Nej, varför skulle den vara det? Jag pratar om 50kW-laddning.4dy skrev:mati skrev:Är bilen bara tillräckligt snål är Bee ett jättebra alternativ, förutsatt man har flat rate. 40-50kW duger gott och väl när bilen inte drar så mycket, som t.ex. vår e-Golf. Det som är mest tragiskt med detta är att det inte bara blir billigare utan det går även fortare att komma fram jämfört med en törstig bil som e-tron, eftersom man laddar betydlig fler mil per tidsenhet på en 50kW-laddare. Men vem begriper det?Bjelke skrev:BEE oftast "upp till 50kW" är väl det enda vettiga alternativet och det sågas ju
nästan varje gång jag tar upp det
För är det något som gemene man förstår så är det just laddeffekt, den ska vara hög det fattar alla...
Undrar hur många jag känner som köpt eller funderar på en hybrid nu
Överdriver du inte nu? Eller är Golfen verkligen 3 ggr så snål som Audin?
På 30 minuter laddar e-Golfen ungefär 13 mil på en 50kW-laddare (max 40kW laddeffekt, 1,5kWh/mil).
E-tron får bara 10 mil under samma tidsperiod (max 50kW laddeffekt, 2,5kWh/mil). Troligen mindre eftersom de flesta 50kW-laddare oftast inte kommer upp i 50kW, snarare 40-45kW.
Har man alltså ingen 150kW-laddare till hands, vilket är ganska vanligt i Sverige, så kan e-Golfen faktiskt vara den snabbare bilen.