Gick runt och tittade på flera andra bilar som stod där. Såg mycket bättre ut på dem, men är kanske mer vanligt än jag trott.OfarligTesla skrev:Du lär hitta liknande på många bilar, jag har också nån kromlist som inte linear upp speciellt bra på ena bakdörren och hade samma på min S. Om sådana saker är viktiga är Tesla fel märke tyvärr för man kan förvänta sig sådant.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Tesla Model 3 SR+ 2020
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag tittade inte ens på min, hoppade in och körde hem. Det var i mars, jag har fortfarande inte synat den. Jag kör....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Bokat Cybertruck
Magisk bil, och första Teslan jag hämtat ut helt utan anmärkning, känns onekligen som om passform etc är mycket bättre än tidigare modeller. Nya frunken också.
Model X Plaid - 23
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Model Y P - 24
Model Y P - 23
Model Y P - 22
Model Y P - 22
Model X P - 20
Model 3 P - 20
Model X LR+ - 21
Model X100D -19
Model S100D -19
Model X100D -18
Körde du den till mig igår med kärra? Roligare premiärtur kan man ju tänka sig, men hade jag vetat att det var en tesla som drog hade jag kollatLasseTM skrev:Hämtade ut min idag 10:30CrazyGang skrev:Sedan i fredags är vi Teslaägare. Vilken fantastisk bil! Vit LR med dragkrok. Ett gigantiskt kliv uppåt från LEAF 2018.
Att notera:
- Uthämtningen gick kanonsmidigt, mycket hjälpsam personal på Trosta.
- Nya frunken.
- Kort (2,5 m) och ganska ohanterlig laddkabel. Phoenix Contact 32A.
- Autopilot är verkligen guld vid mörkerkörning
- Anar en viss nyansskillnad mellan stötfångare och övriga karossen, någon mer som upplever samma sak på vita lacken?
- Försäkring från TH landar på 5800 kr/år för 2.500 mil, lägre än förväntat. Bor i villa i Spånga.
- nya frunken
Nyansskillnad på stötfångare bak och fram, standard "fel" på vita model 3.
Jag har aldrig sett en vit bil utan detta, Tesla menade på att det var svårt att få lacken lika på två olika material, jag hävdar att så länge man har tillräckligt tjock grundfärg så spelar det ingen roll vad du lackar på.
Annars nöjd som fan, men Tesla måste byta ut nybilsdoften från lösningsmedel till något trevligare.
Man blir ju "hög" på vägen hem och att köra med öppna rutor r ingen höjdare i regnet.
En till sak jag noterade är att vindrutetorkaren på passagerarsidan tar i frunken när man öppnar frunken, vi kollade på 4-5st Model 3 på parkeringen men det var så på alla.
Frågan är hur många gånger man kan öppna frunken innan man har skavt av lacken där, såg det aldrig på min förra M3 men den kanske hade samma problem.
Är som att vara nykär igen
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jo jag körde med min M3, den hade gått i runda slängar 84km när jag passerade digRemuz skrev:Körde du den till mig igår med kärra? Roligare premiärtur kan man ju tänka sig, men hade jag vetat att det var en tesla som drog hade jag kollatLasseTM skrev:Hämtade ut min idag 10:30CrazyGang skrev:Sedan i fredags är vi Teslaägare. Vilken fantastisk bil! Vit LR med dragkrok. Ett gigantiskt kliv uppåt från LEAF 2018.
Att notera:
- Uthämtningen gick kanonsmidigt, mycket hjälpsam personal på Trosta.
- Nya frunken.
- Kort (2,5 m) och ganska ohanterlig laddkabel. Phoenix Contact 32A.
- Autopilot är verkligen guld vid mörkerkörning
- Anar en viss nyansskillnad mellan stötfångare och övriga karossen, någon mer som upplever samma sak på vita lacken?
- Försäkring från TH landar på 5800 kr/år för 2.500 mil, lägre än förväntat. Bor i villa i Spånga.
- nya frunken
Nyansskillnad på stötfångare bak och fram, standard "fel" på vita model 3.
Jag har aldrig sett en vit bil utan detta, Tesla menade på att det var svårt att få lacken lika på två olika material, jag hävdar att så länge man har tillräckligt tjock grundfärg så spelar det ingen roll vad du lackar på.
Annars nöjd som fan, men Tesla måste byta ut nybilsdoften från lösningsmedel till något trevligare.
Man blir ju "hög" på vägen hem och att köra med öppna rutor r ingen höjdare i regnet.
En till sak jag noterade är att vindrutetorkaren på passagerarsidan tar i frunken när man öppnar frunken, vi kollade på 4-5st Model 3 på parkeringen men det var så på alla.
Frågan är hur många gånger man kan öppna frunken innan man har skavt av lacken där, såg det aldrig på min förra M3 men den kanske hade samma problem.
Är som att vara nykär igen

Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
- pawweshark
- Teslaägare
Äntligen var det dags att hämta bilen idag.
Har följt denna tråd ett tag och tur att man var påläst inför dagen D
Leverans var bokad på förmiddagen på Trosta och vi var på plats i god tid. Efter upprop och kort genomgång så börjar min granskning av bilen.
Färgskiftningar var jag beredd på (Vit LR), men trodde inte de skulle vara så märkbart. Jämför med parkerad bil bredvid och den har samma färgskiftning.
Antar att det bara är att acceptera och gå vidare?
Därefter börjar "cirkusen", öppnar lilla luckan i baggageutrymmet och "hittar" en plastdetalj som ligger och skräpar.
Tar kontakt med leveranspersonalen och de ringer någon tekniker, efter viss utredning visar det sig vara en komponent till höger invändiga handtag till baggageluckan.
Tekniker försöker återmontera detta men clipset fäster inte, blir ett serviceärende...
Bilen rullar tillbaks till entrén och granskningen fortsätter.. nu hittas färgfläck på gummilisten vid passagerardörren, ny anmärkning och bilen rullar mot rekondkillarna som putsar en stund och leveranspersonalen återkommer med bilen. Utför ny granskning och färgen finns kvar.. ny vända till rekondkillen och ännu mer putsning.
Bilen återvänder och jag är vid detta laget ganska trött på allt strul och vill bara påbörja hemfärd 20mil.
Vi beslutar att starta hemfärden, sätter mig på plats och vänder mig om för att nå säkerhetsbältet, då upptäcker jag svarta fingeravtryck på mittbalken.....
Ny vända till rekondkillarna och återigen åker putsmedlen fram.
10 minuter därefter sitter vi på E4 hemåt
3h senare rullar bilen upp på garageuppfarten, äntligen hemma.
Sätter mig i baksätet för att kontrollera utrymmet och upptäcker dessa repor på bakre delen av armstödet..
Hur kan det vara möjligt??
Har de ingen kvalitetskontroll vid leverans? Har bilen fraktat reservdelar från USA? Upperbarligen har ju något legat mot armstödet under en längre tid.
Ringer direkt till Trosta och påtalar felet. Efter viss kontroll ber de mig att maila in bilder.
Sagt och gjort, inväntar nu besked.
Fy fan asså, bilen kostar 700k och är väl en premiumprodukt?
I övrigt är jag supernöjd, bilen är underbar att köra.
Har följt denna tråd ett tag och tur att man var påläst inför dagen D

Leverans var bokad på förmiddagen på Trosta och vi var på plats i god tid. Efter upprop och kort genomgång så börjar min granskning av bilen.
Färgskiftningar var jag beredd på (Vit LR), men trodde inte de skulle vara så märkbart. Jämför med parkerad bil bredvid och den har samma färgskiftning.
Antar att det bara är att acceptera och gå vidare?
Därefter börjar "cirkusen", öppnar lilla luckan i baggageutrymmet och "hittar" en plastdetalj som ligger och skräpar.
Tar kontakt med leveranspersonalen och de ringer någon tekniker, efter viss utredning visar det sig vara en komponent till höger invändiga handtag till baggageluckan.
Tekniker försöker återmontera detta men clipset fäster inte, blir ett serviceärende...
Bilen rullar tillbaks till entrén och granskningen fortsätter.. nu hittas färgfläck på gummilisten vid passagerardörren, ny anmärkning och bilen rullar mot rekondkillarna som putsar en stund och leveranspersonalen återkommer med bilen. Utför ny granskning och färgen finns kvar.. ny vända till rekondkillen och ännu mer putsning.
Bilen återvänder och jag är vid detta laget ganska trött på allt strul och vill bara påbörja hemfärd 20mil.
Vi beslutar att starta hemfärden, sätter mig på plats och vänder mig om för att nå säkerhetsbältet, då upptäcker jag svarta fingeravtryck på mittbalken.....
Ny vända till rekondkillarna och återigen åker putsmedlen fram.
10 minuter därefter sitter vi på E4 hemåt

3h senare rullar bilen upp på garageuppfarten, äntligen hemma.
Sätter mig i baksätet för att kontrollera utrymmet och upptäcker dessa repor på bakre delen av armstödet..
Hur kan det vara möjligt??
Har de ingen kvalitetskontroll vid leverans? Har bilen fraktat reservdelar från USA? Upperbarligen har ju något legat mot armstödet under en längre tid.
Ringer direkt till Trosta och påtalar felet. Efter viss kontroll ber de mig att maila in bilder.
Sagt och gjort, inväntar nu besked.
Fy fan asså, bilen kostar 700k och är väl en premiumprodukt?
I övrigt är jag supernöjd, bilen är underbar att köra.
Tesla Model Y LR 2022
Hämtade ut en lagerbil idag, inköpt igår, omöjligt att kontrollera eventuella defekter eftersom det var mörkt ute plus svart bil både interiört och exteriört. Det jag kan se i dunklet på uppfarten är att halva bilen är täckt av något kladdigt fett (?). Får väl se imorgon hur den egentligen ser ut, kul att köra hem var det i alla fall.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
- Daniel F-W
- Teslaägare
Samma för mig, Jag hämtade en TM3 LR igår vid 19.00 och det var helt omöjligt att kunna syna bilen i det lilla ljus som fanns utomhus.holden skrev:Hämtade ut en lagerbil idag, inköpt igår, omöjligt att kontrollera eventuella defekter eftersom det var mörkt ute plus svart bil både interiört och exteriört. Det jag kan se i dunklet på uppfarten är att halva bilen är täckt av något kladdigt fett (?). Får väl se imorgon hur den egentligen ser ut, kul att köra hem var det i alla fall.
Jag har nu på morgonen hittat några dammkorn i lacken på fronten. så detta blir det till att göra ärende på.
- Daniel F-W
- Teslaägare
Ni som hämtat ut er bil nyligen, fick ni stänkskydd med?
Jag har inte fått några och har sett att några av er tidigare har fått det med i leveransen.
Jag har inte fått några och har sett att några av er tidigare har fått det med i leveransen.
Inga stänkskydd, inget annat som t.ex gummimattor heller - vilket var väntat. Trådlös laddning av mobil och den nya frunken är det i alla fall.Daniel F-W skrev:Ni som hämtat ut er bil nyligen, fick ni stänkskydd med?
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Sitter små stänkskydd på min bil och dessutom fanns det större i bakluckan (utrymmet under golvet), men bara för fram. Fick min bil 29/9.Daniel F-W skrev:Ni som hämtat ut er bil nyligen, fick ni stänkskydd med?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
Hämtade 25/9. Fick samma uppsättning.Niklas Z skrev:Sitter små stänkskydd på min bil och dessutom fanns det större i bakluckan (utrymmet under golvet), men bara för fram. Fick min bil 29/9.Daniel F-W skrev:Ni som hämtat ut er bil nyligen, fick ni stänkskydd med?
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
- krillokrokodil
- Teslaägare
Hej alla!
Beställde 23/9. En vit/vit Long range med vinterdäck.
VIN: Inget ännu
Stänkskärmar skulle tydligen ingå. Velourmattor, skall dom bytas ASAP?
Tog den med DNBs privatavbetalning.
Leverans november enligt Teslas säljare
Väldigt liknande sits här. Beställde 24/9, blå/svart LR med vinterdäck.krillokrokodil skrev:Hej alla!
DNB privatavbetalning. Leverans november är allt vi hört.
2021 Blå Model 3 LR
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Varför ska du byta velourmattor?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- krillokrokodil
- Teslaägare
Hej! Det var bara min spontana tanke, vi har ju ett ganska slabbigt land stundom. Har dessutom en 7-åring som inte alltid har samma skorenhet som vi andraNiklas Z skrev:Varför ska du byta velourmattor?

Min fru undrade om det så smart att skaffa vit inredning but here we are.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Jag hade kört velour året om tills de är för fula för att tvättas längre och då köpt nya, aldrig kört gummimattor i någon bil.krillokrokodil skrev:
Hej! Det var bara min spontana tanke, vi har ju ett ganska slabbigt land stundom. Har dessutom en 7-åring som inte alltid har samma skorenhet som vi andraTänkte att ett par snygga gummimattor kanske var lättare att hålla rent - har aldrig stidigare haft bil med tygmatta.
Min fru undrade om det så smart att skaffa vit inredning but here we are.
Hej alla!
Beställde en vit M3P med vinterdäck samt FSD den 1/10.
Fick mejl idag om leverans redan 19/10! Får hoppas detta håller i sig!
Men tycker ändå det känns skumt med tanke på att jag fortfarande inte fått nys om VIN. Hmmm.

Men tycker ändå det känns skumt med tanke på att jag fortfarande inte fått nys om VIN. Hmmm.
Tesla Model 3 Performance 2020 - Vit
Det var snabbt jobbat! Vi beställde den 24/9 men har inte hört något. Blå/svart LR.prim skrev:Hej alla!![]()
2021 Blå Model 3 LR
Men det kommer snart då!Garak skrev:Det var snabbt jobbat! Vi beställde den 24/9 men har inte hört något. Blå/svart LR.prim skrev:Hej alla!![]()
Ringde Tesla och bad dem lägga till vinterdäck eftersom glömde bort det när jag genomförde beställningen. Ca 1h efter samtalet fick jag leveransbesked.
Detta var ett samtal till leverans-teamet.
Förmodligen bara ute och cyklar - men udda sammanträffande.
- tompanhuhu
- Teslaägare
Beställde en grå LR med drag som förmånsbil igår 6/10.
Vi har en bilansvarig på firman som sköter beställningar så undrar lite hur man kommer länka bilen till ett eget konto när den kommer? Någon som har erfarenhet?
Vi har en bilansvarig på firman som sköter beställningar så undrar lite hur man kommer länka bilen till ett eget konto när den kommer? Någon som har erfarenhet?
Fått VIN nu! Förmodligen gamla frunken med tanke på att den tillverkades i Juli.
Min VIN är 764 (Direkt efter LF i VIN-koden)
Vad är positivt med den nya frunken? Och vad är negativt?
Är det bättre med nya eller bättre med gamla?
- PapaM
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kristofer87983
Beställde idag en vit LR med drag. Detta efter svår beslutsångest då jag har en bokning på MY sen i april. Måste dock ha bil senast januari så nu fick det bli en M3 istället.
Hoppas på värmepump! Dock fundersam över hur det blir med bonusen om leverans blir runt årskiftet.
Hoppas på värmepump! Dock fundersam över hur det blir med bonusen om leverans blir runt årskiftet.
MYP svart/svart -23
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Bättre med den gamla som är större. Den nya är mindre pga förberedelse för montering av värmepump, som inte har levererats ännu.prim skrev:Fått VIN nu! Förmodligen gamla frunken med tanke på att den tillverkades i Juli.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Bokat Cybertruck
Bokat Cybertruck
Okej! Då spelar det egentligen ingen roll för min del. Stort tack!kenjon skrev:Bättre med den gamla som är större. Den nya är mindre pga förberedelse för montering av värmepump, som inte har levererats ännu.prim skrev:Fått VIN nu! Förmodligen gamla frunken med tanke på att den tillverkades i Juli.