Nya superchargers i Sverige
Moderator: Redaktion
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Re: Nya superchargers i Sverige
En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Var det en flyttfågel eller en stannfågel?EnTraktor skrev:En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Temporära mobila SuC måste ju vara en idealisk lösning för problemen under stora reshelger.EnTraktor skrev:En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?
Några få ekipage med typ Megapack på en Semi skulle ju kunna ambulera runt Europa och stötta upp när det fasta nätverket inte mäktar med.
Det borde bli betydligt billigare och mer flexibelt än att kraftigt överdimensionera nätverket för de få tillfällen per år det behövs.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Det där får du gärna specificera!EnTraktor skrev:En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?
Glad för att jag sålt min Tesla
- Jonathanerik_77
- Teslaägare
Såg precis ett Facebookinlägg med en bild där åtminstone två SuC håller på att installeras utanför ICA i Lindvallen!EnTraktor skrev:En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?
- EnTraktor
- Teslaägare
Står 2 pallar med 2 laddare på varje pall utanför ICA. Inkoppling idag eller imorgon. Frågan är väl om det är en säsongsgrej eftersom dom står på pallar eller om Tesla sätter ut pallar nu och bygger "riktiga" laddare i sommar.Hertsh skrev:Det där får du gärna specificera!EnTraktor skrev:En fågel viska i mitt öra att Tesla öppnar en SuC i Lindvallen i dagarna. Nån som vet om den är permanent eller bara tillfällig över vinterloven?
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
Oavsett är det ju helt ofattbart bra att få 4 SuC på ICA. Då kan man släppa alla laddtankar under veckan.
- A76
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Finns ju inte med på kartan för kommande SuC på Teslas hemsida. Troligen en tillfällig isf. Bra oavsett.
- EnTraktor
- Teslaägare
Som jag skrivit 100+ gånger på forumet och som Tesla skriver själva - kartan är bara en grov estimering. Ändringar inträffar hela tiden. Det betyder ingenting om den fanns med på kartan eller inte.A76 skrev:Finns ju inte med på kartan för kommande SuC på Teslas hemsida. Troligen en tillfällig isf. Bra oavsett.
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
- A76
- Teslaägare
Well, inser att de flyttar och gör om, men har ändå svårt att tro att de så nära efter kartans uppdatering påbörjar projektering och bygger en SuC som inte fanns med i planerna bara för en kort stund sedan.EnTraktor skrev:Som jag skrivit 100+ gånger på forumet och som Tesla skriver själva - kartan är bara en grov estimering. Ändringar inträffar hela tiden. Det betyder ingenting om den fanns med på kartan eller inte.A76 skrev:Finns ju inte med på kartan för kommande SuC på Teslas hemsida. Troligen en tillfällig isf. Bra oavsett.
Tror detta är en tillfällig för att serva Vasaloppet.
- EnTraktor
- Teslaägare
Som sagt, detta händer hela tiden. Tesla kan inte i förväg veta var dom kommer erbjudas lokalisering.A76 skrev:Well, inser att de flyttar och gör om, men har ändå svårt att tro att de så nära efter kartans uppdatering påbörjar projektering och bygger en SuC som inte fanns med i planerna bara för en kort stund sedan.EnTraktor skrev:Som jag skrivit 100+ gånger på forumet och som Tesla skriver själva - kartan är bara en grov estimering. Ändringar inträffar hela tiden. Det betyder ingenting om den fanns med på kartan eller inte.A76 skrev:Finns ju inte med på kartan för kommande SuC på Teslas hemsida. Troligen en tillfällig isf. Bra oavsett.
Sveg var Ytterdal som blev Sveg som försvann från kartan, som blev temporär i Sveg och som blev V3 till slut
Borlänge var Djurås
Jäckvick var inte med på kartan alls
Jokkmokk var inte med på kartan alls
Det är mer regel än undantag att laddare hamnar "fel"
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2023 Lotus Eletre
- A76
- Teslaägare
Kollade precis supercharge.info och mycket riktigt, Lindvallen/Sälen 4 laddare V2
Vasaloppet? Nej. Skidåkare uppe i fjällen? JaA76 skrev:Well, inser att de flyttar och gör om, men har ändå svårt att tro att de så nära efter kartans uppdatering påbörjar projektering och bygger en SuC som inte fanns med i planerna bara för en kort stund sedan.EnTraktor skrev:Som jag skrivit 100+ gånger på forumet och som Tesla skriver själva - kartan är bara en grov estimering. Ändringar inträffar hela tiden. Det betyder ingenting om den fanns med på kartan eller inte.A76 skrev:Finns ju inte med på kartan för kommande SuC på Teslas hemsida. Troligen en tillfällig isf. Bra oavsett.
Teslas egen navigator har med laddarna. Står som "tillfälligt avstängd"A76 skrev:Kollade precis supercharge.info och mycket riktigt, Lindvallen/Sälen 4 laddare V2
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Kanon! Ska dit nästa veckaHertsh skrev:Teslas egen navigator har med laddarna. Står som "tillfälligt avstängd"A76 skrev:Kollade precis supercharge.info och mycket riktigt, Lindvallen/Sälen 4 laddare V2
3P 2019-02 / $ Pläd 2023 / YP 23-07 / Opal AWD 25-06 / SigenStor 14,8kWp 24kWh
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Det kan ju vara dessa fyra som är flyttade till Lindvallen.Chelins skrev:Upptäckte ikväll till min förvåning att Tesla tagit bort fyra st av SC på Torp, Uddevalla. Måste hänt under dagen. Igår kväll stod det fortfarande 8 st här.
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Från 07:30 imorse - Källa Tesla Ägare/Entusiaster i Sverige/Facebook
Tidigare billös, numer TM3 SR+ med vit inredning och dragkrok
Arbetar för barns rättigheter, älskar FN, Greta, och Gustafs hästkorv
Arbetar för barns rättigheter, älskar FN, Greta, och Gustafs hästkorv
Äntligen lite mera SuC!!! 18 nya i sverige.
Har saknat i Linköping. Finns i Norrköping, men detta blir ju kanon. Och några till i Stockholm om man ska söder över eller in i centrum
Hoppas planerna håller. target Q1 2021.
https://www.tesla.com/sv_SE/findus?boun ... percharger
Har saknat i Linköping. Finns i Norrköping, men detta blir ju kanon. Och några till i Stockholm om man ska söder över eller in i centrum
Solid Svart Model 3 Long Range AWD, EAP, HW2.5, uthämtad 2019-03-09.
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Något nytt om eventuell uppgradering i Hudik?
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Härligt! Hoppas att det blir V3!bolleboll skrev:Äntligen lite mera SuC!!! 18 nya i sverige.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Hudiksvall såg ju lovande ut ifrån mitt inlägg/bild tidigare i tråden den 10 feb men nu så är kravallstaketen borta och med den grävskopan samt männen med de långa måttbanden likaså. Men antar att de kanske behövde mäta lite för att gå hem och sätta ihop en offert?RagWal skrev:Något nytt om eventuell uppgradering i Hudik?
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
- pawweshark
- Teslaägare
Nån som vet var placeringen blir i Örebro?
Tesla Model Y LR 2022
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Och hur går det i Varberg?
Blir det Varberg Nord?
Blir det Varberg Nord?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Eurostop-området ligger väl bra till med stora ytor. Eller Marieberg.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Är det genomgående så att nya SuC enbart får CCS handske?
Sitter och hoppas på att SuC i Ystad hinner öppna före sommaren. Om den nu finns kvar i planeringen.
Sitter och hoppas på att SuC i Ystad hinner öppna före sommaren. Om den nu finns kvar i planeringen.
Model Y LR.
Model S70D