Abonnemang Tesla Laddning
Moderator: Redaktion
-
Abonnemang Tesla Laddning
Hej,
Försöker hitta "billiga" lösningar att ladda min Tesla. Har ingen möjlighet för hemmaladdning i dagsläget.
Har enbart provat Bee Arround som kostar 399kr månaden, deras stationer ger dock Max 50Kw som bäst.
Det vore trevlig om det fanns någon abonnemang hos Ionity.
Har någon erfarenhet av Juicepass Flat Large alt. andra förslag?
Tacksam för alla tips.
Försöker hitta "billiga" lösningar att ladda min Tesla. Har ingen möjlighet för hemmaladdning i dagsläget.
Har enbart provat Bee Arround som kostar 399kr månaden, deras stationer ger dock Max 50Kw som bäst.
Tacksam för alla tips.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Abonnemang Tesla Laddning
Det intressanta är väl var det finns lämpliga laddplatser.Mattiiias93 skrev:Hej,
Tacksam för alla tips.
Jag kan inte heller ladda hemma, men jag kör väldigt lite mellan långresorna. När jag kör långt är det SuC som gäller och jag har 15 km till SuC V3 i Upplands Väsby.
Jag kan ladda med 3,7kW på jobbet (dit jag normalt cyklar).
Sedan finns det 11kW laddare i närmaste köpcentrum, och 1 st 50 kW utanför. Båda drivs av Vattenfall/Incharge, så jag har skaffat den appen och beställt laddkort.
Dessutom har jag laddat ned och registrerat mig i OKQ8s app som "back-up".
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
Var bor du och hur mycket kör du per dag?
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Hej! Jag hoppar gärna på tråden. Har löst ett Bee-abonnemang som ett alternativ för mig. Kommer heller inte ha tillgång till hemmaladdning. Har kört runt lite i stan (Helsingborg) och scoutat lite. Upplever det som ganska tacksamt utbud av laddare. Kommer dokumentera min vardag med lite tips och tricks på @ksoskl_tesla på instagram.
Tar gärna fler förslag på laddning "längs med vägen".
Tar gärna fler förslag på laddning "längs med vägen".
Beställt:
2021 Model 3 Performance Svart/Svart
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
Är det Turingtester som görs på detta forum eller vad är syftet?fth skrev:bot?
/fth
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Antagligen för att driva trafik till exemplet i frågan:Svenssons skrev:Är det Turingtester som görs på detta forum eller vad är syftet?fth skrev:bot?
/fth
Mattiiias93 skrev:Har någon erfarenhet av Juicepass Flat Large alt. andra förslag?
Tesla Model Y LR Vit med EAP och Acc.boost "Ice Queen", levererad 2022-03-18
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det undrar jag också, dom flesta bottar som dyker upp här verkar ju helt meningslösa.Svenssons skrev:Är det Turingtester som görs på detta forum eller vad är syftet?fth skrev:bot?
/fth
Det borde gå rätt lätt att automatiskt rensa bort alla användare som registrerar sig, skriver ett inlägg, och sen aldrig syns till igen.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
-
mikebike skrev:Det intressanta är väl var det finns lämpliga laddplatser.Mattiiias93 skrev:Hej,
Tacksam för alla tips.
Jag kan inte heller ladda hemma, men jag kör väldigt lite mellan långresorna. När jag kör långt är det SuC som gäller och jag har 15 km till SuC V3 i Upplands Väsby.
Jag kan ladda med 3,7kW på jobbet (dit jag normalt cyklar).
Sedan finns det 11kW laddare i närmaste köpcentrum, och 1 st 50 kW utanför. Båda drivs av Vattenfall/Incharge, så jag har skaffat den appen och beställt laddkort.
Dessutom har jag laddat ned och registrerat mig i OKQ8s app som "back-up".
Absolut det som ligger bäst till är Bee alt Ionity. Även OKQ8 finns nära men då föredrar jag Bee som är betydligt billigare.
Skulle gärna ha en lösning hos Ionity för snabbare laddning
Efter ha haft bilen i snart två veckor kan jag bara dela första lärdomarna efter att ha levt utan laddare. Summan av kardemumman - Det funkar! Jag har lyckligtvis bilen i garage så den tappar minimalt under nätterna (garaget är omkring 10-13 grader). De långa resorna har jag förberett mig genom att ladda på Bee-stationer. Som många andra delat, är det väldigt högt och lågt i effekt på deras laddstationer. Jag bor i Helsingborg och har absolut inte hittat de bästa ännu. Väl ute på tur är Supercharger en dröm! det går snabbt och det är ändå rimligt pris.
Jag delar gärna med mig av allt jag lärt mig om du har frågor. Har också mitt instagram-konto för att dela mina lärdomar på. http://www.instagram.com/ksoskl_tesla
Skriv här eller där om du har några frågor.
Jag delar gärna med mig av allt jag lärt mig om du har frågor. Har också mitt instagram-konto för att dela mina lärdomar på. http://www.instagram.com/ksoskl_tesla
Beställt:
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Går finfint idag att ha elbil i stan utan att kunna ladda hemma. Bara att man kollar på Uppladdning.nu vad som finns i närheten.ksoskl skrev:Efter ha haft bilen i snart två veckor kan jag bara dela första lärdomarna efter att ha levt utan laddare. Summan av kardemumman - Det funkar! Jag har lyckligtvis bilen i garage så den tappar minimalt under nätterna (garaget är omkring 10-13 grader). De långa resorna har jag förberett mig genom att ladda på Bee-stationer. Som många andra delat, är det väldigt högt och lågt i effekt på deras laddstationer. Jag bor i Helsingborg och har absolut inte hittat de bästa ännu. Väl ute på tur är Supercharger en dröm! det går snabbt och det är ändå rimligt pris.
MVH
absolut!
Lyckligtvis har jag även tillgång till 3w-laddare på jobbet också. de 8/9 timmarna jag ändå jobbar går det hur fint som helt att ladda "långsamt". Jag tar gärna emot alla tips och råd för stadsladdning om någon har. Nu har jag bara hunnit prova Bee men har även hört gott om Vattenfalls laddstationer (de få som finns).
Måste verkligen understryka att värmepumpen gör sitt jobb bra hittills. För er som inte hunnit besöka mitt instagram-konto (nämns tidigare i tråden) så hade jag bilen stående nästan två dagar runt 0-sträcket och tappade bara 6-7%!
Lyckligtvis har jag även tillgång till 3w-laddare på jobbet också. de 8/9 timmarna jag ändå jobbar går det hur fint som helt att ladda "långsamt". Jag tar gärna emot alla tips och råd för stadsladdning om någon har. Nu har jag bara hunnit prova Bee men har även hört gott om Vattenfalls laddstationer (de få som finns).
Måste verkligen understryka att värmepumpen gör sitt jobb bra hittills. För er som inte hunnit besöka mitt instagram-konto (nämns tidigare i tråden) så hade jag bilen stående nästan två dagar runt 0-sträcket och tappade bara 6-7%!
Beställt:
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
Lagd beställning 1/10-20
Upphämtad 23/12 Malmö
3 W, det kallar jag långsam laddningksoskl skrev:absolut!

Jag förstår att du menar 3 kW men kul att det går bra även utan laddning hemma.
Du vet att det finns Ionity ute på Ättekulla också? Jag har laddare på min p-plats som jag hyr, men har provat alla Bee-laddarna i stan och hittade även Ionity som sagt. Bra att ha alternativ om det skulle bli aktuell. Såg till min glädje på Facebook att det (troligtvis) ska byggas en SuC här i stan under Q4. Möjligen på Berga, Väla eller Hyllinge.ksoskl skrev:absolut!
-21 Model 3 Performance röd/vit, hämtad 23 dec 2020