Vill bara påminna att jag har ett set The New Aero 19” fälgar till P2. Kan sälja för 9000 kr inkl moms om jag får fota bilen lite
Hur var det nu, passade de til performance? Du hade inga bilder av fälg på bil tolkar jag från ditt erbjudande?
De passar med Brembobromsarna. Har inga bilder tyvärr. Det är det jag vill åt
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Vill bara påminna att jag har ett set The New Aero 19” fälgar till P2. Kan sälja för 9000 kr inkl moms om jag får fota bilen lite
Hur var det nu, passade de til performance? Du hade inga bilder av fälg på bil tolkar jag från ditt erbjudande?
De passar med Brembobromsarna. Har inga bilder tyvärr. Det är det jag vill åt
Ingen photoshoppad bild heller?
Har du en bild på bilen i din färg? Kan fråga min kollega
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Ja exakt, sedan tycker jag som sagt inte att såna här räckviddstester säger så mycket när de kör så att de kan välja och vraka på laddare. I Sverige skulle jag tex vilja ha en databas av tider mellan Sthlm-Malmö och Sthlm-Gbg. Då ser man hur det funkar i verkliga livet och hur Tesla skiljer sig mot resten.
Stockholm-Göteborg längs E4 är väl typ den enda sträckan i Sverige där Ionity (5 laddställen) är bättre utbyggt än SuC (4 laddställen) än så länge iallafall.
Åker du E4:an till Göteborg från Stockholm? Det finns ju ett antal SUCar ner till Jönköping (3 st), sen så åker du ju inte E4:an längre utan väg 40. Stockholmare åker väl E20 till Göteborg (2 SUC) eller kanske E18-E20 beroende på vad man räknar med som Sthlm?
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Tycker personligen E4 är trevligare att köra mellan våra två storstäder, än E20 (som jag tycker är sämre att köra). Oavsett ICE eller eldrift.
Då kommer du ner till Malmö (efter en bit på E6:an) inte till Göteborg...
Tesla Roadster, reserverad, tänkte i alla fall reservera en men det blev inget på lotto...
Provkört en Tesla Model S P85L
Klämt och känt på en Model X
Tittat på en Model Y
Dissat elbilar utan frunk som om det vore det viktigaste i världen... LOL!
Ja exakt, sedan tycker jag som sagt inte att såna här räckviddstester säger så mycket när de kör så att de kan välja och vraka på laddare. I Sverige skulle jag tex vilja ha en databas av tider mellan Sthlm-Malmö och Sthlm-Gbg. Då ser man hur det funkar i verkliga livet och hur Tesla skiljer sig mot resten.
Stockholm-Göteborg längs E4 är väl typ den enda sträckan i Sverige där Ionity (5 laddställen) är bättre utbyggt än SuC (4 laddställen) än så länge iallafall.
Åker du E4:an till Göteborg från Stockholm? Det finns ju ett antal SUCar ner till Jönköping (3 st), sen så åker du ju inte E4:an längre utan väg 40. Stockholmare åker väl E20 till Göteborg (2 SUC) eller kanske E18-E20 beroende på vad man räknar med som Sthlm?
E4 och 40 är att föredra. Nästa SuC är i Ulricehamn. Där laddar vi fullt när vi hälsar på släkt och vänner i Kinna och Varberg.
Men att den, som det står, inte skulle ha autobroms vid backning stämmer väl inte? Starkt minne av att mina bromsat till när jag backat lite snabbt i garaget på jobbet och kommit nära andra bilar....
Men att den, som det står, inte skulle ha autobroms vid backning stämmer väl inte? Starkt minne av att mina bromsat till när jag backat lite snabbt i garaget på jobbet och kommit nära andra bilar....
Men att den, som det står, inte skulle ha autobroms vid backning stämmer väl inte? Starkt minne av att mina bromsat till när jag backat lite snabbt i garaget på jobbet och kommit nära andra bilar....
Ja, det har min också!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag är helt grön i elbilsvärlden, men är sugen på att ta steget dit då det är dags att byta förmånsbil. Är det så att man bara kan provköra P2 i Göteborg och Stockholm? Eller vet någon om man kan det i Skåne?
Jag är helt grön i elbilsvärlden, men är sugen på att ta steget dit då det är dags att byta förmånsbil. Är det så att man bara kan provköra P2 i Göteborg och Stockholm? Eller vet någon om man kan det i Skåne?
Om du går med i Polestar Owners club Sweden på FB så kan du helt säkert få till en provkörning med någon i Skåne.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jag är helt grön i elbilsvärlden, men är sugen på att ta steget dit då det är dags att byta förmånsbil. Är det så att man bara kan provköra P2 i Göteborg och Stockholm? Eller vet någon om man kan det i Skåne?
Om du går med i Polestar Owners club Sweden på FB så kan du helt säkert få till en provkörning med någon i Skåne.
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Någon annan som har problem med vad jag misstänker är övergången av musik från tele till bil?
Om jag lyssnar via Spotifyappen i bilen och sedan går ur bilen för att tex. köra ett träningspass med bluetoothhörlurar och sedan kommer tillbaka till bilen, tar av mig hörlurarna (de går inte att stänga av manuellt) och ska lyssna via Spotifyappen i bilen så börjar musiken spelas men bryts efter ca 2 sekunder. Så håller det på tills jag väljer att istället strömma från tele över bluetooth. Efter ett tag (oklart hur länge och varför) fungerar det med Spotify i bilappen igen.
Ganska störigt men misstänker att det finns något i kedjan jag kan göra annorlunda för att slippa detta.
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Min Model 3 är i princip tyst, men den Model S85D jag fått låna idag piper lite.
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Min Model 3 är i princip tyst, men den Model S85D jag fått låna idag piper lite.
är kanske lite olika mellan olika modeller? Den M3P jag körde i höstas hade vinande ljud vid hård körning.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Min Model 3 är i princip tyst, men den Model S85D jag fått låna idag piper lite.
är kanske lite olika mellan olika modeller? Den M3P jag körde i höstas hade vinande ljud vid hård körning.
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Håller med. Jag tycker det är grymt töntigt att Porsche och Jaguar lägger på ljud. Känns bara billigt "kina", och inte premium (gillar de annars normalt som varumärken).
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Håller med. Jag tycker det är grymt töntigt att Porsche och Jaguar lägger på ljud. Känns bara billigt "kina", och inte premium (gillar de annars normalt som varumärken).
Är ju lite som dubbad film. Förnedrande, förvånande, obegripligt och skrattretande.
Intressant iakttagelse, man hör i stort sett ingenting från elmotorerna i PS2. Jag är van att det alltid är ett litet sus iaf vid kraftig gaspådrag, men den är helt tyst. Vid låg hastighet och bara vid regenerering hör man ett litet elektriskt ljud, men det är allt. Ganska intressant hur olika biltillverkarna bygger sina elbilar. Medans PS2 är knäpptyst så läger Porsche till ljud, likaså Jaguar och Audi. Tesla är väl nånstans mitt emellan. Inte knäpptyst, men inte heller jobbigt onaturligt pålagt ljud. Frontmotorn hördes en del i Teslan vid kraftigt gaspådrag minns jag.
Håller med. Jag tycker det är grymt töntigt att Porsche och Jaguar lägger på ljud. Känns bara billigt "kina", och inte premium (gillar de annars normalt som varumärken).
Är ju lite som dubbad film. Förnedrande, förvånande, obegripligt och skrattretande.
Vissa gillar det och ser det som ett stort plus. Inte jag, men i I-pace går det ju i alla fall att stänga av så det gör ju ingen skada då om man ogillar det. Är väl en vinst för alla om det kan övertyga en och annan petrolhead att byta till elbil.