Men Golf är ju en storsäljare i sverige. Inte är väl alla dom bilarna "fullsmetade"?
Kanske är det inte samma kund som efterfrågar en basutrustad ID3 resp. en bättre utrustad ID4?
En fullutrustad ID3 kommer ju säkert tappa mer i värde än en fullutrustad ID4.
Tiguan är den nya storsäljaren, säljer mer än Golf globalt också.
Lär bli samma visa för elbilar, SUV är det folk vill ha numera.
Det kommer komma basversioner av ID4 också tids nog.
Det betyder inte att ID3 är död, men de kommer nog bli svårsålda till det pris de begär idag.
Björn säger att en maxutrustad id3 kostatr ung som en max utrustad 4. Stämmer det? (i sverige). sa att det var ett kap.
Inte i Sverige. Här kostar en fullsmetad ID3 en bit över 500, ID4 en bit över 600.
Men jag tycker ändå ID4 verkar betydligt mer prisvärd.
Ser mkt bättre ut, betydligt mer praktisk, mkt mer utrymme och dessutom lite mer premium. Lär få betydlig större efterfrågan både som ny och beggad vs ID3.
Jag håller absolut med. ID4 är relativt prisvärd som MAX och framförallt i jämförelse med ID3. Den är lätt värd 100k mer tror jag. Mycket större bil, större batteri, dragkrok, snyggare interiör.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
De verkar lyssnat litet på chockkritiken från id3 köparna, då 1'st basic får högtalare i bakdörrarna på ID4. Bara en sån sak...
Priserna är ju som de är, har man råd och inte kan vänta så... Men prisvärda är de bara i relativ betraktelse tycker jag. Alla id är ca 100 k för dyra enligt mig. Varav 60 k är säkert rakt av upplåst genom bonusen.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Inte för att vara irriterande men skulle vi kunna ta diskussioner om ID4 i en separat tråd och ha denna tråden för ID3? Vet inte om TS fortfarande är aktiv eller om Tibor kanske kan ändra rubriken till denna tråden?
Inte för att vara irriterande men skulle vi kunna ta diskussioner om ID4 i en separat tråd och ha denna tråden för ID3? Vet inte om TS fortfarande är aktiv eller om Tibor kanske kan ändra rubriken till denna tråden?
Vem har sagt att detta är tråden för ID3? Den heter ID. Dvs rimligen passande för alla VWs ID-modeller.
På ett VW-forum vore det lämpligt med separata trådar. Men på ett Teslaforum, not so much IMO.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
Men Golf är ju en storsäljare i sverige. Inte är väl alla dom bilarna "fullsmetade"?
Kanske är det inte samma kund som efterfrågar en basutrustad ID3 resp. en bättre utrustad ID4?
En fullutrustad ID3 kommer ju säkert tappa mer i värde än en fullutrustad ID4.
En bakhjulsdriven ID.4 är inte fullutrustad enligt mitt förmenande.
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...
Kan ju i så fall vara första gången någon betalat listpris för en VW...
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Men inte ens Max är fyrhjulsdriven?
Hur mycket kommer då en Max AWD kosta?
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Vi går i samma tankar men tyvärr har inte 1st keyless access eller elstolar. Men 100 k för detta då är det ganska nära en m3 lr eller Y som har 4wd, bättre laddkurva samt suc.
Egentligen skulle nog en 3a sr+ funka för oss bortsett från när vi ska till fjällen med takbox. Id4 1 är ju billigare med mer range och ok laddkurva så känns segt att betala 80 k mer för teslan
Jag tyckte inte riktigt om touchknapparna på id3 heller, dock kan jag tänka mig att leva med det. Frågan är om jag kan leva med att jag behöver trycka på nyckeln varje gång jag ska in i bilen när jag köper en ny bil 2021 för en halv miljon... känns typiskt vw sniket att inte ha det som standard.
Ok, så en ID4 Max i Sverige hamnar på ca 615 om jag förstått det rätt?
Japps! Iaf listpriset, har ingen aning om det går att pruta eller inte, kan tänka mig att det är svårt i början när tillgången är mindre än efterfrågan...
Kan ju i så fall vara första gången någon betalat listpris för en VW...
Andra. Jag var först!
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Vi går i samma tankar men tyvärr har inte 1st keyless access eller elstolar. Men 100 k för detta då är det ganska nära en m3 lr eller Y som har 4wd, bättre laddkurva samt suc.
Egentligen skulle nog en 3a sr+ funka för oss bortsett från när vi ska till fjällen med takbox. Id4 1 är ju billigare med mer range och ok laddkurva så känns segt att betala 80 k mer för teslan
Jag tyckte inte riktigt om touchknapparna på id3 heller, dock kan jag tänka mig att leva med det. Frågan är om jag kan leva med att jag behöver trycka på nyckeln varje gång jag ska in i bilen när jag köper en ny bil 2021 för en halv miljon... känns typiskt vw sniket att inte ha det som standard.
.
Volkswagen är med i Car Connectivity Consortium, så en så pass ny bil borde du kunna öppna med mobil eller smartklocka.
Tanken är att den skulle vara billigare än en Y (och levereras innan vi måste lämna tillbaks S:en) så det är en vanlig 1st, skulle gärna ha max om det inte var 100k extra, betalar självklart listpris, pruta känns så pre-tesla , (tror det var 515k).
Vi går i samma tankar men tyvärr har inte 1st keyless access eller elstolar. Men 100 k för detta då är det ganska nära en m3 lr eller Y som har 4wd, bättre laddkurva samt suc.
Egentligen skulle nog en 3a sr+ funka för oss bortsett från när vi ska till fjällen med takbox. Id4 1 är ju billigare med mer range och ok laddkurva så känns segt att betala 80 k mer för teslan
Jag tyckte inte riktigt om touchknapparna på id3 heller, dock kan jag tänka mig att leva med det. Frågan är om jag kan leva med att jag behöver trycka på nyckeln varje gång jag ska in i bilen när jag köper en ny bil 2021 för en halv miljon... känns typiskt vw sniket att inte ha det som standard.
.
Känns som om en 2WD ID4 Max närmar sig farligt nära en 2WD Model Y i pris. Mycket närmare än vad jag trodde/hoppades på.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Någon som köpt vinterdäck+fälg till sin ID3 som kan rekommendera vad man ska välja?
Jag har tittat på Continental Viking Contact 7 då dessa ska vara tysta och bra enligt flera tester. VW säljer själva Goodyear ultragrip g1 med fälg för 18 000 kr vilket jag tycker är lite väl mkt.
Tacksam för tips på vilken kombo och sida som kan tänkas ha ett bra alternativ...