Bevis från deras support och till och med från ägaren av Teslaoffer som har bäst koll.
Hur många andra produkter på marknaden säljs via återförsäljare...

Skickat från min SM-G988B via Tapatalk
Moderator: Redaktion
Men ge dig nu, det här börjar bli riktigt fånigt. Det finns inget kontext till din bild och inget säger att det handlar om just exet din kund fick.Anderssons skrev:Som sagt det är från Teslaoffer oavsett vad alla vill tro.
Bevis från deras support och till och med från ägaren av Teslaoffer som har bäst koll.
Håller med om att det börjar bli löjligt...Anderssons skrev:Fakta.
Anderssons skrev:Som sagt det är från Teslaoffer oavsett vad alla vill tro.
Anderssons skrev:Jag har erbjudit Johannes Holmgren att häva köpet trots allt. Jag bjöd på frakten när jag sålde varan men han vill nu dra detta i Tingsrätten på grund av frakt kostnad om 149kr.
Nu har jag varit tillmötesgående men inte Johannes. Varning för denna köpare!
Observera att vid handel mellan företag och konsument så får konsumenten själv betala returfrakten vid utnyttjande av sin då lagstadgade ångerrätt. Vid hävning av köp pga fel på varan så gäller dock inte detta - och inte heller vid handel mellan konsumenter.Anderssons skrev:Kontentan är att du blivit erbjuden att häva köpet men du nekar till detta och vill driva en process I tingsrätten som kan kosta uppåt 20 000kr. Jurist kostar allt mellan 1500-3000kr för okänd jurist i timmen.
Sluta vara orimlig nu Johannes, inget konstigt om du vill häva köpet så står du för frakten precis som jag stod för den när den skickades. Jag är dig tillmötesgående trots att produkten är från Teslaoffer.
Minsta du kan göra är att stå för din frakt tillbaka.
Som sagt häv köpet nu istället!
Känner ingen av er, och skulle misstänka att så är fallet för de flesta här.Anderssons skrev:Som jag förstår det så är ni många som är vänner med Johannes här och är så klart på hans sida trots att bevisen talar emot.
Vet du, jag tror få känner köparen personligen. Jag gör det tex inte. Däremot tror jag att de flesta människor har en känsla för vad som är rätt, och hur man beter sig mot andra människor.Anderssons skrev:Som jag förstår det så är ni många som är vänner med Johannes här och är så klart på hans sida trots att bevisen talar emot.
Men vet ni vad jag tänker vara den större personen här och betala tillbaka hela summan inkl extra kostnaden för frakten trots att det är fel.
Jag kommer inte längre vara medlem i detta forum efter detta mycket otrevliga bemötande. Trodde Tesla kunde föra ihop människor men så är inte fallet uppenbarligen.
Behöver inte skrivas mer om detta och skulle uppskatta att alla respekterat detta.
Tack.