Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Priserna finns väl tydligt i konfiguration på Fords hemsida? 766 TSEK för AWD LR. Nån som vet om den kommer med dragkrok?
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Priserna finns väl tydligt i konfiguration på Fords hemsida? 766 TSEK för AWD LR. Nån som vet om den kommer med dragkrok?
Har inte kikat själv (har 1,5 år kvar på mitt nuvarande leasingkontrakt, är är generellt nöjd med min M3, även om inte byggkvalitet och service är bra).
Var mer en fråga då JK800, som funderat på att skaffa bilen, påstod att det inte fanns svenska priser klara (så jag tog honom på orden).
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Priserna finns väl tydligt i konfiguration på Fords hemsida? 766 TSEK för AWD LR. Nån som vet om den kommer med dragkrok?
Har inte kikat själv (har 1,5 år kvar på mitt nuvarande leasingkontrakt, är är generellt nöjd med min M3, även om inte byggkvalitet och service är bra).
Var mer en fråga då JK800, som funderat på att skaffa bilen, påstod att det inte fanns svenska priser klara (så jag tog honom på orden).
Jag har inte fått några rabatter, utan det är listpris som diskuterats. Men innan man ev skrivit på papper förväntar jag mig några %. Det var inte priser som var osäkert utan just hurvida det kommer en 25% ökning av förmånsvärdet. Förmånsvärde ligger troligen på runt 4k men ej klart. (2K vid 50% marginalskatt)
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Priserna finns väl tydligt i konfiguration på Fords hemsida? 766 TSEK för AWD LR. Nån som vet om den kommer med dragkrok?
ja, men bara 750kg. Dessutom inte möjlighet till taklast/box. Man kan dock få skidlucka eftermonterat i baksätesryggen (iaf i Norge)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Ja jag funderar på den men finns för många osäkerheter just nu. Främst då på när leverans kommer ske och vad kostnaden då faktiskt blir. Med tanke på 1/7 mm Står lite mellan ID4 och Mach E just nu. Kan jag inte bestämma mig inom närmaste månaden lutar det nog åt att köpa loss min Volvo T8 eller plocka ut något laddbart som finns inne i hall hos handlaren vid midsommar.
Vad säger Fordhandlarna du pratat med gällande svenska priser?
Pris är ju ändå en rätt viktig faktor. Både när man skall köpa bil, men även när man skall jämföra med Tesla och andra alternativ på marknaden.
Priserna finns väl tydligt i konfiguration på Fords hemsida? 766 TSEK för AWD LR. Nån som vet om den kommer med dragkrok?
ja, men bara 750kg. Dessutom inte möjlighet till taklast/box. Man kan dock få skidlucka eftermonterat i baksätesryggen (iaf i Norge)
Plug And Charge är väl inget som imponerar på en Teslaägare. Men positivt att funktionen nu kommer. Porsche Taycan är också på g med detta. Hur många av laddplatserna i Sverige fungerar detta på i dag?
"Mach-E has the Plug And Charge feature enabled from launch, meaning that at properly equipped charging stations, you just plug in. No network membership or phone app or RFID fob or credit card is required: The car identifies itself to the charging station, which handles all the billing with the FordPass system on the back end."
Plug And Charge är väl inget som imponerar på en Teslaägare. Men positivt att funktionen nu kommer. Porsche Taycan är också på g med detta. Hur många av laddplatserna i Sverige fungerar detta på i dag?
"Mach-E has the Plug And Charge feature enabled from launch, meaning that at properly equipped charging stations, you just plug in. No network membership or phone app or RFID fob or credit card is required: The car identifies itself to the charging station, which handles all the billing with the FordPass system on the back end."
Teslaägare, men jag tycker det är superbra att detta kommer. Inte en dag för tidigt. Bra dels med konkurrens (vi köpare av Tesla och SuC för det potentiellt sämre och högre priser utan vettig konkurrens), och dels kanske jag nästa gång kanske lättare kan överväga och välja något annat, om infrastrukturen kommit på plats för andra laddnät än SuC. Valmöjligheter = frihet. Bara positivt om konkurrensen kan bättra sig.
Så dumt att hålla på med appar, RFID-tags, abonnemang, och annan skit för att kunna ladda.
Grymt nöjd att både VAG och Ford fått till detta. Hoppas fler följer efter!
Detta är viktigare för bekvämlighet och snabbhet än vad den förbättring som trådlös laddning kan erbjuda (även om jag inte är emot det heller).
Lite coolt att man kan se vad energiförbrukningen användes till... (en av bilderna)
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Har kommit en hel del videos sista dygnet nu. Någon som bokat? För egen del känns det som ID4, MME och MY är dom tre som är aktuella när jag ska byta. Något som haft samma tankar och kommit till skott i sitt beslut?
Har kommit en hel del videos sista dygnet nu. Någon som bokat? För egen del känns det som ID4, MME och MY är dom tre som är aktuella när jag ska byta. Något som haft samma tankar och kommit till skott i sitt beslut?
Och Skoda Enyaq....möjligen även Polestar 2.
Fast om det inte går att montera takräcke på Mustangen går den bort
ID.4 och Enyaq finns inte med AWD ännu och Model finns inte alls. Än.
Vi får se hur det ser ut till hösten. Troligen har Tesla fortfarande ett försprång även då.
Jag förhandsbokade en Enyaq, sedan beställde jag en Model Y och därefter köpte jag en Model 3.
Har kommit en hel del videos sista dygnet nu. Någon som bokat? För egen del känns det som ID4, MME och MY är dom tre som är aktuella när jag ska byta. Något som haft samma tankar och kommit till skott i sitt beslut?
Jag övervägde Modell Y så länge den fanns med enbart bakhjulsdrift för 620 000 kr. Det kändes lite som ett fynd faktiskt. Det var det antagligen också i och med att den försvann snabbt och priset på awd höjdes även det. Var lite sugen på Mustangen när den först presenterades, men den verkar lite för törstig för det lilla batteriet och är för dyr med det stora. Sen känns den lite för amerikansk för min smak och jag är inte helt förtjust i interiören. Så det blev en ID4, tycker det är väldigt mycket bil för pengarna. Det hade dock inte skadat om den var en sekund eller två snabbare.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Jag övervägde Modell Y så länge den fanns med enbart bakhjulsdrift för 620 000 kr. Det kändes lite som ett fynd faktiskt.
Verkligen superfynd isf! Känns nästan för bra för att vara sant. Tog de någonsin några beställningar på det som de accepterade, eller var det bara något som talades om av Tesla i försnacket?
Jag övervägde Modell Y så länge den fanns med enbart bakhjulsdrift för 620 000 kr. Det kändes lite som ett fynd faktiskt.
Verkligen superfynd isf! Känns nästan för bra för att vara sant. Tog de någonsin några beställningar på det som de accepterade, eller var det bara något som talades om av Tesla i försnacket?
Det kan ha varit 640 kkr också. I vilket fall gick den att beställa till det priset. Frågan är om de som slog till någonsin kommer få sin bil till det priset. Jag håller tummarna för det!
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
det är väldigt oturligt att man inte kan ha nåt på taket. Jag var ganska intresserad av Mustang GT, men utan att kunna ha skidorna på taket, så är det en show stopper. Det funkar bara inte. Att ha nån slags låda på kroken bak ser inte klokt ut, dessutom så verkar Mustangen ha så pass låg kulvikt att jag är skeptisk till att det funkar med skidor, pjäxor och allt möjligt där bak. Typ alla bilar (utom ett fåtal undantag typ Model X) kan ju ha taklast, VARFÖR struntade Ford i det
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
det är väldigt oturligt att man inte kan ha nåt på taket. Jag var ganska intresserad av Mustang GT, men utan att kunna ha skidorna på taket, så är det en show stopper. Det funkar bara inte. Att ha nån slags låda på kroken bak ser inte klokt ut, dessutom så verkar Mustangen ha så pass låg kulvikt att jag är skeptisk till att det funkar med skidor, pjäxor och allt möjligt där bak. Typ alla bilar (utom ett fåtal undantag typ Model X) kan ju ha taklast, VARFÖR struntade Ford i det
Jag övervägde Modell Y så länge den fanns med enbart bakhjulsdrift för 620 000 kr. Det kändes lite som ett fynd faktiskt.
Verkligen superfynd isf! Känns nästan för bra för att vara sant. Tog de någonsin några beställningar på det som de accepterade, eller var det bara något som talades om av Tesla i försnacket?
Det kan ha varit 640 kkr också. I vilket fall gick den att beställa till det priset. Frågan är om de som slog till någonsin kommer få sin bil till det priset. Jag håller tummarna för det!
Har de accepterat beställning så brukar Tesla vara ordentliga och stå för det. Supergrymt klipp även för 640 skulle jag säga!