M3PWOW skrev:Hämtade ut vår M3P idag!
Blev lite blandade känslor då det var en lackskada på fronten så bilen måste lämnas in till karossverkstad.
Detta suger lite då vi hade bokat tid för foliering som måste skjutas på och Tesla hade inte tid förrän den 11e september för att fixa skadan och efter det så kommer vi nog vara utan bilen i 1-2 veckor...
I övrigt var allt helt och rent och bilen är grym att köra!
Wow är det sant?
Jag spenderade 2 timmar idag i Trosta, gick igenom bilen till varje millimeter.
3st lackskador, en på taket, två stenskott vid hjulhus, repa på ratten, repa på gaspedalen. Ena framlycktan hade större glipa än den andra. Och sen hade en svetsfog i bakluckan gått sönder...
Jag kan leva med små kosmetiska saker men lackskador är ett big no no för mig.
Jag fick tjafsa med dem i 45minuter men de tog på sig allting.
Eftersom resten av bilen verkligen var superfin så tog vi den men det kommer ju behövas repareras och hjälpte mig att boka in hos skadeverkstaden i Uppsala.
Det jag inte förstår är hur det kan vara så förbannat svårt att skydda bilarna vid frakt? Vad kostar en presenning liksom?
Sen var det en del lim kvar från deras plast på vissa saker. Samt en stor fläck på baksätet. Kan väl inte vara så jättesvårt att ta bort dem med innan leverans. Detta åtgärdades av dem på plats sen efter att man sagt till...
Sen suckandet från personalen blir ju lite tröttsamt men hallå, köper en bil för nära 800k, så måste man behöva gå igenom den med ficklampa och förstorningsglas. Det var heller inte så att lackskadorna var något som inte syntes på nära håll...
Nej, Tesla Sverige har ju en del att jobba på.