Ludicrous Mode

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Re: Ludicrous Mode

Inlägg av Martinen »

Silious81 skrev:
Martinen skrev:
Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.
Jag skulle vilja påstå att de flesta här inne har rätt bra koll på Tesla. Händer ofta att man får ''rätta'' en anställd på Tesla. :-) det är inte de som inte har koll...det är bara du som har stenkoll. :-)
Ja det är inte hel ovanligt att man får fel info.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Inlägg av TiborBlomhall »

Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

TiborBlomhall skrev:
Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Har tänkt samma sak.
Hab har ju fått backa på en den grejer ibland. Följer inte på twitter, men har löst en hel de artiklar där dom sett grejer från honom om sen plockats bort och sen aldrig tagits upp igen.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

TiborBlomhall skrev:
Älskar Elon! Han har minst lika galen hjärna som oss andra här på forumet! Han behöver dock styra upp sin EU org lite...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

TiborBlomhall skrev:
Exakt, tänker mig samma sak. Å andra sidan hoppas jag att de ser upp till honom lika mycket som några av oss. Men skulle jag vilja jobba på hans R&D... nej, det är nog lite för tungt.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Silious81 skrev:
Martinen skrev:
Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.
Jag skulle vilja påstå att de flesta här inne har rätt bra koll på Tesla. Händer ofta att man får ''rätta'' en anställd på Tesla. :-) det är inte de som inte har koll...det är bara du som har stenkoll. :-)
Precis som över allt annars i livet :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ja, det är väl som att gå in i en Elgiganten, SIBA mm och fråga om elektronik.
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

LarsL skrev:
Ja, det är väl som att gå in i en Elgiganten, SIBA mm och fråga om elektronik.

:lol:
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

LarsL skrev:
TiborBlomhall skrev:
Exakt, tänker mig samma sak. Å andra sidan hoppas jag att de ser upp till honom lika mycket som några av oss. Men skulle jag vilja jobba på hans R&D... nej, det är nog lite för tungt.
Påminner väldigt mycket om beskrivningen av Steve Jobs i "hans" bok.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

HelectriC skrev:
LarsL skrev:
TiborBlomhall skrev:
Påminner väldigt mycket om beskrivningen av Steve Jobs i "hans" bok.
På Quora finns det ett antal stories om både EM och SJ som är riktigt underhållande och i vissa fall skrämmande. Det finns en från EM fd fru om hans sekreterare som är väldigt intressant... http://qr.ae/R4oy7K
Användarvisningsbild
Andreas Welin
Teslaägare

Inlägg av Andreas Welin »

hybris skrev:
Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
Blev uppringd igår, från Norge. Jag var ganska sen i kön kan nämnas. Prislappen satte de till drygt 82 lax. Skulle kunna ske "inom kort" (dvs senast 2018 according to Tesla time). Snubben visste inte om Göteborg skulle kunna utföra det, vilket intresserade mig mindre som bosatt i Uppsala. Borde de ju veta... Nån som fått annat pris än mitt?
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Akta er, kanske det blir dyrare varje gång ni ringer. Supply and demand. ;) :D
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Andreas Welin skrev:
Prislappen satte de till drygt 82 lax.
Ink eller ex moms?
Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Inlägg av Senox »

Ingick byte till 90 batteriet i det priser?
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Senox skrev:
Ooooooh nooooooo! Det kostar nästan trehundratusen i sig :) Men du behöver inte byta batterierna för att få Ludicrous, bara en säkring.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

Vill man byta till P90DL är det kanske mer värt att beställa en ny sån bil och sälja sin P85D.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Andreas Welin skrev:
hybris skrev:
Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
Blev uppringd igår, från Norge. Jag var ganska sen i kön kan nämnas. Prislappen satte de till drygt 82 lax. Skulle kunna ske "inom kort" (dvs senast 2018 according to Tesla time). Snubben visste inte om Göteborg skulle kunna utföra det, vilket intresserade mig mindre som bosatt i Uppsala. Borde de ju veta... Nån som fått annat pris än mitt?
Oj har aldrig hört talas om en så dyr säkring någon gång.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Norpan

Inlägg av Norpan »

Pontus skrev:
Andreas Welin skrev:
hybris skrev:
Oj har aldrig hört talas om en så dyr säkring någon gång.
Den är tillverkad av unobtainium.
I väntan på Model 3
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Senox skrev:
Eller så är det uppgradering av en 85D och inte P85D.

Skämtåsido, det där är rätt långt från $5000. Lurad igen...
Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Inlägg av Senox »

Aj då, hade sett fram mot några % extra räckvidd men knappast värt 300.000kr i mellanskillnad! Det bårdar inte gott för när det verkligen är dags att byta ut ett utslitet batteri...
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

dstr skrev:
Senox skrev:
Eller så är det uppgradering av en 85D och inte P85D.

Skämtåsido, det där är rätt långt från $5000. Lurad igen...
Förvisso var budet 5000 USD + arbete, så frågan är hur många timmar det tar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Surfaren skrev:
Vill man byta till P90DL är det kanske mer värt att beställa en ny sån bil och sälja sin P85D.
Mycket tveksamt då den är 300K SEK dyrare plus 100K SEK för L mode... Minus värdeminskning på bilen som säljs...
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

hybris skrev:
Surfaren skrev:
Mycket tveksamt då den är 300K SEK dyrare plus 100K SEK för L mode... Minus värdeminskning på bilen som säljs...
Jag sa inte "billigare" utan "mer värt". ;) Jag skulle hellre lagt flera hundra tusen och fått en helt ny bil, än flera hundra tusen på att uppgradera min befintliga. Men att uppgradera från 85 till 90 verkar ju sinnesrubbat dyrt, så egentligen är det nog en tämligen ointressant teoretisk värdejämförelse. :)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Man är ärligt korkad om man uppgraderar från 85 - 90. Alltså inte vid nyköp men beggad. Det är så lite skillnad somwho cares? Jag har fasen alltid minst 10% laddning kvar trots att jag bara laddar 89-90%. Har inget behov innan vi ser typ 100 mila batteri till billig peng typ

Sälja en P85D för att köpa en ny P90D rejält korkat...
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

hybris skrev:
Man är ärligt korkad om man uppgraderar från 85 - 90. Alltså inte vid nyköp men beggad. Det är så lite skillnad somwho cares? Jag har fasen alltid minst 10% laddning kvar trots att jag bara laddar 89-90%. Har inget behov innan vi ser typ 100 mila batteri till billig peng typ

Sälja en P85D för att köpa en ny P90D rejält korkat...
Binära hybris är tillbaka (1 eller 0) :D

Visst vinner man inte så mycket på ett byte men man får den nya kemin, nyare bil osv.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar