Säljer 20'' Nokian Hakkapeliitta dubbdäck. Hämtade ut min nya Tesla model x igår och har kört ca 30 mil med däcken. Säljes då jag önskar att ha friktionsdäck istället.
Kom med bud vid intresse.
Mvh Linnea
20" dubbdäck Nokia Hakkapelitta
Moderator: Redaktion
Re: 20" dubbdäck Nokia Hakkapelitta
Hvordan stilte du inn dekkstörrelsen i dekkoppsettet i menyen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Däcken satt på bilen när jag köpte den så har inte ställt in något själv.
Jeg tenkte på menyen. På model 3 kan du i hjuloppsettet velge 18,19,20 tommer, men i model S bare 19 og 21. jeg har tidl kjørt P85d med 19 og 21 tommer, men 19 var for mye gummi, mens 21 for lite komfort. Er derfor interessert i 20 tommer for min nye model S som kommer på mandag, men jeg er usikker på hvordan stille inn korrekt felgdimensjon i menyen.
Re: 20
Vad jag vet kan man bara välja bland de fälgar som levereras från fabrik.miksch skrev:Jeg tenkte på menyen. På model 3 kan du i hjuloppsettet velge 18,19,20 tommer, men i model S bare 19 og 21. jeg har tidl kjørt P85d med 19 og 21 tommer, men 19 var for mye gummi, mens 21 for lite komfort. Er derfor interessert i 20 tommer for min nye model S som kommer på mandag, men jeg er usikker på hvordan stille inn korrekt felgdimensjon i menyen.
Dvs 18-20" på Model 3, 19-21" på Y, 19" eller 21" för S och 20" eller 22" för X.
Det blir alltså "fel" med 20" på S, men det gör ingen direkt skillnad rent praktiskt. Jag körde med 20" inställt på min M3P trots att jag hade 18". Tror den beräknade lite högre snittförbrukning då, och det passade bättre med mitt körmönster.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Takk skal du ha. Skal se hva jeg skal finne på.