CrazyGang skrev:Sedan i fredags är vi Teslaägare. Vilken fantastisk bil! Vit LR med dragkrok. Ett gigantiskt kliv uppåt från LEAF 2018.
Att notera:
- Uthämtningen gick kanonsmidigt, mycket hjälpsam personal på Trosta.
- Nya frunken.
- Kort (2,5 m) och ganska ohanterlig laddkabel. Phoenix Contact 32A.
- Autopilot är verkligen guld vid mörkerkörning
- Anar en viss nyansskillnad mellan stötfångare och övriga karossen, någon mer som upplever samma sak på vita lacken?
- Försäkring från TH landar på 5800 kr/år för 2.500 mil, lägre än förväntat. Bor i villa i Spånga.
Hämtade ut min idag 10:30
- nya frunken
Nyansskillnad på stötfångare bak och fram, standard "fel" på vita model 3.
Jag har aldrig sett en vit bil utan detta, Tesla menade på att det var svårt att få lacken lika på två olika material, jag hävdar att så länge man har tillräckligt tjock grundfärg så spelar det ingen roll vad du lackar på.
Annars nöjd som fan, men Tesla måste byta ut nybilsdoften från lösningsmedel till något trevligare.
Man blir ju "hög" på vägen hem och att köra med öppna rutor r ingen höjdare i regnet.
En till sak jag noterade är att vindrutetorkaren på passagerarsidan tar i frunken när man öppnar frunken, vi kollade på 4-5st Model 3 på parkeringen men det var så på alla.
Frågan är hur många gånger man kan öppna frunken innan man har skavt av lacken där, såg det aldrig på min förra M3 men den kanske hade samma problem.
Är som att vara nykär igen