däcktrycksövervakning
Moderator: Redaktion
däcktrycksövervakning
Hej
Skiftade till vinterhjul, från 21 tums till 19 tums. Programmerade in vinterhjulens typ och storlek, men efter en stund kom det ett felmeddelande att det var problem med däcktrycksövervakningen. Gjorde en återställning, men efter en stund kom ett meddelande att återställningen misslyckades. och samma sak händer om och om igen. Jag har rätt däckstryck, 2.9 kg. Någon som kan hjälpa?
Mvh
Toni
Skiftade till vinterhjul, från 21 tums till 19 tums. Programmerade in vinterhjulens typ och storlek, men efter en stund kom det ett felmeddelande att det var problem med däcktrycksövervakningen. Gjorde en återställning, men efter en stund kom ett meddelande att återställningen misslyckades. och samma sak händer om och om igen. Jag har rätt däckstryck, 2.9 kg. Någon som kan hjälpa?
Mvh
Toni
- Gustafsson
- Teslaägare
Re: däcktrycksövervakning
Flyttade du givarna till de nya hjulen eller hade de andra givare ?tonisod skrev:Hej
Mvh
Toni
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Det kan ta flera mils körning innan allt lirar.
Så om du har rätt sensorer och batteriet inte är slut så bör larmen försvinna efter någon/några dagar.
Så om du har rätt sensorer och batteriet inte är slut så bör larmen försvinna efter någon/några dagar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Tack för svaren. Måste erkänna att jag inte hade en aning om att det fanns sensorer i hjulen. Kollade på sommarhjulen, och jag antar att sensorerna sitter sammanbyggda med ventilen. Det ser likadant ut på vinterhjulen. Så det kan kanske vara en sensor som är trasig. Kan man byta sensor utan att ta av däcket från fälgen, och hur felsöker man en sensor?
Mvh
Toni
Mvh
Toni
Om vinterhjulen inte suttit på bilen tidigare så behöver du in på en däckverkstad och få TPMS programmerade för att lira med din bil.tonisod skrev:Tack för svaren. Måste erkänna att jag inte hade en aning om att det fanns sensorer i hjulen. Kollade på sommarhjulen, och jag antar att sensorerna sitter sammanbyggda med ventilen. Det ser likadant ut på vinterhjulen. Så det kan kanske vara en sensor som är trasig. Kan man byta sensor utan att ta av däcket från fälgen, och hur felsöker man en sensor?
Mvh
Toni
Model 3 Performance.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Kör 15 mil innan du gör något, de kan hoppa igång då.
Senast redigerad av kenjon, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Tack för svaren. Vinterhjulen har suttit på bilen tidigare så jag kör ett tag till. Kanske det börjar funka.
Mvh
Toni
Mvh
Toni
För mig brukar det ta ett par mil och ett par tre omstarter innan det kickar igång och varningen släcks. Varje gång.tonisod skrev:Tack för svaren. Vinterhjulen har suttit på bilen tidigare så jag kör ett tag till. Kanske det börjar funka.
Mvh
Toni

Efter 20 mils körning och otaliga återställningar så funkar det igen. Så tack för de goda råden!
Kanske batterierna börjar bli svaga, har ju varit med sen 2014.
Mvh
Toni
Mvh
Toni
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Skönt:) ja 6-7 år brukar väl en del säga så...tonisod skrev:Efter 20 mils körning och otaliga återställningar så funkar det igen. Så tack för de goda råden!
Mvh
Toni
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Har alltid haft svårt få däcktrycksensorerna fungera efter byte. Men provat lite olika tryck, just nu 3.0 och de har inte hoppat igång , står bara vill du försöka igen ? Vilket jag naturligtvis svarar ja på.
Nån skrev rätt tryck är 2.9 Bar för detta, är det så ? Förr har det hoppat igång på olika tryck, jag brukar köra 3.2
Nån skrev rätt tryck är 2.9 Bar för detta, är det så ? Förr har det hoppat igång på olika tryck, jag brukar köra 3.2