Ska du hämta i Malmö?Rocko skrev:Blev också uppringd idag och tillfrågad om jag ville hämta tidigare, men KAN INTE![]()
Får helt enkelt nli 22:a som planerat
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Model X 90D 2016 Svart
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Även om rattvärmen eventuellt är installerad så lär den inte gå att aktivera förrän det kommer en ny mjukvara.
Eller finns det någon på nätet som har kunnat visa upp fungerande rattvärme i en Model 3?
Eller finns det någon på nätet som har kunnat visa upp fungerande rattvärme i en Model 3?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag har läst på något forum att de som har sömmar i ratten.
På vänster och höger sida kunde eventuellt ha rattvärme.(förberedda)
Vet inte hur mycket man kan lita på det.
På vänster och höger sida kunde eventuellt ha rattvärme.(förberedda)
Vet inte hur mycket man kan lita på det.
Här är ert fartyg från USA.
Ni som har leverans slutet av Feb och början av Mars.
Kommer till Zebrugge 16 eller 17 Feb.
Rattvärme?
Rattvärme?
Fick leveransbekräftelse idag, 15e mars i Norrköping. Känns som en evighet dit men ändå skönt att ha ett datum att se fram emot 
Är det något man behöver köpa till bilen?
Läst en del om gummimattor och stänkskydd bland annat. Är det någon som man ”bör” köpa hem så man har det när bilen kommer?

Läst en del om gummimattor och stänkskydd bland annat. Är det någon som man ”bör” köpa hem så man har det när bilen kommer?
Om man tittar i registreringsbeviset på transportstyrelsen så står det max effekt elmotor 377kW på min M3P.
Har de höjt effekten eller är det fel info?
Hämtar min bil 2/3.Hjort skrev:Fick leveransbekräftelse idag, 15e mars i Norrköping. Känns som en evighet dit men ändå skönt att ha ett datum att se fram emot

Jag har 366kW på min M3LR enl. TSDexter skrev:Om man tittar i registreringsbeviset på transportstyrelsen så står det max effekt elmotor 377kW på min M3P.
Model X 90D 2016 Svart
Model X 90D 2016 Svart
Det innebär då M3P har 505Hk och M3LR har 490Hk årsmodell 2021.(max effekt 100%SOC då givetvis)SteSun skrev:Jag har 366kW på min M3LR enl. TSDexter skrev:Om man tittar i registreringsbeviset på transportstyrelsen så står det max effekt elmotor 377kW på min M3P.
Om det stämmer i TS
Kollade en M3P 2019 hade 360kW enligt TS ger 482,77Hk.
Jag trodde alla från 2019-2021 hade samma effekt.
- Skyltspurtaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/thomas36594
Oj! Vart är Horizon Leader på väg nu då - nån som har koll på den där ”Safe Water CH1” som dom verkar ha gått ner till?Dexter skrev:Här är ert fartyg från USA.
Rattvärme?
Min inte med där..033NU skrev:Saxat från Facebook idag..
Model X 90D 2016 Svart
Model X 90D 2016 Svart
Är det ingen som ska vänta och försöka hämta bilen 1 april med tanke på 10000kr högre bonus?
Att du beställde bilen innan årsskiftet hade ju inte spelat någon roll eftersom regler av den typen (om det nu hade blivit verklighet) går efter när bilen tas i trafik.Rocko skrev:Nä, hämtar nästa måndag i stället för om typ 3 månader. Beställde i slutet av dec.TBC skrev:Är det ingen som ska vänta och försöka hämta bilen 1 april med tanke på 10000kr högre bonus?
Visst 10 000:- är pengar, men inte i relation till 710K som bilen kostar, eller om man slår ut det i TCO.
Dessutom är väl inte förslaget klubbat?
Inte sett någonstans att det är fastställt.
Precis det som var anledningen till att jag slog till innan årsskiftet.
Också för att minimera risken att ev. bli återbetalningsskyldig under 5 års tid om nästa ägare exporterar bilen.
Nu blev det ju inget av det, men kunde lika gärna blivit.
Min LR har enligt transportstyrelsen 317kw med 75kwh batteri. Jag tror inte de siffrorna är helt pålitliga.Dexter skrev:Det innebär då M3P har 505Hk och M3LR har 490Hk årsmodell 2021.(max effekt 100%SOC då givetvis)SteSun skrev:Jag har 366kW på min M3LR enl. TSDexter skrev:Om man tittar i registreringsbeviset på transportstyrelsen så står det max effekt elmotor 377kW på min M3P.
Om det stämmer i TS
Kollade en M3P 2019 hade 360kW enligt TS ger 482,77Hk.
Jag trodde alla från 2019-2021 hade samma effekt.
Är det bara jag som reagerat på att det är många bilar i lager (på båt antar jag) på Teslas hemsida? Typ 36 SR+, 40 LR och 12 P. Brukar det se ut så? Reagerade främst på mängden SR+, känns som steget till LR är så litet nu att SR+ inte borde sälja så mycket.
Antal bilar där på hemsidan varierar ganska mycket. För någon vecka sedan låg det ca 70 model3 "under transport". Någon dag eller två när jag tittade igen var det bara 7. Igår låg det ca 100 och idag är det 50.jbark skrev:Är det bara jag som reagerat på att det är många bilar i lager (på båt antar jag) på Teslas hemsida? Typ 36 SR+, 40 LR och 12 P. Brukar det se ut så? Reagerade främst på mängden SR+, känns som steget till LR är så litet nu att SR+ inte borde sälja så mycket.
Kan ju vara så att man sålt av drygt 100 lagerbilar senaste veckan men eftersom bilarna saknar identitet på hemsidan går det ju inte att följa.
Antar att majoriteten av teslas försäljning ändå är förbeställda bilar och dom kommer väl inte upp där?
Det visar väl sig när registreringssiffrorna för februari kommer in.
Preliminär leverans den 12 mars.jockejoh skrev:Blev äntligen en SR+ i midnight silver med 19" sportfälgar samt svart och vit interiör.
Reservationsdatum: 2018-08-16
Beställningsdatum: 2021-01-29
Leveransställe: Norrköping
Uppskattad leveranstid: Februari
Inte fått någon slutfaktura ännu, men förhoppningsvis snart så.
Enligt VIN är den tillverkad i Fremont, och baserat på sekvensnumret (9xx) är det en god chans att man får en med rattvärmare (såvida den teorin stämmer).
Återkommer med info vid leverans.
Think this was already expected but took delivery of a M3 LR @ Malmö this morning no sign of a heated steering wheel. Think at the very least it'll need to be enabled by software if included at all.
(Forgive my writing in English)
Som jag har hört från Tesla Malmö så har alla bilar som levereras detta kvartal de nya strålkastarna, men de hade inte fått någon info om att uppvärmed ratt skulle komma i någon bil.
Behöver naturligtvis inte betyda att det är så, men jag skulle se det som en indikation på att vi får vänta på nästa båtlast för den funktionen.
Behöver naturligtvis inte betyda att det är så, men jag skulle se det som en indikation på att vi får vänta på nästa båtlast för den funktionen.
Jag hämtade min bil idag (Malmö) M3 LR, nya strålkastarna, men ingen rattvärme tyvärr..
Grattis till din nya bil.mrEldh skrev:Jag hämtade min bil idag (Malmö) M3 LR, nya strålkastarna, men ingen rattvärme tyvärr..

Angående rattvärme måste bilen vara tillverkad första veckorna i februari.
Det är rykten från vissa forum så man vet inte om det är tillförlitligt.
Very impressed, fully expected to see at least some panel gaps or paint defects...Rocko skrev:Quality over all?mjharkin skrev:Think this was already expected but took delivery of a M3 LR @ Malmö this morning no sign of a heated steering wheel. Think at the very least it'll need to be enabled by software if included at all.
At least until I drove it out in the sleet and snow today.
New headlights are also noticable.
10th JanDate produced?
VIN in F881xxx rangeVIN or reg nr?
2021.4.3Software #?
Think I saw it but will check tomorrow.Boombox?
Thanks![/quote]
-
jockejoh skrev:Preliminär leverans den 12 mars.jockejoh skrev:Blev äntligen en SR+ i midnight silver med 19" sportfälgar samt svart och vit interiör.
Enligt VIN är den tillverkad i Fremont, och baserat på sekvensnumret (9xx) är det en god chans att man får en med rattvärmare (såvida den teorin stämmer).
Har också leverans av en sr+ svart den 12 mars. Ska bli spännande om rattvärme och nya strålkastarna är med. Är det troligt? Beroende på vin? Jag är ny i forumet så ha lite tålamod!
Jag tror du kan vara säker på de nya strålkastarna. Gällande rattvärme så skulle jag tro det är mer osäkert.ElectRickard skrev:jockejoh skrev:Preliminär leverans den 12 mars.jockejoh skrev:Blev äntligen en SR+ i midnight silver med 19" sportfälgar samt svart och vit interiör.
Har också leverans av en sr+ svart den 12 mars. Ska bli spännande om rattvärme och nya strålkastarna är med. Är det troligt? Beroende på vin? Jag är ny i forumet så ha lite tålamod!