Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Asså kommer min inteinte snart så kommer jag inte hinna installera den innan ska iväg. #:! /(#)! (&#&£!
Stänga dörren?Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Wft. Ser ju inte bra ut.Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
Alla med folierad bil måste aktivera funktionerna hos SC.Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
BMW i3 REX i väntan på Model3
Glömde du köpa autopilotpaketet? *duckar*Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
Parkerade inom wi-fi täckning för 30 minuter sedan och nyss körde jag igång uppgraderingen, så wi-fi verkar ju vara prioriterat.
85D
- Mgyllestad
- Teslaägare
Skicka in det skämtet till en tidning så kanske det blir publicerat - låg själv i minut-långa skrattkramper efter jag läst det..18650 skrev:Alla med folierad bil måste aktivera funktionerna hos SC.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Så såg det inte ut för mig, kanske någon hårdvara som används av autopiloten som krånglar? Tråkigt för dig isåfall!Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
Var ute och provade en liten sväng, fungerade bra på landsväg trots ganska dåliga vägmarkeringar, känns lovande. Men den sänker inte automatiskt farten när den detekterar en ny hastighet, det skulle ju vara en bra feature.
Användargränssnittet känns lite modernare också

Hahaha. Det var däremot lite roligt.Herr X skrev:Skicka in det skämtet till en tidning så kanske det blir publicerat - låg själv i minut-långa skrattkramper efter jag läst det..18650 skrev:Alla med folierad bil måste aktivera funktionerna hos SC.
Testa omstart, och köra en sväng ändå?
Ja jag har fixat wifi nu bara för det.Jelasto skrev:Parkerade inom wi-fi täckning för 30 minuter sedan och nyss körde jag igång uppgraderingen, så wi-fi verkar ju vara prioriterat.
Men den har inte börjat ladda ner nått än.
Ser knappt någon trafik alls.
Aaaaaaaaaarrrgh en till som får före mig.bladh skrev:Jadååå!!!
Varje gång man kollar bilen hamnar man sist i kön igen. Verkar det som!
Model X, Pearl White
Samma här, kom nyss. Håller mig nog nykter så jag kan ut och testa inatt, hehe.
Senast redigerad av Challe76a, redigerad totalt 1 gånger.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Installerar nu!
Blir nog en sväng senare
Blir nog en sväng senare

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Jag hällde upp ett glas vin för nån timme sen, tänkte att det måste trigga updaten eftersom jag då inte kan köra. Men funkade inte.
Model X, Pearl White
Pling precis till, sprang ut och körde igång uppdateringen
Och då går säkringen.

Taycan 4S - 2021
Model S 100D - 2018
Model X P100DL - 2019
Model S P100D - 2018
Model X 100D - 2017
Model S 75D - 2016
Model S 85 - 2014
Model S 100D - 2018
Model S 85 - 2014
Så framåt 22 kommer det vara fullt med Teslor ute på vägarna!Kilowatt skrev:Installerar nu!
Blir nog en sväng senare
Framtiden: Tips emottages
Tur att bilen går på batteri dåPatrik83 skrev:Pling precis till, sprang ut och körde igång uppdateringenOch då går säkringen.

Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Intressant iakttagelse är skillnad mot den build av 7.0 som amerikanerna har: i den build som vi svenskar fått har Tesla lagt till utetemp och klockan på info-skärmen. Dessa två saker låg i mitt-skärmen i förra builder och orsakade en del klagomål. Ingen stor sak med bra och snabbt agerat av Tesla.
Och ni som funderar på 7.0-designen - utifrån det Elon sagt/skrivit tolkar jag detta som en "mellanstegs-design". De hann inte få klart det kompletta nya UI men kände sig tvungna att släppa Auto-steer. Då valde de att släppa temp-UI som de använt i bilarna som testar autopilot sedan ett år tillbaka. Det fungerar helt ok, men betydligt mer är på G. Både att optimera info-skärmen och framförallt större förändringar i mitt-skärmen.
Jag tror alltså inte det är så stor idé att diskutera sönder sig kring nuvarande v7-UI... Men å andra sidan - det är väl vad denna plats är till för.
Nä, nu ska jag nog ut och inte styra en sväng...
Och ni som funderar på 7.0-designen - utifrån det Elon sagt/skrivit tolkar jag detta som en "mellanstegs-design". De hann inte få klart det kompletta nya UI men kände sig tvungna att släppa Auto-steer. Då valde de att släppa temp-UI som de använt i bilarna som testar autopilot sedan ett år tillbaka. Det fungerar helt ok, men betydligt mer är på G. Både att optimera info-skärmen och framförallt större förändringar i mitt-skärmen.
Jag tror alltså inte det är så stor idé att diskutera sönder sig kring nuvarande v7-UI... Men å andra sidan - det är väl vad denna plats är till för.

Nä, nu ska jag nog ut och inte styra en sväng...
Model S LR 2023 med FSD
Tidigare: Model S 85 2014, Model S 85D 2018 | Order: Cybertruck Tri-Motor
Jag gick ut och kollade en gång (kl 2, kl 4, kl 6 ...) och fann att bilen hade tappat wifi och inte ville få upp den igen.
Lade ut min 4G-router i stället och käkade middag, och si! Då fanns det en uppdatering
Verkar som om bilens 3G inte ligger överst i prio ?
PS VIN 87xxx
Lade ut min 4G-router i stället och käkade middag, och si! Då fanns det en uppdatering

PS VIN 87xxx
Senast redigerad av Lessmog, redigerad totalt 1 gånger.
Har nu kört bilen utan att använda pedaler eller ratt. Sjukt kul. Men innan man kan köra Autopiloten måste man gå in i Settings och aktivera detta. Det görs i Park vilket jag upptäckte på motorvägen så gör det innan avfärd. Sjukt kul men läskigt värre. Bilder på min instagram ElectricRide.
ElectricRide på Instagram | Tesla Model S och Renault Zoe | The Supercharger Grand Challenge på 34,5h https://www.instagram.com/electricride/
Testa göra "shut down car" om du inte redan gjort det. Verkar vara första steget för teknisk support om man har felmeddelanden från givare i bilen.Herr X skrev:Uppdateringen färdig nu... men vad är nu detta???
Model S LR 2023 med FSD
Min har inte ens börjat ladda ner..Lessmog skrev:Jag gick ut och kollade en gång (kl 2, kl 4, kl 6 ...) och fann att bilen hade tappat wifi och inte ville få upp den igen.
Lade ut min 4G-router i stället och käkade middag, och si! Då fanns det en uppdatering![]()
PS VIN 87xxx

Det är väl ingen som tycker jag är tjatig.