Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Var precis i Malmö och pratade med en säljare. Jag beställde min M3P i slutet av november (21:e) och om jag inte får något VIN inom någon vecka, blir den inte levererad förrän i februari. De kör ett gäng fartyg nu och sedan är det uppehåll till slutet på januari eller början på februari.
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
I fjol?Tommy59 skrev:Var precis i Malmö och pratade med en säljare. Jag beställde min M3P i slutet av november (21:e) och om jag inte får något VIN inom någon vecka, blir den inte levererad förrän i februari. De kör ett gäng fartyg nu och sedan är det uppehåll till slutet på januari eller början på februari.

Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- mikebike
- Teslaägare
Det är nog inga M3P med på "min" båt. Jag fick VIN ganska snart efter order (26/10).
Ha, ha, ha.... rena ”Tillbaka till framtiden”. Jag menade oktober inte november.mikebike skrev:I fjol?Tommy59 skrev:Var precis i Malmö och pratade med en säljare. Jag beställde min M3P i slutet av november (21:e) och om jag inte får något VIN inom någon vecka, blir den inte levererad förrän i februari. De kör ett gäng fartyg nu och sedan är det uppehåll till slutet på januari eller början på februari.

- Likenoother
- Teslaägare
vi som väntar på våra uppdaterade Model 3 , är dessa mer skydade idag vid transport eller hur ser det ut ?
Såg att från SHanghai ser bilarna ut att ha lite skydd på sig , hur är det från SA?
Såg att från SHanghai ser bilarna ut att ha lite skydd på sig , hur är det från SA?
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Någon som har beställt en M3P i slutet på oktober och fått VIN eller leveransdatum?
TM3P beställd 30 okt Midnight Silver/Black
Beställde min (TM3P vit/grå inr. FSD) den 17/10.jervann skrev:Någon som har beställt en M3P i slutet på oktober och fått VIN eller leveransdatum?
Hittade själv en bil bland lager bilar som matchade min beställda, bad SA matcha min order mot den.
Nu väntar leverans den 2/12 i Mölndal.
2022 MYP | Snow White | Black | - lev. snart
2021 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2019 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2021 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
2019 M3P | Midnight Silver | Ultra White | PPF | FSD - SÅLD
Tjena,
Jag har nu reserverat en Tesla Model 3 2021. Jag håller på att reda ut vilket finansieringsalternativ som är det bästa för mig, är det någon som har någon erfarenhet från Teslas egna Privatavbetalning? Vilken bank är det som lånet står på? Är det några dolda avgifter inblandade som tråkiga fakturaavgifter eller dylikt som man bör tänka på?
Jag har nu reserverat en Tesla Model 3 2021. Jag håller på att reda ut vilket finansieringsalternativ som är det bästa för mig, är det någon som har någon erfarenhet från Teslas egna Privatavbetalning? Vilken bank är det som lånet står på? Är det några dolda avgifter inblandade som tråkiga fakturaavgifter eller dylikt som man bör tänka på?
Beställt Tesla Model 3 2021, Long Range All Wheel Drive.
M3P multicoat red med svart inredning beställd.
Prel. leverans februari då jag var för sen att få tummen ur. Som det såg ut dagarna innan hade det kunnat bli december.
Funkar nog det med.
Prel. leverans februari då jag var för sen att få tummen ur. Som det såg ut dagarna innan hade det kunnat bli december.
Funkar nog det med.

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Ok, nu lever hoppet igen. Tydligen är fler fartyg på gång från San Franscisco. Tesla har fullt upp med leveranser!
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-5132651

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-5132651
- tompanhuhu
- Teslaägare
Väntar fortfarande på minsta liv på min order från 6/10
LR Midnight Silver/Svart med drag.
Ni som har får leveransdatum hänger ni på telefonen med Tesla och tjatar eller bara passivt får det tilldelat?
Ni som har får leveransdatum hänger ni på telefonen med Tesla och tjatar eller bara passivt får det tilldelat?
De vet inte mer än du, VIN-numret dyker inte upp förrän bilen lastas (min tolkning i alla fall). De kan möjligen hitta en bil med samma spec som någon annan tackat nej till. Men enligt Tesla Sverige får de inte plocka en bil som står ledig i annat land.tompanhuhu skrev:Väntar fortfarande på minsta liv på min order från 6/10
Ja beställde en vit LR AWD här om dagen .
Får 555 kkr för min svarta lr awd -19 2000 mil.
Efter miljöbonus blir de 64 000kr i skillnad. Hade ni bytt ? Har bilen i bolag så förmånen kommer gå upp.
Jag vill tro att uppdateringen samt den bättre färgen kommer säkra andrahandsvärdet så de är värt de.
Skillnad i pris beror framförallt på prisökning på 3an och inte på värdetapp. Jag har betalt 561 för min trea så den har bara fallit 6kkr !
Får 555 kkr för min svarta lr awd -19 2000 mil.
Efter miljöbonus blir de 64 000kr i skillnad. Hade ni bytt ? Har bilen i bolag så förmånen kommer gå upp.
Jag vill tro att uppdateringen samt den bättre färgen kommer säkra andrahandsvärdet så de är värt de.
Skillnad i pris beror framförallt på prisökning på 3an och inte på värdetapp. Jag har betalt 561 för min trea så den har bara fallit 6kkr !
- mikebike
- Teslaägare
DNB 2,7% effektiv räntaMr Cool skrev:Tjena,
12/11, om du frågade mig.jervann skrev:Vilket datum beställde du?

MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
3orna som står som lagerbil "under transport". Vet ni om alla dem är -20 års modell?
Om man ska ha en -21 så blir det leverans i februari...preliminärt.??
Tänkte eftersom de uppdaterade-21 redan finns i bla US.
-
Menar du om de har den nya refrehsen?arena999 skrev:3orna som står som lagerbil "under transport". Vet ni om alla dem är -20 års modell?
Du ser på listerna runt rutan om de är den nya, den nya har svarta lister istället för kromade.
- mikebike
- Teslaägare
Jag tittade in på mitt SC idag och de gav mig (preliminärt) det datum jag ville ha: 10/12.tompanhuhu skrev:Väntar fortfarande på minsta liv på min order från 6/10

På en likadan bil f.ö.
Senast redigerad av mikebike, redigerad totalt 1 gånger.
- mikebike
- Teslaägare
SC i MoS = Service Center i Mall of Scandinavia.Roffe skrev:SC?

Mitt hopp om leverans i december har ökat efter Mr Miserable info om kommande skeppsleveranser till Europa. Följande fartyg är på väg till Zeebrugge:
Triton Ace (20/11)
Grand Aurora (24/11)
Glovis Crystal (5/12)
RCC Amsterdam (7/12)
Glovis Captain (14/12)
Okänt idag (oklart datum, men före jul)
Sedan är det tågtransport till Sverige, oklart hur lång tid det tar......
Triton Ace (20/11)
Grand Aurora (24/11)
Glovis Crystal (5/12)
RCC Amsterdam (7/12)
Glovis Captain (14/12)
Okänt idag (oklart datum, men före jul)
Sedan är det tågtransport till Sverige, oklart hur lång tid det tar......
Fast det är ju bara en butik, inte ett servicecenter. Fast ":D" kanske betyder att du skämtar?mikebike skrev:SC i MoS = Service Center i Mall of Scandinavia.Roffe skrev:SC?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- tompanhuhu
- Teslaägare
Så du la en beställning idag?mikebike skrev:Jag tittade in på mitt SC idag och de gav mig (preliminärt) det datum jag ville ha: 10/12.tompanhuhu skrev:Väntar fortfarande på minsta liv på min order från 6/10
På en likadan bil f.ö.
- mikebike
- Teslaägare
Nej, den 26:etompanhuhu skrev:Så du la en beställning idag?mikebike skrev:Jag tittade in på mitt SC idag och de gav mig (preliminärt) det datum jag ville ha: 10/12.tompanhuhu skrev:Väntar fortfarande på minsta liv på min order från 6/10
På en likadan bil f.ö.