Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
E3D säger bara Panasonic, inte om det är 75 eller 82 kwh...
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Alla P har E3D.nierzen skrev:Jag tror (hoppas) dock att all data där inte stämmer. Det står på min M3P att 0-100km/h = 3,4s och att batterikapaciteten = 75kWh. Håller tummarna för det nya 82kWh-batteriet !
Kolla rangen på transportstyrelsen, 567km är den nya versionen. De kan svåreligen lösa 7% mer range med ett lika stort batteri.
Står det 567km är det bara rimligt att du har det stora 82kwh-batteriet.
Den nya Panasoniccellen som används lär heta 2170L.
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
- tompanhuhu
- Teslaägare
Då har jag hämtat ut min LR i Göteborg idag, super smidigt! Inga anmärkningar på plats men på vägen upptäckte jag en liten fläck på innertaket annars topNotch!
- Likenoother
- Teslaägare
Sökte på mitt vin nummer nu och har fått regnummer på min model 3 performance med leverans 28/12
Trodde bilen va på Glovis sun men antagligen inte ?

Trodde bilen va på Glovis sun men antagligen inte ?
Beställt : Tesla model 3 Performance -2021
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Ägt : Volkswagen Passat -18 Gte
Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Betyder det att bilen nu finns i Sverige?
Är det nån som har lyckats boka om sin tid för att hämta upp bilen tidigare istället?
Är det nån som har lyckats boka om sin tid för att hämta upp bilen tidigare istället?
Tesla M3P -2021, Vit/Vit
Tesla MYP, Vit/Svart (Beställd: 2022-07-25)
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Svårt att veta men är den inte i Sverige redan så är den iaf på vägdurrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- tompanhuhu
- Teslaägare
Jag fick min leverans framflyttad ifrån 22 till 19decdurrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.

Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Tidigare en vit 85D med allt utom bakvända säten, nu vit Model 3 LR 2021, svart inredning + allt
Sitter och hoppas på att det ska dyka upp ett nummer på telefonen jag inte känner igen...30e känns alldeles för långt bort 

Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Jontez skrev:Sitter och hoppas på att det ska dyka upp ett nummer på telefonen jag inte känner igen...30e känns alldeles för långt bort
LeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Var ska du hämta din bil?LeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
TM3P beställd 30 okt Midnight Silver/Black
Trosta 09:00jervann skrev:Jontez skrev:Sitter och hoppas på att det ska dyka upp ett nummer på telefonen jag inte känner igen...30e känns alldeles för långt bortLeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Är det nån som har lyckats boka om sin tid för att hämta upp bilen tidigare istället?Var ska du hämta din bil?LeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Grattis! Jag har Trosta den 29de.LeffeP skrev:Trosta 09:00jervann skrev:Jontez skrev:Sitter och hoppas på att det ska dyka upp ett nummer på telefonen jag inte känner igen...30e känns alldeles för långt bortLeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Är det nån som har lyckats boka om sin tid för att hämta upp bilen tidigare istället?Var ska du hämta din bil?LeffeP skrev:Tesla ringde och ville flytta till tidigare, hade 28:e först men fick 23:e nu...durrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Är det en M3P du hämtar?
Ringde de nu i helgen?
Hoppas de ringer mig också!
Står en lastbil med 3st blå, 2st vita, 1 svart, 1 grå utanför mitt sovrumsfönster nu. 

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
LR, måste ha dragkrok så valet var enkelt...jervann skrev:Grattis! Jag har Trosta den 29de.
Är det en M3P du hämtar?
Ringde de nu i helgen?
M3P här, 30:e Trostajervann skrev:Jag har Trosta den 29de.
Är det en M3P du hämtar?
Ringde de nu i helgen?
jervann låter väldigt bekant...annat forum?
MSP ’23 Ultra Red/black 21” Arachnid
M3P ’21 Multicoat/black
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Mazda Rx3 -73, Audi A5
Jag väntar på en blå performance 28/12 i Trosta. Hoppastaliz skrev:Står en lastbil med 3st blå, 2st vita, 1 svart, 1 grå utanför mitt sovrumsfönster nu.

Hämtat en 2021, blå M3P med FSD.
No, bara med här.AAKEE skrev:M3P här, 30:e Trostajervann skrev:Jag har Trosta den 29de.
Är det en M3P du hämtar?
Ringde de nu i helgen?
jervann låter väldigt bekant...annat forum?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Har du beställt många?taliz skrev:Står en lastbil med 3st blå, 2st vita, 1 svart, 1 grå utanför mitt sovrumsfönster nu.

Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Ringde Tesla idag och de sa att min bil befann sig i Amsterdam.Bjelke skrev:Svårt att veta men är den inte i Sverige redan så är den iaf på vägdurrani skrev:Jag har också fått regnummer och har leveransdatum 29:e dec.
Nån som vet vad det är för ledtider för transport från AMS till STHLM?
Tesla M3P -2021, Vit/Vit
Hämtat min andra M3 LR AWD idag. Bytte in min LR AWD från 2019-03 till den nya faceliftade verisonen tillverkad 2020-11.
E5D version utan nya strålkastare men för mig blev det uppenbart att det har hänt betydligt mer saker än bara facelift under de senaste 2 åren. Det mest tydliga på resan hem var:
- Förbättrade stolar (Var det första jag märke, stolen ger mer stöd och är mer omslutande runt låren.
- Förbättrad fjädring (Går inte alls lika stötigt och hårt som min förra)
- Förbättrad styrning (Känns mer direkt och ännu mer lättstyrd)
- Förbättrad backkamera (Tydligare och förfinad bild)
- HW3.0 är väldigt mycket vassare än 2.5. Eller om det är beror på nyare kameror. (I AP ligger bilen mer "rätt" och känns betydligt tryggare och säkrare.
E5D version utan nya strålkastare men för mig blev det uppenbart att det har hänt betydligt mer saker än bara facelift under de senaste 2 åren. Det mest tydliga på resan hem var:
- Förbättrade stolar (Var det första jag märke, stolen ger mer stöd och är mer omslutande runt låren.
- Förbättrad fjädring (Går inte alls lika stötigt och hårt som min förra)
- Förbättrad styrning (Känns mer direkt och ännu mer lättstyrd)
- Förbättrad backkamera (Tydligare och förfinad bild)
- HW3.0 är väldigt mycket vassare än 2.5. Eller om det är beror på nyare kameror. (I AP ligger bilen mer "rätt" och känns betydligt tryggare och säkrare.
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
-Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
-
- Model Y LR AWD beställd
Plötsligt händer det! Idag ringde Tesla och bokade om min leverans från den 29:e till den 23:e! Detta är den bästa julklappen någonsin!

-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
-
Runt 17.00 idag. En kille som ringde från 08-nummer så jag tänkte först inte svara (säljare?) men tack o lov gjorde jag det. Han sade att min bil var klar o jag kunde hämta redan imorgon, men jag valde onsdag pga jobbet.Anderssons skrev:När ringde dem då?
Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020
-
Skit i jobbetTommy59 skrev:Runt 17.00 idag. En kille som ringde från 08-nummer så jag tänkte först inte svara (säljare?) men tack o lov gjorde jag det. Han sade att min bil var klar o jag kunde hämta redan imorgon, men jag valde onsdag pga jobbet.Anderssons skrev:När ringde dem då?

En per veckodag är väl lagom?kenjon skrev:Har du beställt många?taliz skrev:Står en lastbil med 3st blå, 2st vita, 1 svart, 1 grå utanför mitt sovrumsfönster nu.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas