Jag är själv i samma tankar men kör Borås - Laholm på helgerna .. 36 mil fram o tillbaka...
Behöver jag en long range eller kommer jag klara mig på en SR+ ?
Jag kan ladda på jobbet o hemma , sen finns d två Super charger på vägen till Laholm , en i Falkenberg samt en i Laholm / mellbystrand.
Men hade ju helst velat undvika ladda på Stationernq o bara hållit mig till o ladda hemma i Borås , i Laholm kommer jag även bara kunna ladda i ett vanligt uttag i så fall .
Beställt en LR+ nya modellen med leverans i december men tar emot lite o funderar på o vänta på SR+ i februari
Ska du köra 36 mil utan att stanna till vid en supercharger måste du definitivt ha en long range. Du får ändå ladda upp din LR till 95% och du kommer ha ca 10-20% kvar. Någon mindre utflykt på plats skall också finnas marginal för.
Japp. I sådana scenarion gör LR rejäl skillnad.
Man bör även alltid ha lite marginal för vinter och andra icke helt optimala förhållanden.
Highjackar den här tråden lite, för min fundering är på samma tema.
Har beställt en ny LR med leverans i december. Börjar dock få kalla fötter iom prishöjningen och att fler och fler konkurrenter kommer ut på marknaden. Hur har prisförändringarna sett ut vid andra större uppdateringar? Har det börjat med höjning och följer med en sänkning kort efteråt? Funderar på om vi bör vänta med leverans till februari-batchen istället och hoppas på en prissänkning tills dess när inte samma iver att få första uppdaterade bilarna finns.
Highjackar den här tråden lite, för min fundering är på samma tema.
Har beställt en ny LR med leverans i december. Börjar dock få kalla fötter iom prishöjningen och att fler och fler konkurrenter kommer ut på marknaden. Hur har prisförändringarna sett ut vid andra större uppdateringar? Har det börjat med höjning och följer med en sänkning kort efteråt? Funderar på om vi bör vänta med leverans till februari-batchen istället och hoppas på en prissänkning tills dess när inte samma iver att få första uppdaterade bilarna finns.
Prishöjning? Nu eller sedan innan?
EN lagerbil på väg hit eller egenkonfigurerad?