Lync&Co
Moderator: Redaktion
Lync&Co
Vad hände med denna Volvo avknoppning?
Polestar tog sig in i sökarljuset och gasade förbi försiktiga Lync&Co
Borde finnas utrymme för en till Volvo elbils tillverkare väl? men de vågar inte satsa fullt ut.
Säljer fossiler och laddhybrider i Kina bara.
Polestar tog sig in i sökarljuset och gasade förbi försiktiga Lync&Co
Borde finnas utrymme för en till Volvo elbils tillverkare väl? men de vågar inte satsa fullt ut.
Säljer fossiler och laddhybrider i Kina bara.
MYLR-24
Re: Lync&Co
Har en i grannskapet som kör runt i en Lync SUV men inte orkat ta kontakt. Tycker bilen ser sjukt tråkig ut.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Lync&Co
Tror jag sett en ute på vägarna en gång. Men bilarna går väl inte beställa här ännu ens?dd88 skrev:Har en i grannskapet som kör runt i en Lync SUV men inte orkat ta kontakt. Tycker bilen ser sjukt tråkig ut.
och de är isf endast som prenumeneration (leasing på volvospråk) tror jag
MYLR-24
Re: Lync&Co
Och nu kommer alltså Lynk & Co till Europa. De första butikerna är planerade att öppna under 2020 och Stockholm finns med bland städerna som får en butik i första skedet. Övriga städer är Barcelona, London, Berlin, Bryssel och Amsterdam.
-Nyhet från Jan -19. phew...
-Nyhet från Jan -19. phew...
MYLR-24
Re: Lync&Co
Skulle gissa att han jobbar på Lynk. De rekryterar rätt friskt så något är väl på gång._TonyV skrev:Tror jag sett en ute på vägarna en gång. Men bilarna går väl inte beställa här ännu ens?dd88 skrev:Har en i grannskapet som kör runt i en Lynk SUV men inte orkat ta kontakt. Tycker bilen ser sjukt tråkig ut.
och de är isf endast som prenumeneration (leasing på volvospråk) tror jag
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Lync&Co
https://www.lynkco.com/sv-se/Vill du få en sneak peek av framtidens mobilitetslösningar? Följ vårt digitala event den 30 september klockan 13.00 där du får höra mer om våra medlemserbjudanden, nya 01 och vår kommande lansering.
I slutet av 2020 lanserar vi i Nederländerna, Sverige, Tyskland, Belgien, Italien, Frankrike och Spanien.
Nåt är på gång den 30 september.
https://www.carscoops.com/2020/09/lynk- ... ile-range/
Lynk & Co Zero Concept Unveiled, Previews Upcoming EV With 435 Mile Range
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Lync&Co
Today is the day! Watch the reveal at 13:00 CET.
Let’s get revealing. Check out the event at hello.lynkco.com at 13:00 CET for your first look at our mobility membership, membership pricing,
the locations of our first two clubs, and, of course, the car.
See you soon at hello.lynkco.com
Lynk & CoToday is the day! Watch the reveal at 13:00 CET.
Let’s get revealing. Check out the event at hello.lynkco.com at 13:00 CET for your first look at our mobility membership, membership pricing, the locations of our first two clubs, and, of course, the car.
See you soon at hello.lynkco.com
Lynk & Co
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Lync&Co
'Hej,
Lynk & Co är fristående varumärke hos Geely som också äger Volvo.
Geely Group äger ett stort antal varumärken förutom Lynk & Co och Volvo.
Bl a Lotus, Proton och Smart. Geely äger även 9,7% av Mercedes-Benz.
http://zgh.com/our-brands/lynk-co/?lang=en
Bilen, Lynk & Co 01, som lanserar i Europa idag har funnits i Kina i ca. 2 år och har sålt bra.
Bl a innehar den en Guinness Rekord sedan lanseringen i Kina:
"Lynk & Co's 01 SUV has fetched record breaking 6,000 pre-booking in less than 3 minutes, to be precise in just 137 seconds."
"Watch Out, the Nürburgring Has a New 4-Door and FWD Record Lap King
Cyan Racing and the Lynk & Co 03 Concept sedan are the culprits"2
I Kina finns även 02, 03, 05 och 06 på marknaden. (I Kina hoppar man över 4 som betyder otur.)
01 delar Plattform, CMA, med bl a Volvo XC40 och är utvecklad av CEVT i Göteborg.
CEVT i Göteborg är Geely interna konsultbolag kan man beskriva det som kort och CEVT driver utvecklingsprojekt för flera av Geelys varumärken.
Dom flesta som kört Geeyl CMA-bilar gillar chassit som i Europa-utföranden är tune'ade av CEVT där det finns en bra mix av kompetens från SAAB, Volvo och andra märken.
Redan i Kina-setting har chassit fått mycket bra kritik, EU-setting lär uppskattas ännu mer av Europeer.
Om Kina-setting:
"Våra engelska kollegor berömmer chassisättningen på Lynk & Co 01, lite hårdare än det brukar vara på kinesiska modeller men ändå komfortabel. Förbränningsmotorn startar smidigt och nästan obemärkt och bromskraftsåtervinningen är inte så kraftfull som hos en del andra konkurrenter."
"Körupplevelsen känns svensk med en lätthet som vi känner igen från både Volvo och Saab. Chassit är kalibrerat på europeiskt vis – bekvämt och lagom fast utan att bli för gungigt. Den är lättkörd och man finner sig kvickt tillrätta bakom ratten."
Lynk & Co är fristående varumärke hos Geely som också äger Volvo.
Geely Group äger ett stort antal varumärken förutom Lynk & Co och Volvo.
Bl a Lotus, Proton och Smart. Geely äger även 9,7% av Mercedes-Benz.
http://zgh.com/our-brands/lynk-co/?lang=en
Bilen, Lynk & Co 01, som lanserar i Europa idag har funnits i Kina i ca. 2 år och har sålt bra.
Bl a innehar den en Guinness Rekord sedan lanseringen i Kina:
"Lynk & Co's 01 SUV has fetched record breaking 6,000 pre-booking in less than 3 minutes, to be precise in just 137 seconds."
"Watch Out, the Nürburgring Has a New 4-Door and FWD Record Lap King
Cyan Racing and the Lynk & Co 03 Concept sedan are the culprits"2
I Kina finns även 02, 03, 05 och 06 på marknaden. (I Kina hoppar man över 4 som betyder otur.)
01 delar Plattform, CMA, med bl a Volvo XC40 och är utvecklad av CEVT i Göteborg.
CEVT i Göteborg är Geely interna konsultbolag kan man beskriva det som kort och CEVT driver utvecklingsprojekt för flera av Geelys varumärken.
Dom flesta som kört Geeyl CMA-bilar gillar chassit som i Europa-utföranden är tune'ade av CEVT där det finns en bra mix av kompetens från SAAB, Volvo och andra märken.
Redan i Kina-setting har chassit fått mycket bra kritik, EU-setting lär uppskattas ännu mer av Europeer.
Om Kina-setting:
"Våra engelska kollegor berömmer chassisättningen på Lynk & Co 01, lite hårdare än det brukar vara på kinesiska modeller men ändå komfortabel. Förbränningsmotorn startar smidigt och nästan obemärkt och bromskraftsåtervinningen är inte så kraftfull som hos en del andra konkurrenter."
"Körupplevelsen känns svensk med en lätthet som vi känner igen från både Volvo och Saab. Chassit är kalibrerat på europeiskt vis – bekvämt och lagom fast utan att bli för gungigt. Den är lättkörd och man finner sig kvickt tillrätta bakom ratten."
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
Re: Lync&Co
Hej
Vad tror ni om det som dom berättade om idag på sin webbsida?
Kommer detta funka att hyra ut bilen, dela bil med vem som helst?
Alla bor ju inte i stora städer så kanske mest för bilägare i storstaden som det funkar för.
Vad tror ni om det som dom berättade om idag på sin webbsida?
Kommer detta funka att hyra ut bilen, dela bil med vem som helst?
Alla bor ju inte i stora städer så kanske mest för bilägare i storstaden som det funkar för.
Re: Lync&Co
Davidswe skrev:Hej
Vad tror ni om det som dom berättade om idag på sin webbsida?
Kommer detta funka att hyra ut bilen, dela bil med vem som helst?
Alla bor ju inte i stora städer så kanske mest för bilägare i storstaden som det funkar för.
Jag får inte ihop affärsmodellen. De flesta som bor i stan tror jag inte behöver tillgång till just en SUV/Crossover, som ju verkar vara enda alternativet.
För 500 Euro i månaden kanske man kan ha den utanför stan också, men då kan väl privatleasing vara lämpligare, betydligt större urval åtminstone.
Så jag har svårt att se att villkoren blir bättre än hos konkurrerande bilpooler.
-
- Inlägg: 402
- Blev medlem: 12 apr 2020 16:52
Re: Lync&Co
Utgår du från att inga stadsbor föredrar SUV/crossover?Maxerl skrev:Davidswe skrev:Hej
Vad tror ni om det som dom berättade om idag på sin webbsida?
Kommer detta funka att hyra ut bilen, dela bil med vem som helst?
Alla bor ju inte i stora städer så kanske mest för bilägare i storstaden som det funkar för.
Jag får inte ihop affärsmodellen. De flesta som bor i stan tror jag inte behöver tillgång till just en SUV/Crossover, som ju verkar vara enda alternativet.
För 500 Euro i månaden kanske man kan ha den utanför stan också, men då kan väl privatleasing vara lämpligare, betydligt större urval åtminstone.
Så jag har svårt att se att villkoren blir bättre än hos konkurrerande bilpooler.