Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
lurwas
Teslaägare
Inlägg: 21
Blev medlem: 02 mar 2021 04:32
Ort: Vallentuna

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lurwas »

TBC skrev:
lurwas skrev:
20210329_110123.jpg
20210329_121555.jpg
20210329_121040.jpg
Vilken härlig bil!
Levererades din bil utan vinge?
Nej, färgen på vingen smälter ihop med färgen på asfalten på första bilden bara.
Andra bilden är tagen från en vinkel där vingen inte syns.
bearBrum
Inlägg: 49
Blev medlem: 08 mar 2021 13:41
Ort: Göteborg

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av bearBrum »

Hämtade min LR i fredags och är verkligen sjukt nöjd hittills. Vilken bil, ren glädje att köra.

Processen var väl helt OK, men lite småstrul var det allt. Handskfacket öppnade sig inte, litet skrapmärke på ena gånggärnet, så det fick en liten klick färg och lampan i taket till baksätet verkade felvänd / inte helt intryckt. Alltsammans löstes på plats. Premium connectivity "kom inte igång efter en liten stunds körning" som de påstod så jag fick åka tillbaka och få det aktiverat efter någon timma.

De lite större 'problemen' var väl att glipan under bakluckan ej var jämn vilket också fixades till med någon justering på plats men jag tycker det istället skapade lite ojämna glipor på höger / vänster del av bakluckans övre del / linjering mot bakstolparna. Sen tycker jag nog inte att bakskärmen (i plast) har riktigt samma kulör som fronten om jag skall vara helt ärlig, lite mer gräddvit (?).

Sa jag att jag älskar bilen? Klart roligaste jag har kört, Audin som blev ersatt spelade inte i samma liga, knappt samma sport. :D
4900
Inlägg: 32
Blev medlem: 04 jan 2019 17:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av 4900 »

Hämtade min Performance idag i Malmö, allt funkade klockrent :D . Trevlig personal, inga defekter på bilen och som väntat en grym bil (bytte in min LR så jag visste ju att jag inte skulle bli besviken).
ThomasA
Inlägg: 13
Blev medlem: 30 mar 2021 15:07
Referralkod: ts.la/thomas50012

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ThomasA »

Hej

Länge spanat på forumet men nu när jag i fredags tog leverans av en vit model3 performance och har något att säga så skapade jag ett konto :)

Jag hade en ganska avkopplad inställning till själva upphämtning av bilen, inga checklistor. Tog en tur utvändigt och invändigt för att leta efter brister, det ändå jag kunde hitta vid upphämtning:

1. bakdörrarnas handtag är lite insjunkna och ligger inte flush med bildörren (På trosta mätte dom lite och svamlade om inom spec, orkade inte stå och tjafsa där)

Det jag upptäckt under helgen är förutom ovanstående:

1. Om man sitter i baksätet och öppnar dörrarna (båda två) med knappen så hamnar de ofta i ett mellanläge (lite öppna men fortfarande låsta, kräver ett tryck till på knappen), fungerar om man trycker på knappen och samtidigt knuffar utåt. Framdörrarna funkar dock bra med endast knapptryckning

2. En av passagerarrutorna sticker ut och vill inte åka ända upp. Håller tätt från regn men skapar mycket vindljud.

3. När jag under helgen skulle testa att fälla sätet så hittar jag en 1 cm stor hål i klädseln, ganska nära själva handtaget för att fälla sätet. Ser ut som någon stuckit en kniv rätt in där.

Loggade dessa saker i appen i helgen, var förbi Segeltorp då jag bor nära och tyckte det kändes konstigt när man tagit leverans att bara logga dessa grejer i appen och hoppas på det bästa. När jag kom dit så kom en kille (ingen tekniker) med ut och tittade på mina synpunkter, jag fråga om de kunde göra något åt detta innan 8e april som är min bokning, fick ett ickesvar på det...

Jag räknar kallt med att tesla löser allt ovanstående, förutom handtagen som inte är flush om de tycker att det är inom specifikation.

Supernöjd med bilen i övrigt, bara en lite sur gnagande känsla att Tesla borde kunna ha bättre kvalitetskontroll samt om det nu är brist på det, en snabbkanal eller särskild process för ny levererade bilar.
Reconnnn
Inlägg: 105
Blev medlem: 25 feb 2021 08:54

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Reconnnn »

ThomasA skrev:
Hej

Länge spanat på forumet men nu när jag i fredags tog leverans av en vit model3 performance och har något att säga så skapade jag ett konto :)

Jag hade en ganska avkopplad inställning till själva upphämtning av bilen, inga checklistor. Tog en tur utvändigt och invändigt för att leta efter brister, det ändå jag kunde hitta vid upphämtning:

1. bakdörrarnas handtag är lite insjunkna och ligger inte flush med bildörren (På trosta mätte dom lite och svamlade om inom spec, orkade inte stå och tjafsa där)

Det jag upptäckt under helgen är förutom ovanstående:

1. Om man sitter i baksätet och öppnar dörrarna (båda två) med knappen så hamnar de ofta i ett mellanläge (lite öppna men fortfarande låsta, kräver ett tryck till på knappen), fungerar om man trycker på knappen och samtidigt knuffar utåt. Framdörrarna funkar dock bra med endast knapptryckning

2. En av passagerarrutorna sticker ut och vill inte åka ända upp. Håller tätt från regn men skapar mycket vindljud.

3. När jag under helgen skulle testa att fälla sätet så hittar jag en 1 cm stor hål i klädseln, ganska nära själva handtaget för att fälla sätet. Ser ut som någon stuckit en kniv rätt in där.

Loggade dessa saker i appen i helgen, var förbi Segeltorp då jag bor nära och tyckte det kändes konstigt när man tagit leverans att bara logga dessa grejer i appen och hoppas på det bästa. När jag kom dit så kom en kille (ingen tekniker) med ut och tittade på mina synpunkter, jag fråga om de kunde göra något åt detta innan 8e april som är min bokning, fick ett ickesvar på det...

Jag räknar kallt med att tesla löser allt ovanstående, förutom handtagen som inte är flush om de tycker att det är inom specifikation.

Supernöjd med bilen i övrigt, bara en lite sur gnagande känsla att Tesla borde kunna ha bättre kvalitetskontroll samt om det nu är brist på det, en snabbkanal eller särskild process för ny levererade bilar.
Har också ett litet hål i klädslen dock på ett annat ställe. Ska fixas om 1 vecka tog lite tid eftersom de behövde fixa fram reservdel men kommer fixas utan kostnad (naturligtvis). För mig ringde dem upp dagen efter jag rapporterat felet och bestämde tid för att få det fixat samt höra lite mer om skadan då det var lite svårt att förstå från bilden.
Användarvisningsbild
ufumav
Teslaägare
Inlägg: 15
Blev medlem: 27 mar 2021 08:07

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av ufumav »

Hämtar just ut bilen, den håller på att uppdateras :) så de bad mig vänta in det. Skulle hämtat imorgon men fick det en dag tidigare. En liten anmärkning som de tog upp direkt, stenskott o mkt troligt hade jag själv upprymd som man är inte anmärkt på det. De ska laga det när jag bokar upp mig.

Annars ser det bra ut, snart dax köra iväg
318E5B7C-7D49-48F5-A5CD-A4791F6BF883.jpeg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11753
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

JazzMatazz skrev:
3. Övriga måste-produkter/accessoarer som ni tycker man bör ha.

Tack på förhand och hi-ya!

/J.
Grattis till nya bilen! :)

Checka lite tips i denna tråden om några tillbehör:

viewtopic.php?f=51&t=24423&hilit=jackpads&start=10
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonte73 »

Hämtade ut vår underbara M3 igår som var i det närmaste perfekt.
De fick fylla i lite färg i gångjärnen som skavts lite. I övrigt inga gaps eller nåt annat.

Det tråkiga är ju att jag bara får njuta av bilen i 48 timmar eftersom Polisen tyckte att det gick lite för fort på motorvägen
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Trevlig »

Jonte73 skrev:
Hämtade ut vår underbara M3 igår som var i det närmaste perfekt.
De fick fylla i lite färg i gångjärnen som skavts lite. I övrigt inga gaps eller nåt annat.

Det tråkiga är ju att jag bara får njuta av bilen i 48 timmar eftersom Polisen tyckte att det gick lite för fort på motorvägen
Ops, hur fort gick det?
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Jonte73
Inlägg: 163
Blev medlem: 25 feb 2021 10:10

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Jonte73 »

Trevlig skrev:
Jonte73 skrev:
Hämtade ut vår underbara M3 igår som var i det närmaste perfekt.
De fick fylla i lite färg i gångjärnen som skavts lite. I övrigt inga gaps eller nåt annat.

Det tråkiga är ju att jag bara får njuta av bilen i 48 timmar eftersom Polisen tyckte att det gick lite för fort på motorvägen
Ops, hur fort gick det?
141 km/h i snitt på 110 :roll:
Det sura är ju att det blev 120 nån kilometer senare.
Senast redigerad av Jonte73, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4358
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dstr »

Appropå väntrum.

Så här såg det ut för fem år sedan, när man köade för att få köpa en köplats i Mall of Scandinavia.
12524339_10153620041428920_2656727260416776968_n.jpg
TBC
Inlägg: 51
Blev medlem: 03 feb 2021 21:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TBC »

Hur ser det ut med nyansskillnader för er med vit som tagit leverans denna månad?
IMG_20210331_105133.jpg
Användarvisningsbild
JazzMatazz
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 03 feb 2021 15:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JazzMatazz »

TBC skrev:
Hur ser det ut med nyansskillnader för er med vit som tagit leverans denna månad?
För en som beställt en vit M3P så blir man ju konfunderad. Det där är inte i närheten av samma nyans. Vad säger Tesla?
Användarvisningsbild
KatarinaTH
Teslaägare
Inlägg: 62
Blev medlem: 21 okt 2019 08:37

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av KatarinaTH »

Har en vit BMW som är från 08, som vi omlackerat några delar på. Skillnaden i nyanser på den är mindre än på Teslan ovan!! Ska förhoppningsvis få en vit Tesla i Q2, kommer inte ta emot den om det är stora skillnader i nyans! Vissa teslor ser ju ut som någon hobbylackare varit i farten och restaurerat rostade delar...
Användarvisningsbild
dave
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 28 jun 2020 15:45

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dave »

TBC skrev:
Hur ser det ut med nyansskillnader för er med vit som tagit leverans denna månad?
Tog leverans i veckan och har inte tänkt på några problem.

Kikade på lite bilder nu och tycker det kanske syns lite på de men misstänker det har att göra med hur materialen tar upp ljus. I bild nedan både sol och nytvättad/våt.

Inget jag tänkt på när jag tittar på bilen.
Screenshot 2021-03-31 at 14.21.30.png
Screenshot 2021-03-31 at 14.16.41.png
Model 3 Performance 2021 White/White
Model S Plaid 2023 Black/Black
TBC
Inlägg: 51
Blev medlem: 03 feb 2021 21:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av TBC »

Syns mindre i ljus och under starka lampor. När dennstår under carporten så ser den helt gul ut. Jag har skickat in det nu och får se vad de säger.
MagnusR
Inlägg: 55
Blev medlem: 24 feb 2021 20:27

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av MagnusR »

Hämtade M3 LR på Trosta idag. Allt flöt på bra och inga ”kända” fel.
Lack, glas, passning detaljer, dörrar, lister, inredning utan anmärkning. Rätt tillbehör på plats.

Däremot satt bakre regskylt snett om man nu ska hitta fel :D (Bara några millimeter men tillräckligt för att reta sig på det eftersom det syns tydligt.)

Nu ägnas kvällen åt knappande och utforskande av menyer mm mm.
M3 LR 2021
MY LR 2021
Leafhage
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 feb 2021 20:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Leafhage »

Hämtade min igår, supernöjd med allt egentligen. :D Hade en liten lackskada på ena dörren intill tröskeln. Ser ut som det är grus bakom lacken.
De skapade ett ärende direkt och jag ska på återbesök. Lite trist givetvis men kvaliteten i övrigt vad långt över förväntan och bilen att köra är ju en ren fröjd!! 8-)
D4FC7B49-1476-4F49-9CE1-7094DCD8AF2D.jpeg
Aved
Inlägg: 20
Blev medlem: 22 feb 2021 06:56

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Aved »

Hi all,

I took the delivery of the M3 LR on Sunday afternoon. Since it was raining on the day of the delivery, it was difficult to inspect the car thoroughly. Today I discovered a cut in the rear seat leather (near the floor) when I was putting the new floormats. As we were not using the back seats, I missed it. It is disappointing to get these kinds of issues in a 700K SEK car.

I have now raised an SR in the app, but anyone has any idea on how Tesla SC deals with these claims.

Any guidance will be appreciated.
car seat.jpg
Användarvisningsbild
JazzMatazz
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 03 feb 2021 15:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JazzMatazz »

martinot skrev:
JazzMatazz skrev:
3. Övriga måste-produkter/accessoarer som ni tycker man bör ha.

Tack på förhand och hi-ya!

/J.
Grattis till nya bilen! :)

Checka lite tips i denna tråden om några tillbehör:

viewtopic.php?f=51&t=24423&hilit=jackpads&start=10
Tack dude, det uppskattas!
Användarvisningsbild
Daviday
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 25 feb 2021 20:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Daviday »

Tog leverans idag...några anmärkningar:-
IMG-20210331-WA0006.jpg
IMG-20210331-WA0004.jpg
IMG-20210331-WA0005.jpg
Användarvisningsbild
Saftkorg
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 mar 2021 16:01

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Saftkorg »

Hej!

Tog nyligen leverans av vår första elbil och i det stora hela är vi väldigt nöjda. Igår upptäckte jag att listen mellan bakluckan och bakrutan inte går hela vägen upp på vänstra sidan. Ska det vara så?
A1D1C7BB-7D49-4EA7-982E-512A5CF84E05.jpeg
198615BD-4C9E-4632-B7B2-192B16AA78F8.jpeg
Användarvisningsbild
JazzMatazz
Teslaägare
Inlägg: 24
Blev medlem: 03 feb 2021 15:20

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av JazzMatazz »

Det verkar vara ett undantag att det går som man tänker att det ska göra vid leveranserna. Dvs. att man får en ny premiumbil som är fri från anmärkningar. Kanske bara att ställa sig in på ärenden hos Tesla direkt efter upphämtning. Otroligt paradoxalt, är dock tacksam att ni delar bilder så att man vet vad man ska kolla efter.
Leafhage
Inlägg: 19
Blev medlem: 23 feb 2021 20:25

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Leafhage »

JazzMatazz skrev:
Det verkar vara ett undantag att det går som man tänker att det ska göra vid leveranserna. Dvs. att man får en ny premiumbil som är fri från anmärkningar. Kanske bara att ställa sig in på ärenden hos Tesla direkt efter upphämtning. Otroligt paradoxalt, är dock tacksam att ni delar bilder så att man vet vad man ska kolla efter.

Tror inte man ska lägga allt för mycket vikt på de fel som läggs upp här. Det är alltid de som är missnöjda som man hör mest ifrån. Många ”fel” som upptäcks är nog också ganska lindriga. Har ju själv en skada på dörren som jag tror kommer kräva slipning & omlackering (lite mer omfattande). Otroligt trist att behöva åtgärda i efterhand men samtidigt så åtgärdar de ju. De är ju inte direkt krångliga att ha och göra med. (Vad jag upplevt hittills)
Överlag var kvaliteten på min bil långt över förväntan!

Lycka till med din leverans! 8-)
Användarvisningsbild
Trevlig
Teslaägare
Inlägg: 775
Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
Referralkod: ts.la/kristoffer78135
Kontakt:

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Trevlig »

Jag har fått tillbaka min bil och än nästan nöjd, laddluckan stänger inte bra enligt mitt tyckte men det gick inte åtgärda enligt tesla. Ska lägga upp bild senare. Men lacken ser bra ut och jag är relativt nöjd.

Fick ingen kompensation kring mjukvaror fick 19 tums sommardäck med fälg.

Hade det inte varit för rabatten på räntan hade jag lämnat tillbaka bilen.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Skriv svar