Det känns som att det ligger något i det, man kan nog inte vara helt säker på produktionsordningen genom de tre första, mer en grov uppskattning.Fredrik j skrev:Hur är det med VIN egentligen?
” Digits 12 to 17 are a sequence number with Digit 12 sometimes being the value P on early cars but now are universally numbers. Tesla do not build in strict VIN sequence order, and each model range has its own sequence.”
Har för mig att man tidigare inte byggde med VIN i nummerordning för att försvåra för alla som spekulerade i hur många bilar man byggde.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
- MartinEmil
- Teslaägare
Och stora pizzakartonger.DrSweden skrev:Hmm, din augustibil kanske tillhör en tidigare leverans än septemberbilarna? Jag beställde i början på aug, då var bil på väg. el så kom de tillsammans, och bara brytpunkt på golvet i fabriken men stash till Europa byggs upp under helt andra premisser. Grattis i alla fall, du kommer alltid kunna köpa ett till två mjölkpaketet fler än mig.MartinEmil skrev:Hämtade men M3 LR AWD den 24 augusti, gammal hederlig frunk, men QI-laddare och USB-C. Vin 748.DrSweden skrev:Vin: 764 nya frunken i min LR som hämtas nästa vecka. Tror alla som kommit i augusti har nya frunken. Vilket är alltså helt värdelöst då man inte får värmepump. Men det är som det är.

Ser att jag skrev fel, den 14 augusti var den stora dagen. Förmodligen en tidigare båt.
Jupp!MartinEmil skrev:Och stora pizzakartonger.DrSweden skrev:Hmm, din augustibil kanske tillhör en tidigare leverans än septemberbilarna? Jag beställde i början på aug, då var bil på väg. el så kom de tillsammans, och bara brytpunkt på golvet i fabriken men stash till Europa byggs upp under helt andra premisser. Grattis i alla fall, du kommer alltid kunna köpa ett till två mjölkpaketet fler än mig.MartinEmil skrev:Hämtade men M3 LR AWD den 24 augusti, gammal hederlig frunk, men QI-laddare och USB-C. Vin 748.DrSweden skrev:Vin: 764 nya frunken i min LR som hämtas nästa vecka. Tror alla som kommit i augusti har nya frunken. Vilket är alltså helt värdelöst då man inte får värmepump. Men det är som det är.![]()
Ser att jag skrev fel, den 14 augusti var den stora dagen. Förmodligen en tidigare båt.
VIN 765 Long range.
Hämtar den på fredag 2/8
Tesla ringde mig igår och berättade att skada hade uppstått under transport på främre stötfångare och de skulle byta ut den till en ny.
Nu är den leveransklar med ny Stötfångare. Bra jobbat tesla.
Hämtar den på fredag 2/8
Tesla ringde mig igår och berättade att skada hade uppstått under transport på främre stötfångare och de skulle byta ut den till en ny.
Nu är den leveransklar med ny Stötfångare. Bra jobbat tesla.
Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Jag tror inte det är något större problem.Rydan skrev:Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
Ring tesla och fråga.
Jag flyttade min tid. Kolla med din säljare, säg när du vill så fixar hen det (så blev det för mig).Rydan skrev:Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
- Quadrillion
- Teslaägare
Så länge man inte flyttar det långt fram så ska det inte vara några problem. 4 dagar är nog kolugnt.Rydan skrev:Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
Så länge det håller sig inom september så är det nog lugnt. Men våga bara försöka flytta leverans till nästa kvartal! Det påverkar ju innevarande kvartals resultat, och nästa kvartal är ju helt irrelevant.Quadrillion skrev:Så länge man inte flyttar det långt fram så ska det inte vara några problem. 4 dagar är nog kolugnt.Rydan skrev:Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag beställde 18/8 efter att ha snackat med säljare i Göteborg. Då var jag tydlig med att jag inte vill ha leverans förrän december pga. nuvarande leasing.bylund skrev:Så länge det håller sig inom september så är det nog lugnt. Men våga bara försöka flytta leverans till nästa kvartal! Det påverkar ju innevarande kvartals resultat, och nästa kvartal är ju helt irrelevant.Quadrillion skrev:Så länge man inte flyttar det långt fram så ska det inte vara några problem. 4 dagar är nog kolugnt.Rydan skrev:Hur tillmötesgående är tesla med att skjuta på leveransdagen? Fått leveransbekräftelse 21/9 men passar inte alls bra och skulle vilja flytta till 25/9.
Det var inga problem enligt honom, men efter bara ett par veckor fick jag samtal om att jag blivit matchad med en bil och kunde få leverans innan sista september.
Hänvisade då till min konversation med säljaren och det var då inga problem att skjuta fram leveransen.
- Quadrillion
- Teslaägare
Fast gissningsvis blir det inte med den matchade bilen då, utan en senare bil?MarLev skrev:Jag beställde 18/8 efter att ha snackat med säljare i Göteborg. Då var jag tydlig med att jag inte vill ha leverans förrän december pga. nuvarande leasing.
Det var inga problem enligt honom, men efter bara ett par veckor fick jag samtal om att jag blivit matchad med en bil och kunde få leverans innan sista september.
Hänvisade då till min konversation med säljaren och det var då inga problem att skjuta fram leveransen.
Hej,
Beställde en M3 LR AWD 24:e augusti. Närmare bestämt en lagerbil byggd 28:e juli. Ska få den den 8:e september!
EDIT: Är det något särskilt jag bör tänka på vid leveranstillfället? Något jag bör tänka på som nybliven Teslaägare?
\m/
Beställde en M3 LR AWD 24:e augusti. Närmare bestämt en lagerbil byggd 28:e juli. Ska få den den 8:e september!
EDIT: Är det något särskilt jag bör tänka på vid leveranstillfället? Något jag bör tänka på som nybliven Teslaägare?
\m/
Så är nog fallet.Quadrillion skrev:Fast gissningsvis blir det inte med den matchade bilen då, utan en senare bil?MarLev skrev:Jag beställde 18/8 efter att ha snackat med säljare i Göteborg. Då var jag tydlig med att jag inte vill ha leverans förrän december pga. nuvarande leasing.
- Quadrillion
- Teslaägare
Ta med en checklista, förslagsvis den som finns i FB-gruppen Tesla Model 3 Sverige.mikkling skrev:Hej,
\m/
- Joakimgabrielsson
- Teslaägare
Beställde en m3p den 25:e augusti fått levdatum den 23 september. Snabba bud. Blir kul. Synd på den amerikanska väghållningen bara, men det går ju fixa till.
Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Jag går på nålar här hemma nu och är super "laddad"
för min leverans. Jag beställde en Vit lagerbil med tillvalet 19 tums fälgar och dragkrok.
Status.
Företags leasing via DNB
Meddelande på teslakontot:Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Ser Handpenningsfaktura/reservationsbetalning a 1.000 kr = Betald. i denna ser jag även VIN-Nummret. Jag kan dock inte än söka fram ett registreringsnummer via VIN.
Fick ett SMS från Tesla för två dagar sedan.
Tesla-uppdatering: Din Model 3 är snart här. Ditt uppskattade leveransfönster är 22/9 - 28/9 i Göteborg. Svara med "Ja" för att bekräfta din tillgänglighet eller "Nej" om du inte har möjlighet att hämta bilen inom den här perioden. Jag svarade självklart JA på direkten.
Vad säger er erfarenhet? Kan man räkna med leverans mellan datumen som tesla skickade ovan eller kan den till och med komma tidigare än så?

Jag går på nålar här hemma nu och är super "laddad"

Status.
Företags leasing via DNB
Meddelande på teslakontot:Vi håller på att upprätta din faktura och kommer att kontakta dig för att ordna med din slutbetalning.
Ser Handpenningsfaktura/reservationsbetalning a 1.000 kr = Betald. i denna ser jag även VIN-Nummret. Jag kan dock inte än söka fram ett registreringsnummer via VIN.
Tesla-uppdatering: Din Model 3 är snart här. Ditt uppskattade leveransfönster är 22/9 - 28/9 i Göteborg. Svara med "Ja" för att bekräfta din tillgänglighet eller "Nej" om du inte har möjlighet att hämta bilen inom den här perioden. Jag svarade självklart JA på direkten.
Vad säger er erfarenhet? Kan man räkna med leverans mellan datumen som tesla skickade ovan eller kan den till och med komma tidigare än så?

Mando skrev:Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Jag går på nålar här hemma nu och är super "laddad"för min leverans. Jag beställde en Vit lagerbil med tillvalet 19 tums fälgar och dragkrok.
Status.
Företags leasing via DNB
Vad säger er erfarenhet? Kan man räkna med leverans mellan datumen som tesla skickade ovan eller kan den till och med komma tidigare än så?![]()
Som vanligt öser Tesla ut massor av bilar i slutet av kvartalet.
Utgår ifrån att de gör allt de kan för att du ska få bilen i september.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
Fast han har ju valt lagerbil också. Oftast brukar väl de som valt dem få sina fortare?Zalman3 skrev:Mando skrev:Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Jag går på nålar här hemma nu och är super "laddad"för min leverans. Jag beställde en Vit lagerbil med tillvalet 19 tums fälgar och dragkrok.
Status.
Företags leasing via DNB
Vad säger er erfarenhet? Kan man räkna med leverans mellan datumen som tesla skickade ovan eller kan den till och med komma tidigare än så?![]()
Jag valde lagerbil och har sett flera de senaste dagarna som fått leverans innan mig som beställt efterAnonymous FTW skrev:Fast han har ju valt lagerbil också. Oftast brukar väl de som valt dem få sina fortare?Zalman3 skrev:Mando skrev:Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Status.
Företags leasing via DNB

Ringde tesla idag som meddelade att bilen var på väg till Sverige. och att planerad leverens kommer ske 28e.Skyria skrev:Jag valde lagerbil och har sett flera de senaste dagarna som fått leverans innan mig som beställt efterAnonymous FTW skrev:Fast han har ju valt lagerbil också. Oftast brukar väl de som valt dem få sina fortare?Zalman3 skrev:Mando skrev:Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Status.
Företags leasing via DNB
Utgår ifrån att de gör allt de kan för att du ska få bilen i september.så det stämmer visst inte alltid. Jag fick också sms med leveransfönster och fick leverans tidigast sista dagen i det fönstret
Måste komma iland en båt så runt 18:e-20:e? i Holland?Mando skrev:Ringde tesla idag som meddelade att bilen var på väg till Sverige. och att planerad leverens kommer ske 28e.Skyria skrev:Jag valde lagerbil och har sett flera de senaste dagarna som fått leverans innan mig som beställt efterAnonymous FTW skrev:Fast han har ju valt lagerbil också. Oftast brukar väl de som valt dem få sina fortare?Zalman3 skrev:Mando skrev:Okej, då var den beställd. M3 LR AWD.
Status.
Företags leasing via DNB
Utgår ifrån att de gör allt de kan för att du ska få bilen i september.så det stämmer visst inte alltid. Jag fick också sms med leveransfönster och fick leverans tidigast sista dagen i det fönstret
Vår bil skulle komma till Tesla Göteborg den 23:e och jag fick leverans 25:e.
Så tänker att alla bilarna som ska ut här nu innan Q4 är på den båten å spelar ingen roll när man beställt sin Lagerbil den sista månaden.
Man får sin bil 23:e till 29:e..
Vit M3LR, 19" med dragkrok och hoppas på lev 1. juni lev. 20 Maj - VIN 944xxx
-
Någon som haft problem med garantiärenden hos SC för att ni tonat era rutor?
Läst lite om att garanti inte gäller om man t.ex tonar rutorna.
Jag har tonat mina rutor 95% med evofilm. Har inte haft problem med garanti, men toningen hjälpte inte mot kaninermbjoerklund skrev:Någon som haft problem med garantiärenden hos SC för att ni tonat era rutor?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland