Trevligt! Ska iväg då ocksåLasse Hanson skrev:Blev uppringd i tisdags och meddelad att en bil som matchar min beställning är på väg. Fick SMS med leveransdag och satte datum till 17:e augusti. Ska bli kul som fan!

Moderator: Redaktion
Trevligt! Ska iväg då ocksåLasse Hanson skrev:Blev uppringd i tisdags och meddelad att en bil som matchar min beställning är på väg. Fick SMS med leveransdag och satte datum till 17:e augusti. Ska bli kul som fan!
Beställde också en vit trea performance, den 15 juli, har inte blivit matchad med någon bil än.reven skrev:Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat
Hade inte koll på att det fungerade så. Tog för givet att det räknades per dag, upptäckte att det inte räknades så på senaste lönespecen. Hämtade ut min 27/6.Linuxs skrev:Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna...
/Linuxs
Ajdå ;/ Jag fick VIN-numret av en händelse för drygt en vecka sen när jag ringde om ett annat ärende och igår när jag mailade att det borde kommit något mail om leveranstid snart så fick jag ett mail några timmar senare där de bekräftade leverans.Kolbackx skrev:Beställde också en vit trea performance, den 15 juli, har inte blivit matchad med någon bil än.reven skrev:Beställde en vit performance 10 juli. Fick precis mail om leverans den 31 augusti kl 11:00 i Trosta. Får hoppas det inte blir försenat
Kan vara värt att tänka på att om man byter förmånsbil så gäller värdet för den bil man haft under största delen av månaden, så om man sitter på en förmånsbil idag är det inte så viktigt att trixa med bytesdatum.Lunde skrev:Hade inte koll på att det fungerade så. Tog för givet att det räknades per dag, upptäckte att det inte räknades så på senaste lönespecen. Hämtade ut min 27/6.Linuxs skrev:Beställde en vit Long Range med dragkrok den 30 juni. Fick precis SMS om leverans den 27 augusti i Trosta. Hurra! Men då det är en personal-leasingbil och förmånsskatten betalas per månad och inte per dag (=full skatt för augusti, om jag hämtar i augusti), ska jag flytta uthämtningen till den 1/9. Kommer att kännas surt att vänta dom dagarna...
/Linuxs
Den helgen var värd sina pengar
Tror det hade blivit gnäll hos Tesla också om jag hade försökt tagit ut den 1/7 i och med nytt kvartal.
Jasså, har du varit otrogen? Får man fråga vad det var för bil och varför du byter tillbaka?znak3 skrev:Äntligen en Tesla igen
Leveranstiderna verkar ju onekligen lite svajiga. Allt från 6 dagar till 6 månader verkar det som.Niklas Z skrev:Lyckans ostar som för bilarna så snabbt. Jag beställde 2 mars och har fått preliminärt leveransdatum 2 september.
Blå 3LR AWD med vita säten.pefreli skrev:Leveranstiderna verkar ju onekligen lite svajiga. Allt från 6 dagar till 6 månader verkar det som.Niklas Z skrev:Lyckans ostar som för bilarna så snabbt. Jag beställde 2 mars och har fått preliminärt leveransdatum 2 september.
Men den som väntar på något gott...![]()
Får man fråga vilken konfig du valt?
Det stämmer, ingen utleverans från servicecentrena längre.johbe skrev:Nyss beställt min första Tesla! M3 LR AWD, deep blue. Riktigt taggad!
Bor i Älvsjö, men stämmer det att det bara är Trosta som gäller för hämtning av bilen när det blir dags? Inga leveranser från Segeltorp?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag fick slutfakturan efter jag mailat dem om det. Blir nervös att de ska säga att "vi har ingen bil kvar till dig"...Lasse Hanson skrev:Jag fick VIN av säljaren när jag frågade efter det, har också leverans den 17:e. Har dock inte fått slutfakturan ännu, får ta och ringa på måndag tror jag.
Även jag har leverans den 17/8 på SC i Malmö (tidigaste möjliga datum och klockslagfraggan skrev:Har bokad leverans den 17e augusti men inte fått något VIN ännu :/
Mm tog också första bästa när jag fick chansenMartinEmil skrev:Även jag har leverans den 17/8 på SC i Malmö (tidigaste möjliga datum och klockslagfraggan skrev:Har bokad leverans den 17e augusti men inte fått något VIN ännu :/).
Fick VIN av säljaren när jag frågade, med reservation att det kan komma att ändras. Slutfaktura kom 30/7, det tidiga datumet kan bero på att jag har finansiering via DNB.
Har följt Glovis Sun så gott som dagligen tills hon anlände Zeebrugge. Nu kollar jag efter regnr ett par gånger om dagen, inget än.
Ja, jag vet, men man måste ju sysselsätta sig med något.17/8 känns oändligt långt borta...
Blev med nytt jobb utan tjänstebil men har nu beställt en privat. En konstig sak för mig när jag skulle byta bil efter första Teslan var att jag var helt ointresserad av bilar helt plötsligt. Sen efter ett halvår med en ICE så började jag titta efter fina vanliga bilar igen (ej Tesla alltså).pefreli skrev:Jasså, har du varit otrogen? Får man fråga vad det var för bil och varför du byter tillbaka?znak3 skrev:Äntligen en Tesla igen