Ja det är inte hel ovanligt att man får fel info.Silious81 skrev:Jag skulle vilja påstå att de flesta här inne har rätt bra koll på Tesla. Händer ofta att man får ''rätta'' en anställd på Tesla.Martinen skrev:Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.det är inte de som inte har koll...det är bara du som har stenkoll.
Ludicrous Mode
Moderator: Redaktion
Re: Ludicrous Mode
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Har tänkt samma sak.TiborBlomhall skrev:Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Hab har ju fått backa på en den grejer ibland. Följer inte på twitter, men har löst en hel de artiklar där dom sett grejer från honom om sen plockats bort och sen aldrig tagits upp igen.
Älskar Elon! Han har minst lika galen hjärna som oss andra här på forumet! Han behöver dock styra upp sin EU org lite...TiborBlomhall skrev:Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Exakt, tänker mig samma sak. Å andra sidan hoppas jag att de ser upp till honom lika mycket som några av oss. Men skulle jag vilja jobba på hans R&D... nej, det är nog lite för tungt.TiborBlomhall skrev:Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Precis som över allt annars i livetSilious81 skrev:Jag skulle vilja påstå att de flesta här inne har rätt bra koll på Tesla. Händer ofta att man får ''rätta'' en anställd på Tesla.Martinen skrev:Tror att ett vanligt fenomen är att Elon slänger ur sig grejer på twitter mm innan det egentligen är klart. Sen får dom anställda kämpa som djur för att leverera. Det verkar komma lika lite info internt på Tesla som till oss ägare. När man ringer och frågar så vet dom inte mer än vi andra.det är inte de som inte har koll...det är bara du som har stenkoll.

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
LarsL skrev:Ja, det är väl som att gå in i en Elgiganten, SIBA mm och fråga om elektronik.

Påminner väldigt mycket om beskrivningen av Steve Jobs i "hans" bok.LarsL skrev:Exakt, tänker mig samma sak. Å andra sidan hoppas jag att de ser upp till honom lika mycket som några av oss. Men skulle jag vilja jobba på hans R&D... nej, det är nog lite för tungt.TiborBlomhall skrev:Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
På Quora finns det ett antal stories om både EM och SJ som är riktigt underhållande och i vissa fall skrämmande. Det finns en från EM fd fru om hans sekreterare som är väldigt intressant... http://qr.ae/R4oy7KHelectriC skrev:Påminner väldigt mycket om beskrivningen av Steve Jobs i "hans" bok.LarsL skrev:Exakt, tänker mig samma sak. Å andra sidan hoppas jag att de ser upp till honom lika mycket som några av oss. Men skulle jag vilja jobba på hans R&D... nej, det är nog lite för tungt.TiborBlomhall skrev:Varje gång Elon uttalar sig föreställer jag mig en mellanchef hos Tesla som förtvivlat bankar huvudet i skrivbordet "nej, nej hur kan han säga så?!"
- Andreas Welin
- Teslaägare
Blev uppringd igår, från Norge. Jag var ganska sen i kön kan nämnas. Prislappen satte de till drygt 82 lax. Skulle kunna ske "inom kort" (dvs senast 2018 according to Tesla time). Snubben visste inte om Göteborg skulle kunna utföra det, vilket intresserade mig mindre som bosatt i Uppsala. Borde de ju veta... Nån som fått annat pris än mitt?hybris skrev:Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
Akta er, kanske det blir dyrare varje gång ni ringer. Supply and demand.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Ooooooh nooooooo! Det kostar nästan trehundratusen i sigSenox skrev:Ingick byte till 90 batteriet i det priser?

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vill man byta till P90DL är det kanske mer värt att beställa en ny sån bil och sälja sin P85D.
Oj har aldrig hört talas om en så dyr säkring någon gång.Andreas Welin skrev:Blev uppringd igår, från Norge. Jag var ganska sen i kön kan nämnas. Prislappen satte de till drygt 82 lax. Skulle kunna ske "inom kort" (dvs senast 2018 according to Tesla time). Snubben visste inte om Göteborg skulle kunna utföra det, vilket intresserade mig mindre som bosatt i Uppsala. Borde de ju veta... Nån som fått annat pris än mitt?hybris skrev:Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Den är tillverkad av unobtainium.Pontus skrev:Oj har aldrig hört talas om en så dyr säkring någon gång.Andreas Welin skrev:Blev uppringd igår, från Norge. Jag var ganska sen i kön kan nämnas. Prislappen satte de till drygt 82 lax. Skulle kunna ske "inom kort" (dvs senast 2018 according to Tesla time). Snubben visste inte om Göteborg skulle kunna utföra det, vilket intresserade mig mindre som bosatt i Uppsala. Borde de ju veta... Nån som fått annat pris än mitt?hybris skrev:Jag ställde mig för övrigt i kön direkt dagen efter lanseringen. Dock ingen som ringt mig. De verkar som vanligt ha noll koll på sin logistik...
I väntan på Model 3
Eller så är det uppgradering av en 85D och inte P85D.Senox skrev:Ingick byte till 90 batteriet i det priser?
Skämtåsido, det där är rätt långt från $5000. Lurad igen...
Aj då, hade sett fram mot några % extra räckvidd men knappast värt 300.000kr i mellanskillnad! Det bårdar inte gott för när det verkligen är dags att byta ut ett utslitet batteri...
Förvisso var budet 5000 USD + arbete, så frågan är hur många timmar det tar.dstr skrev:Eller så är det uppgradering av en 85D och inte P85D.Senox skrev:Ingick byte till 90 batteriet i det priser?
Skämtåsido, det där är rätt långt från $5000. Lurad igen...
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Mycket tveksamt då den är 300K SEK dyrare plus 100K SEK för L mode... Minus värdeminskning på bilen som säljs...Surfaren skrev:Vill man byta till P90DL är det kanske mer värt att beställa en ny sån bil och sälja sin P85D.
Jag sa inte "billigare" utan "mer värt".hybris skrev:Mycket tveksamt då den är 300K SEK dyrare plus 100K SEK för L mode... Minus värdeminskning på bilen som säljs...Surfaren skrev:Vill man byta till P90DL är det kanske mer värt att beställa en ny sån bil och sälja sin P85D.

Man är ärligt korkad om man uppgraderar från 85 - 90. Alltså inte vid nyköp men beggad. Det är så lite skillnad somwho cares? Jag har fasen alltid minst 10% laddning kvar trots att jag bara laddar 89-90%. Har inget behov innan vi ser typ 100 mila batteri till billig peng typ
Sälja en P85D för att köpa en ny P90D rejält korkat...
Binära hybris är tillbaka (1 eller 0)hybris skrev:Man är ärligt korkad om man uppgraderar från 85 - 90. Alltså inte vid nyköp men beggad. Det är så lite skillnad somwho cares? Jag har fasen alltid minst 10% laddning kvar trots att jag bara laddar 89-90%. Har inget behov innan vi ser typ 100 mila batteri till billig peng typ

Visst vinner man inte så mycket på ett byte men man får den nya kemin, nyare bil osv.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22