Undrar om självstängande laddluckan kommer i 7.0 eller 7.1?
vad jag har føstått så finns inte HW før sjælvstængande lucka på europabilar (annan kontakt och ljus æn USA-bilar), så det lær inte komma med någon OTA-uppdatering.
Till mig har dom sagt att hårdvaran finns.
jasså, i somras nær vi hade Teslatræffen i Gøteborg pratade jag med en sæljare på SC och han sa att livet innanfør luckan var annorlunda æn på USA-bilarna, att platsen inte ræckte till før att bygga in stængmekanismen på Europabilarna? men det ær det sækert många som har diskuterat i mil av trådar tidigare, så vi får væl bara vænta och se. Jag blir gærna korrigerad på detta och positivt øverraskad.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag skickade en önskan om laddstatistik per stolpe man laddat på. Så man kan ha koll på "hur mycket man laddat hos farsan" typ. Eller hemma i bostadsrättsföreningen.
Med fördel då kanske på kartan eller liknande, för där finns de ju redan representerade som pluppar. Eller nån form av lista, det går ju det också.
CarPlay (och Android Auto) skulle jag säga. Skulle själv inte rusa iväg för att bygga appar för en plattform med 100k-användare.
Förvänta er isåfall appar som kostar 1000 SEK eller mer.
Med CarPlay och AndroidAuto skulle Tesla kunna fokusera på det dom gör bäst (bygga bilar) och vi blir en del av ett ekosystem för appar som blir enormt mycket större.
Förstår inte riktigt helt vad du ser framför dig med det här önskemålet?
CarPlay är ju Apples iOS-operativsystem för bilar och Android Auto är ju en motsvarande version av Android. Menar du att Tesla ska byta ut hela bilens operativsystem mot Apple iOS och erbjuda någon sorts knapp som man trycker på för att kunna switcha hela operativsystemet mot Android? Det skulle ju i praktiken innebära att när du är i Apples operativsystem så är det Apples designers som bestämt hur allt ska se ut och fungera, och motsvarande när du tryckt på knappen för att gå över till Android-ekosystemet.
För mig skulle det kännas otroligt hattigt att hålla på att flippa mellan operativsystem bara för att kunna köra appar som är byggda för olika OS, och dessutom skulle designen inte stämma ihop med resten av bilen - iallafall inte när man bootat bilen i Apple-utseendet (utseendet i Android går ju till viss del att anpassa). Som lök på laxen skulle inga appar vara byggda för Teslas vertikala format eftersom alla små bilradios som idag kör Android Auto eller CarPlay är i landscape-läge. Apparna man skulle installera skulle därför se skit ut i ett operativsystem som skulle se skit ut i bilen, och säkert också fungera skit. Skulle instrumentklustret också hålla på och flippas, eller är det bara den stora skärmen?
Manually adjust yellow and green lines to desired limits Power/Regen
Auto open chargeport at known destinations. Can can learn this pattern by it self
Auto turn signals, from nav or by a learnt driving pattern
Auto open chargeport at known destinations. Can can learn this pattern by it self
blir det inte lite jobbigt om den alltid øppnar laddporten? då måste man ju alltid ladda dær eller så får man springa och stænga luckan varje gång man faktiskt inte ska ladda. Ett alternativ hade i så fall kunnat vara som med auto-raise av fjædringen, att man kan klicka bort sjælva sparandet av en speciell plats om man bara ønskar att den ska øppna en gång, men æven det verkar lite omstændligt. Jag tycker inte det ær så vældigt svårt att trycka på knappen på antingen skærmen eller handtaget på "pistolen" innan man ansluter.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
kan man dra slutsatsen att du inte ønskar Apple eller Android OS i din bil?
Kanske i framtiden om Apple eller Google anpassade något av dessa operativsystemen till Teslans skärm/aspektratio.
Har Google Auto i i-mieven och kan rapportera att det är värdelöst. Felmeddelanden och skit, tar lång tid att boota osv.
Får titta på det ikväll men navigatorn står väl högt i kurs vad det gäller önskad förbättring på.
Sant. På första långturen nu till mellansverige och navigatorn är det nog en del att göra på. Och uppdaterad bromsen såklart.
Skickat från min SM-G900F via Tapatalk
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
(æven om jag førsøker undvika det så ofta som møjligt før att inte pressa den sista cellen som klonkar runt dær uppe)
Försöker slå dannis OT rekord och kom att tänka på den sista hjärncellen i Homers hjärna i Simpsons, som faller över en kabel och krossar sina glasögon. Jobbigt läge...
Ge fan! Det är illa nog att Herr X verkar dra ifrån mig helt hopplöst när det gäller tredjeplatsen i antal inlägg, ska du knipa mitt SM-guld nu också?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
blir det inte lite jobbigt om den alltid øppnar laddporten? då måste man ju alltid ladda dær eller så får man springa och stænga luckan varje gång man faktiskt inte ska ladda. Ett alternativ hade i så fall kunnat vara som med auto-raise av fjædringen, att man kan klicka bort sjælva sparandet av en speciell plats om man bara ønskar att den ska øppna en gång, men æven det verkar lite omstændligt. Jag tycker inte det ær så vældigt svårt att trycka på knappen på antingen skærmen eller handtaget på "pistolen" innan man ansluter.
Jo men i USA har dom väl autostängning av laddporten också, dvs börjat man inte ladda inom 2 min så stängs porten.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Intressant att han skriver hoping for Friday release. Det betydligt ju ingenting.
Jag kan åxå hoppas. Men det gör ju inte att man får det snabbare.
Detta känns dom en jävligt pundig lösning för att få feedback från kunderna.
Ta fram ett riktigt verktyg istället för man kan föreslå ändringar och lämna feedback, låt sedan ägarna rösta på det som dom vill ha.
Intressant att han skriver hoping for Friday release. Det betydligt ju ingenting.
Jag kan åxå hoppas. Men det gör ju inte att man får det snabbare.
Detta känns dom en jävligt pundig lösning för att få feedback från kunderna.
Ta fram ett riktigt verktyg istället för man kan föreslå ändringar och lämna feedback, låt sedan ägarna rösta på det som dom vill ha.
Ja, det måst wvara första gången i världshistorien som en bilproducent efterfrågar förbättringspunkter via Twitter NÅnting säger mig att tex Porsche inte hade gjort så
Model 3-24/Polestar 3-24
Det finns ju i form av en knapp på ratten. Den lyssnar väl på både "report bug" och ngt annat...
Ok?
Ännu pundigare lösning än att fråga på twitter. Och hur presenteras det sen för övriga ägare, så man kan visa om man tycker andras idéer är bra eller dåliga?
De borde skaffa en Uservoice eller liknande, så man under mer strukturerade former kunde diskutera förbättringar och rösta på dem så att de bästa (eller åtminstone mest populära) förslagen flöt upp till ytan.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
De borde skaffa en Uservoice eller liknande, så man under mer strukturerade former kunde diskutera förbättringar och rösta på dem så att de bästa (eller åtminstone mest populära) förslagen flöt upp till ytan.
Japp vi har ju haft det uppe några gånger. Alla andra lösningar känns bara puckade.
Jag var tvungen att föreslå att pop-down menyn med olika användare ska fade:a ut eller vara transparent när man valt förare. Som det är nu så hänger menyn kvar ända tills sätet och ratten ställts i rätt läge. Tar länge och skymmer en stor del av back-kameran. För oss som byter användre flera gånger om dagen så är detta irriterande, och en säkerhetsmiss. Är jag kanske den enda som irriterar mig på detta?
Jag var tvungen att föreslå att pop-down menyn med olika användare ska fade:a ut eller vara transparent när man valt förare. Som det är nu så hänger menyn kvar ända tills sätet och ratten ställts i rätt läge. Tar länge och skymmer en stor del av back-kameran. För oss som byter användre flera gånger om dagen så är detta irriterande, och en säkerhetsmiss. Är jag kanske den enda som irriterar mig på detta?
Har faktiskt inte lagt märke till det, men köper att det kan va störigt om den är i vägen
Vi har nerförsbacke när vi backar ut från vår infart, och då är det mesta, utom betongplattorna på utfarten, skymt. Förr eller senare backar vi väl på postkillen eller nåt ännu värre.
De borde lägga till ett alternativ om "Enter/exit Convenience". Dvs att ratten åker upp och sätet något bak när man lägger i P samt omvänt när man sätter sig i bilen. Uppskattade den funktionen på förra Audin.