foliehatt eller geni? Avgör själv, det sprakar rejält under folien i alla fall.![]()
Jag kom bara till "holistisk medicin och alternativa behandlingsmetoder" och jag hakade av. 10 sekunder?
Man brukar säga att nya paradigm uppstår men företrädarna för det gamla finns alltid kvar ända tills de har dött ut.
Döm gärna ut folk men lyssna först vad de har att säga, ni kanske blir förvånade.
Ursäkta mig men jag har inte heller lyssnat till Mikael, har inte tid, men det är intressant med läkare som är öppna för nya behandlingar.
I Nya Zeeland under förra svininfluensavågen var det en döende man där man beslutat att stänga av respiratorn, det fanns inget mer att göra.
De anhöriga övertalade läkarna att först få pröva att ge infusioner med askorbinsyra. Man gav tillåtelse och mannen kom tillbaka till livet.
Borde det inte vara samma tänkt när det är svårt sjuka där man inte har något att förlora att ge behandling med mediciner som är oprövad mot corona men dock registrerade
läkemedel? Vad har man att förlora?
De här teorierna om att stor del av svenska befolkningen är smittad utan att veta om det rimmar dåligt med siffrorna. 10% av blodgivarna i Stockholm antyder väl snarare att en ganska liten den av Sveriges befolkningen är smittad. Hur ser det ut i Gävle, Arboga, Katrineholm och så vidare?
- Gustafsson
- Teslaägare
Det är självklart bra att det finns folk som tänker utanför boxen. Men när det gäller de exempel du tagit upp har man ganska snart kunnat visa att magsår faktiskt orsakas av bakterier. Semmelweiss levde ju för rätt länge sedan nu, men även han fick ju rätt på grund av att vetenskapen ändå gick framåt. Jenner fick ju rätt vad gäller vaccinationer. Det har gjorts otaliga studier med diverse antioxidanter och vitaminer utan att någon som helst effekt har kunnat visas. Det jag vänder mig emot är inte att det finns folk som har annorlunda förklaringar utan att de påstår att de har rätt utan att presentera några bevis. Det gäller i högsta grad för coronabehandling. Det går inte att bota Corona med Zink och klorokin. Det är inte samma sak som att det helt saknar effekt, men den effekten måste bevisas.
Varför är folk plötsligen beredda att använda en medicin som har svåra biverkningar, men kanske ingen effekt? Samtidigt som man tar avstånd från behandlingar med ovanliga och milda biverkningar men med stor positiv effekt, t.ex. vacciner. Helt obegripligt!
Varför är folk plötsligen beredda att använda en medicin som har svåra biverkningar, men kanske ingen effekt? Samtidigt som man tar avstånd från behandlingar med ovanliga och milda biverkningar men med stor positiv effekt, t.ex. vacciner. Helt obegripligt!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Revolt, antietablisemang? Eller så har de helt enkelt andats in för mycket avgaser i ungdomen?Gustafsson skrev:Varför är folk plötsligen beredda att använda en medicin som har svåra biverkningar, men kanske ingen effekt? Samtidigt som man tar avstånd från behandlingar med ovanliga och milda biverkningar men med stor positiv effekt, t.ex. vacciner. Helt obegripligt!
Att vacciner inte kan ha svåra biverkningar är att ta till i underkant. Mer än 300 unga personer med livslångt lidande i samband med svininfluensavaccinering. Många, fast några siffor verkar inte finnas som drabbats av den obotliga svåra sjukdomen ME i samband med svininfluensen.Inläggav Teslaägare Gustafsson » 21 apr 2020 16:48
Det är självklart bra att det finns folk som tänker utanför boxen. Men när det gäller de exempel du tagit upp har man ganska snart kunnat visa att magsår faktiskt orsakas av bakterier. Semmelweiss levde ju för rätt länge sedan nu, men även han fick ju rätt på grund av att vetenskapen ändå gick framåt. Jenner fick ju rätt vad gäller vaccinationer. Det har gjorts otaliga studier med diverse antioxidanter och vitaminer utan att någon som helst effekt har kunnat visas. Det jag vänder mig emot är inte att det finns folk som har annorlunda förklaringar utan att de påstår att de har rätt utan att presentera några bevis. Det gäller i högsta grad för coronabehandling. Det går inte att bota Corona med Zink och klorokin. Det är inte samma sak som att det helt saknar effekt, men den effekten måste bevisas.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare
Här är mer om Semmelweiss. Sedan tog dansk tv upp en dokumentär om unga tjejer som blivit svårt sjuka pga vaccin mot cancer, mer än 300 st.
https://juliacaesar.blog/
Tack vare Ignaz Semmelweis tvättar vi händerna
En så enkel sak som att tvätta händerna kan rädda liv. I dag är det självklart för de flesta av oss. Men bakom de självklara upptäckterna finns ofta en människa som har vågat gå emot strömmen och tänkt på det som ingen annan har tänkt på.
HÄLSA
Danska TV2 visar dokumentär om flickor som fått sina liv förstörda efter HPV-vaccin
Alla har de samma bakgrund. De var friska unga flickor som fick allvarliga symtom en tid efter HPV-vaccineringen. Flickorna och deras familjer har fått kämpa mot myndigheterna som vägrat ge dem ett erkännande. Tre unga flickor ger sin berättelse i den nya dokumentären i danska TV2.
https://nyadagbladet.se/halsa/danska-fl ... pv-vaccin/
"De vaccinerede piger" heter dokumentären. På grund av påtryckningar har den svensktextade versionen tagits ned.
Publicerad 4 maj 2015
Uppdaterad 27 november 2019
FacebookTwitterVK
1,947
DELNINGAR
Totalt är det hundratals flickor som fått allvarliga symtom och sjukdomar en tid efter vaccineringen. Anmärkningsvärt är också hur många flickor som varit fysiskt högpresterande inom idrott innan vaccineringen som sedan fått stora svårigheter att överhuvudtaget klara sitt vardagliga liv. Flera som varit elitidrottande har fått sina karriärer förstörda.
Dokumentären vittnar också om hur den danska hälsovårdsmyndigheten påstår att de missat e-post som inkommit med varningar och orostecken. Myndigheten blev informerad om befarade kopplingar och uppmanades att inleda utredningar om allvarliga biverkningar.
Myndigheten vägrade också att lämna ut kopior på den korrespondens som skett till myndigheten till danska TV2.
Gemensamt för alla flickorna är att de tagit livmoderhalscancersvaccinet Gardasil ifrån läkemedelsjätten Merck. Det är samma vaccin som introducerats i det svenska allmänna vaccinationsprogrammet.
Det är just kopplingen till mellan de sjukdomar flickorna utvecklat och vaccinet som är kontroversiell. På spel står kontrakt med läkemedelstillverkare värda miljontals kronor och stora skadeståndsprocesser och ett erkännande om vaccinprogrammets misslyckade om kopplingen kan bevisas, vilket skulle bli en stor knäck för industrin och uppfattningen om vacciners nytta.
I Sverige liksom i flera andra länder tvingades myndigheterna till slut erkänna skandalen där över 150 barn och ungdomar fick livslånga sömnsjukdomar efter massvaccineringen mot svininfluensa med vaccinet Pandemrix.
Dokumentären visar att en ny skandal kan vara på väg att uppdagas i och med HPV-vaccinets införande.