Nej, färgen på vingen smälter ihop med färgen på asfalten på första bilden bara.TBC skrev:Levererades din bil utan vinge?lurwas skrev:Vilken härlig bil!
Andra bilden är tagen från en vinkel där vingen inte syns.
Moderator: Redaktion
Nej, färgen på vingen smälter ihop med färgen på asfalten på första bilden bara.TBC skrev:Levererades din bil utan vinge?lurwas skrev:Vilken härlig bil!
Har också ett litet hål i klädslen dock på ett annat ställe. Ska fixas om 1 vecka tog lite tid eftersom de behövde fixa fram reservdel men kommer fixas utan kostnad (naturligtvis). För mig ringde dem upp dagen efter jag rapporterat felet och bestämde tid för att få det fixat samt höra lite mer om skadan då det var lite svårt att förstå från bilden.ThomasA skrev:Hej
Länge spanat på forumet men nu när jag i fredags tog leverans av en vit model3 performance och har något att säga så skapade jag ett konto
Jag hade en ganska avkopplad inställning till själva upphämtning av bilen, inga checklistor. Tog en tur utvändigt och invändigt för att leta efter brister, det ändå jag kunde hitta vid upphämtning:
1. bakdörrarnas handtag är lite insjunkna och ligger inte flush med bildörren (På trosta mätte dom lite och svamlade om inom spec, orkade inte stå och tjafsa där)
Det jag upptäckt under helgen är förutom ovanstående:
1. Om man sitter i baksätet och öppnar dörrarna (båda två) med knappen så hamnar de ofta i ett mellanläge (lite öppna men fortfarande låsta, kräver ett tryck till på knappen), fungerar om man trycker på knappen och samtidigt knuffar utåt. Framdörrarna funkar dock bra med endast knapptryckning
2. En av passagerarrutorna sticker ut och vill inte åka ända upp. Håller tätt från regn men skapar mycket vindljud.
3. När jag under helgen skulle testa att fälla sätet så hittar jag en 1 cm stor hål i klädseln, ganska nära själva handtaget för att fälla sätet. Ser ut som någon stuckit en kniv rätt in där.
Loggade dessa saker i appen i helgen, var förbi Segeltorp då jag bor nära och tyckte det kändes konstigt när man tagit leverans att bara logga dessa grejer i appen och hoppas på det bästa. När jag kom dit så kom en kille (ingen tekniker) med ut och tittade på mina synpunkter, jag fråga om de kunde göra något åt detta innan 8e april som är min bokning, fick ett ickesvar på det...
Jag räknar kallt med att tesla löser allt ovanstående, förutom handtagen som inte är flush om de tycker att det är inom specifikation.
Supernöjd med bilen i övrigt, bara en lite sur gnagande känsla att Tesla borde kunna ha bättre kvalitetskontroll samt om det nu är brist på det, en snabbkanal eller särskild process för ny levererade bilar.
Grattis till nya bilen!JazzMatazz skrev:3. Övriga måste-produkter/accessoarer som ni tycker man bör ha.
Tack på förhand och hi-ya!
/J.
Ops, hur fort gick det?Jonte73 skrev:Hämtade ut vår underbara M3 igår som var i det närmaste perfekt.
De fick fylla i lite färg i gångjärnen som skavts lite. I övrigt inga gaps eller nåt annat.
Det tråkiga är ju att jag bara får njuta av bilen i 48 timmar eftersom Polisen tyckte att det gick lite för fort på motorvägen
141 km/h i snitt på 110Trevlig skrev:Ops, hur fort gick det?Jonte73 skrev:Hämtade ut vår underbara M3 igår som var i det närmaste perfekt.
De fick fylla i lite färg i gångjärnen som skavts lite. I övrigt inga gaps eller nåt annat.
Det tråkiga är ju att jag bara får njuta av bilen i 48 timmar eftersom Polisen tyckte att det gick lite för fort på motorvägen
För en som beställt en vit M3P så blir man ju konfunderad. Det där är inte i närheten av samma nyans. Vad säger Tesla?TBC skrev:Hur ser det ut med nyansskillnader för er med vit som tagit leverans denna månad?
Tog leverans i veckan och har inte tänkt på några problem.TBC skrev:Hur ser det ut med nyansskillnader för er med vit som tagit leverans denna månad?
Tack dude, det uppskattas!martinot skrev:Grattis till nya bilen!JazzMatazz skrev:3. Övriga måste-produkter/accessoarer som ni tycker man bör ha.
Tack på förhand och hi-ya!
/J.
Checka lite tips i denna tråden om några tillbehör:
viewtopic.php?f=51&t=24423&hilit=jackpads&start=10
JazzMatazz skrev:Det verkar vara ett undantag att det går som man tänker att det ska göra vid leveranserna. Dvs. att man får en ny premiumbil som är fri från anmärkningar. Kanske bara att ställa sig in på ärenden hos Tesla direkt efter upphämtning. Otroligt paradoxalt, är dock tacksam att ni delar bilder så att man vet vad man ska kolla efter.