Tacksam för alla inputs!

Moderator: Redaktion
Bra input, vi bor i villa och kommer installera laddbox från easee då vi har tibber hemma. Vi är två i hushållet och sitter oftast själva i bilen. Jag kör vanligtvis ca 3-5 mil per dag till vardags och ca 5-8 mil per dag på helger.Teslaspolen skrev:OK, ni ska ha två bilar och börja med en enklare elbil, bra! Men vad ska den användas till? Den informationen krävs nog innan du kan få bra svar! Distans, vem eller vad ska in i bilen, kan du ladda hemma, osv?
Hmmm. Varför inte byta A6 mot en M3, och sedan komplettera med liten ICE-bil som andrabil?Pgoteborg skrev:Teslaspolen skrev:Så sammanfattningsvis är följande punkter viktiga för mig:
Interiör/komfort
En relativt kvick bil
Desto fler och större touchskärmar desto bättre.
Kommer antagligen bli en Tesla M3 efter A6an, då det är ”huvudbilen”
Utan att veta direkt så gissar jag att A6an är en kombi och även om Model 3 laster mycket så är öppningen till bagaget ingen höjdare. Hade Model Y varit här så hade det varit ett bättre val för att ersätta en A6.martinot skrev:Hmmm. Varför inte byta A6 mot en M3, och sedan komplettera med liten ICE-bil som andrabil?Pgoteborg skrev:Teslaspolen skrev:Så sammanfattningsvis är följande punkter viktiga för mig:
Interiör/komfort
En relativt kvick bil
Dvs. ni gör elbilen till "huvudbil", och ICE till nr 2.
Försöker bara tänka kreativt här. För M3 passar ju väldigt väl in på vad ni söker.
Tror du ska slå till, är ett väldigt bra pris på Pugeoten. Sträckorna du kör kommer ju räcka gott och väl med hemmaladdning. Värt att kolla även på Opel kanske? De har också haft bra kampanjer.Pgoteborg skrev:Bra input, vi bor i villa och kommer installera laddbox från easee då vi har tibber hemma. Vi är två i hushållet och sitter oftast själva i bilen. Jag kör vanligtvis ca 3-5 mil per dag till vardags och ca 5-8 mil per dag på helger.Teslaspolen skrev:OK, ni ska ha två bilar och börja med en enklare elbil, bra! Men vad ska den användas till? Den informationen krävs nog innan du kan få bra svar! Distans, vem eller vad ska in i bilen, kan du ladda hemma, osv?
För mig är det viktigt med komfort och design på insidan mer än starka motorer och snabba bilar. Gillar interiören i A6an väldigt mycket och tycker att Peugeot verkar ha steppat upp något ofantligt senaste åren interiört. Så sammanfattningsvis är följande punkter viktiga för mig:
Interiör/komfort
En relativt kvick bil
Vi har en e-208 (GT).Pgoteborg skrev:Så sammanfattningsvis är följande punkter viktiga för mig:
Interiör/komfort
En relativt kvick bil