Ladda i Mora och Lindvallen?

Reseberättelser över långresor du har gjort, alt frågor inför de du tänker göra.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av lem »

Hur ser det ut i Mora och Lindvallen på torsdagar/söndag? Är det knökfullt? Man har förbjudit laddning i stugorna så jag kan tänka mig att det blivit trångt i Lindvallens station som vattenfall har också?
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Alfa
Teslaägare
Inlägg: 130
Blev medlem: 08 jun 2015 17:10

Re: Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av Alfa »

Mora är nog lugnt. Lindvallen kan vara svårare. Men du har ju många tillfällen att ladda upp när du befinner dig på plats. Sen är det inte så långt ner till Mora eller Borlänge.
Användarvisningsbild
[JM]
Teslaägare
Inlägg: 1805
Blev medlem: 01 apr 2019 10:35

Re: Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av [JM] »

Koĺla på uppladdning.nu

Det finns några typ2 laddare i lindvallen.
Se till att du har fyllt lagom innan ni åker hemmåt och/eller så fyller ni på lite i Borlänge.

Simulera resan med ABRP så ser du hur mkt som behövs innan hemresan.
Användarvisningsbild
Laxtal
Teslaägare
Inlägg: 30
Blev medlem: 27 dec 2019 09:57
Ort: Uppsala

Re: Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av Laxtal »

Vi var i Lindvallen i veckan och då var det tomt på Vattenfall/Incharge nästan jämt. Vi startade i Uppsala. Jag gjorde dock missen att ladda dagen efter ankomst, dumt med kallt batteri=långsamt. Annars laddade vi på Easyparks laddstolpar precis nedanför Experium Lodge. (https://www.google.se/maps/place/Laddni ... 79!9m1!1b1)
Beläggningen V.5 var blandad men vi fick alltid plats när vi behövde.

Om du har appen kan du se om uttagen är lediga. Områdeskod 260048 och 260047 så kan du lägga dem som favoriter.

I Mora på vägen upp, söndag V.4, var det fullt vid ca 12:30. Dvs lagom att man sen ska komma fram till Sälen runt 15 när man får checka in. Vi toppade bara upp några procent för att säkerställa att ha över 20% även efter en kall natt och åkt till backen.
På vägen hem laddade vi ej i Mora men när vi passerade var det gott om plats ca 1130.
Vi laddade annars i Borlänge och där var det fler platser samt V3 så man inte råkar behöva dela. Dock många M3 som i första hand valde V2, funderade på om det var okunskap eller att de villiga tid att äta? Eller något annat som jag missförstått.
Model S 90D sept 2015
Midnight silver metallic med premiuminteriör, köldpaket, AP1 med komfortfunktioner, MCU2
Thule Wingbar och Thule Force XT Alpin-box för skidresorna
Användarvisningsbild
lem
Teslaägare
Inlägg: 763
Blev medlem: 21 feb 2016 20:46
Ort: Stockholm/Täby

Re: Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av lem »

Laxtal skrev:
Vi var i Lindvallen i veckan och då var det tomt på Vattenfall/Incharge nästan jämt. Vi startade i Uppsala. Jag gjorde dock missen att ladda dagen efter ankomst, dumt med kallt batteri=långsamt. Annars laddade vi på Easyparks laddstolpar precis nedanför Experium Lodge. (https://www.google.se/maps/place/Laddni ... 79!9m1!1b1)
Beläggningen V.5 var blandad men vi fick alltid plats när vi behövde.

Om du har appen kan du se om uttagen är lediga. Områdeskod 260048 och 260047 så kan du lägga dem som favoriter.

I Mora på vägen upp, söndag V.4, var det fullt vid ca 12:30. Dvs lagom att man sen ska komma fram till Sälen runt 15 när man får checka in. Vi toppade bara upp några procent för att säkerställa att ha över 20% även efter en kall natt och åkt till backen.
På vägen hem laddade vi ej i Mora men när vi passerade var det gott om plats ca 1130.
Vi laddade annars i Borlänge och där var det fler platser samt V3 så man inte råkar behöva dela. Dock många M3 som i första hand valde V2, funderade på om det var okunskap eller att de villiga tid att äta? Eller något annat som jag missförstått.
Stort tack för info!
Hälsningar
Lars

MS60 EDIT MS75 facelift nu med aktiverad autopilot AP1 och dragkrok. Min femte elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric (krockad mot en stenbumling efter 2kmil, snyft) och Nissan Leaf 24.
Användarvisningsbild
Sportsman
Teslaägare
Inlägg: 27
Blev medlem: 08 maj 2019 19:11
Ort: HESTRA

Re: Ladda i Mora och Lindvallen?

Inlägg av Sportsman »

Hej!

Var också i lindvallen v.5 . Finns både snabbladdare och type 2 (incharge 4,50kr/kwh för snabbladdning) vid nya ICA lindvallen. Lugnt när jag var där, en Polestar som laddade och var precis klar när jag kom. sticker man ner lite senare på kvällen tror jag det oftast är ledigt!
Model 3 LR AWD drag Pearl White svart.
Skriv svar