VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
Oj, jag har ju lyxen av varmgarage och kör bara lyxbilen (jag har leaf till vardags) vid långkörning och på helger. Men de typ 4-5 ggr jag förvörmt med app utan laddkabel ansluten har alltid funkat.
Edit :
Testade nu, bilen i garaget utan laddkabel. Startade värmen inom 30 s, och avslutade på kommando via app.
Edit :
Testade nu, bilen i garaget utan laddkabel. Startade värmen inom 30 s, och avslutade på kommando via app.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...
- markuswesterberg
- Teslaägare
- Inlägg: 478
- Blev medlem: 08 mar 2019 09:06
Re: VW I.D
Samma för mig. Försökt härleda när och varför det funkar men hittar inget mönster.MarkusL skrev:Är det så att förvärmningen inte funkar om man inte samtidigt laddar? Verkar vara så för mig men den funkar inte alltid med sladden i heller. När kommer den göra det i så fall, någon som vet?
Re: VW I.D
Kan det vara så att det krävs en viss nivå i batteriet för att värmningen ska gå igång? Min Zoe kräver t.ex. minst 40% SoC för att låta mig starta värmen via appen (men detta framgår också i appen, men VW kanske missat den detaljen).markuswesterberg skrev:Samma för mig. Försökt härleda när och varför det funkar men hittar inget mönster.MarkusL skrev:Är det så att förvärmningen inte funkar om man inte samtidigt laddar? Verkar vara så för mig men den funkar inte alltid med sladden i heller. När kommer den göra det i så fall, någon som vet?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: VW I.D
det kanske är samma som i eGolf, att man måste deaktivera läget där den kräver laddkabel för att förvärma? Det finns en inställning där man så att säga låser förvärmning till kriteriet inkopplad laddkabel.markuswesterberg skrev:Samma för mig. Försökt härleda när och varför det funkar men hittar inget mönster.MarkusL skrev:Är det så att förvärmningen inte funkar om man inte samtidigt laddar? Verkar vara så för mig men den funkar inte alltid med sladden i heller. När kommer den göra det i så fall, någon som vet?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- markuswesterberg
- Teslaägare
- Inlägg: 478
- Blev medlem: 08 mar 2019 09:06
Re: VW I.D
Testat med inkopplad kabel men är lika random då som utan tyvärr. Rätt irriterande eftersom appen alltid säger att det funkar men verkligheten är en annan.HelectriC skrev:det kanske är samma som i eGolf, att man måste deaktivera läget där den kräver laddkabel för att förvärma? Det finns en inställning där man så att säga låser förvärmning till kriteriet inkopplad laddkabel.markuswesterberg skrev:Samma för mig. Försökt härleda när och varför det funkar men hittar inget mönster.MarkusL skrev:Är det så att förvärmningen inte funkar om man inte samtidigt laddar? Verkar vara så för mig men den funkar inte alltid med sladden i heller. När kommer den göra det i så fall, någon som vet?
Re: VW I.D
Märkligt. Vad hade de för anledning att göra så?PapaD skrev:Facebook stängde mitt konto igår utan att berätta varför eller ge mig ngn chans att tala med dem. Så nu är jag utestängd från VW.
Själv så undviker jag Facebook så mycket som möjligt, och hatar de företag eller tjänster som "tvingar" en att använda det. Tycker VW skall flytta sådan viktig kundkommunikation till egen sajt/forum som de själva kontrollerar. Nu är de, och användarna, helt i händerna på (ibland) helt nyckfulla stora företag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: VW I.D
Kan du inte säga vad det var för erbjudande och varifrån du fick det? Blir inte så mycket diskussionsvärde om du är så vag...iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Re: VW I.D
Ja berätta gärna mer. Jag själv kommer byta närmaste 6 månaderna. Fick ett pris på ID4 som jag tyckte var OK varken mer eller mindre. Men när jag fick se 45% restvärde på den kalkylen blev jag fundersam. Skulle det vara satt till 55 % som dom flesta ger vid 3 års avtal hade jag bokat en. Men nu avvaktar jag..10% i skillnad betyder 60K på 3 år vilket gör en hel del...(ja vi har avtal med garanterat restvärde så har bara månadskostnad att ta hänsyn till)TobbeTesla skrev:Kan du inte säga vad det var för erbjudande och varifrån du fick det? Blir inte så mycket diskussionsvärde om du är så vag...iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Re: VW I.D
587 kkr och ett bra inbytespris på min e-Niro. Men de kan fortfarande göra en del pengar på inbytet, så tveksamt om jag fått så mycket rabatt annars.TobbeTesla skrev:Kan du inte säga vad det var för erbjudande och varifrån du fick det? Blir inte så mycket diskussionsvärde om du är så vag...iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.
Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.
Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549.
Senast redigerad av taliz, redigerad totalt 1 gånger.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.martinot skrev:VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?iAkita skrev:Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.martinot skrev:VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW I.D
Bra fråga, det tänkte jag inte på. Jag är också nyfiken, så hoppas någon vet.martinot skrev:Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?iAkita skrev:Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.martinot skrev:VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
- TobbeTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 394
- Blev medlem: 01 feb 2020 22:16
Re: VW I.D
Jag är 99% säker på att bilen måste levereras till kund då t.ex VWs attraktiva privatleasingerbjudanden för ID3 bara gäller bilar som levereras till kund innan årsskiftet.martinot skrev:Är det någon som vet hur en försäljning räknas av en bil ur EU-reglernas perspektiv? Måste de leverera bilen ut till kund (så att kund kan börja rulla med den i år), eller räcker det med att kontraktet och försäljningen är gjord på "pappret", för att de skall räknas in som försäljning under 2020?iAkita skrev:Så kan det kanske vara men det förklarar inte varför det är så pass bra pris på ID4 (även jämfört med ID3), eftersom ID4 inte börjar levereras förrän nästa år.martinot skrev:VW har panik då de gjort bort sig när de planerat för, och räknat med, försäljning av ID3 under hela 2020, för att undvika EU-böterna. Nu kommer de sälja i panik till stora förluster (för att förlusterna av böterna är ännu större).iAkita skrev:Idag fick jag ett erbjudande på ID4 1st Max som kommer bli svårt att motstå, så med största sannolikhet säger jag hej då till min e-Niro om några månader. Det känns nästan inte rimligt att man kan få en fullutrustad ID med dragkrok billigare än den billigaste Model 3 SR som går att få tag på, utan dragkrok. Även priskillnaden till andra elbilar, till exempel e-Niro (eller för den delen ID3), känns för liten. Kommer vi äntligen börja få se lite prispress på elbilar det kommande året tro? Det känns som det om VW ligger kvar på den här prisnivån.
Så bra läge att köpa ID3 i slutet av december nu i år skulle jag säga. Priserna kommer snarare att gå ner är jag övertygad om. Detta då köparna har övertaget och stryptaget om säljarna och VW.
Re: VW I.D
Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: VW I.D
I staterna får man tydligen 3 års!!! fri snabbladdning på 150 kW stationerna på electrify america. Varför får man inte samma på ionity i EU?
Re: VW I.D
Vad får du 549 ifrån? Tesla har höjt priserna så en SR+ kostar 579 och sen tillkommer 12 för dragkrok och 9 för destination avgift. Så nä, en Model 3 med dragkrok skulle kostat mer.taliz skrev:På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.
Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549.
-
- Inlägg: 64
- Blev medlem: 10 nov 2019 16:38
Re: VW I.D
Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Re: VW I.D
549 på lagerbilar.vigge50 skrev:Vad får du 549 ifrån? Tesla har höjt priserna så en SR+ kostar 579 och sen tillkommer 12 för dragkrok och 9 för destination avgift. Så nä, en Model 3 med dragkrok skulle kostat mer.taliz skrev:På tal om ID4 så skall det tydligen levereras 4000 bilar nu i december.
Men de verkar alla hamna i Tyskland och Nederländerna vad jag förstår.
Förövrigt är ju 587 fortfarande en hel del mer än 549.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Max inkluderar travelassist, dvs att den håller sig mitt i filen. Utan den blir det "ping pong" mellan linjerna.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Max har också elstolar med massage och justerbar lumbar.
Elbaklucka. Panoramatak. Ställbart chassi. Större fälgar. Matrix-ljus och säkert något mer.
En hel del grejer alltså, men är det värt 100k mer? Inte för mig iaf.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW I.D
Noterade detta. Som jag uppfattat det har 1st bara "lane assist", men när jag kollade en film på ID3 med just denna funktion verkar den vara mycket bättre. Men det är alltså fortfarande studs mellan linjerna utan paketet travel assist?taliz skrev:Max inkluderar travelassist, dvs att den håller sig mitt i filen. Utan den blir det "ping pong" mellan linjerna.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
Max har också elstolar med massage och justerbar lumbar.
Elbaklucka. Panoramatak. Ställbart chassi. Större fälgar. Matrix-ljus och säkert något mer.
En hel del grejer alltså, men är det värt 100k mer? Inte för mig iaf.
Re: VW I.D
Tack! ID4 1st skulle vara ett ganska stort steg ner i utrustningsnivå jämfört med min e-Niro, så den kändes inte aktuell (även om den säljs till ett fyndpris med tanke på vad man får). Den utrustning utöver 1st som jag får med Max som jag är mest intresserad av är LED-matrix, bättre och elektriskt reglerade stolar med svankstöd och massagefunktion, travel assist istället för lane assist, akusikglas, och motoriserad baklucka med rörelsesensor. Sen skadar det inte att den har HUD och panoramaglastak, även om det inte hade varit en dealbreaker.Skabb1 skrev:Spännande. Grattis! Håll oss uppdaterade!iAkita skrev:Sådär, då var en ID4 1st max beställd och en lång och jobbig väntan på bilen påbörjad! Det ska bli spännande att se vad den går för om SECC genomförs på samma sätt som 2020 även kommande sommar.
Vad gjorde att du valde MAX framöver 1st?
Jag har försökt forska lite om skillnaden men VW utrustningslista på webben är ganska hafsigt ihopslängd upplever jag. Bland annat funderar jag på skillnaden i förarstödsystem modellerna emellan. Kan någon bringa klarhet?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)