Hur märkes-lojala är vi?
Moderator: Redaktion
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag är 100% Elon Musk fanboy. Hans mod och sätt att tänka gillar jag. Därför supporterar hans produkter.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Saknar ett alternativ som passar mig. Den dag jag måste byta kommer jag att utvärdera om jag vill fortsätta köra Tesla eller byta till något annat. Det är inte antingen eller. Dock har jag inga planer på att byta. Min Modell S uttagen juli 2014 fungerar bra.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- KnightRider
- Teslaägare
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 07 aug 2019 12:39
- Ort: Hammarö
Re: Hur märkes-lojala är vi?
För mig gäller det att plocka russinen ur kakan. Jag har en Model S Long Range 2019 med fri SuC som leasingbil på min firma. Jag köper ut den när leasingen går ut efter tre eller fyra år. Sedan skaffar jag en annan elbil på leasing för att få något nytt roligt, kanske en Porsche Taycan eller en Audi e-tron av något slag.
Då kan Teslan användas för alla långresor genom Europa och den andra bilen för alla andra typer av resor. Bra kombo.
Då kan Teslan användas för alla långresor genom Europa och den andra bilen för alla andra typer av resor. Bra kombo.
- Off Grid Byggaren
- Inlägg: 2295
- Blev medlem: 06 jan 2016 22:40
Re: Hur märkes-lojala är vi?
MWall skrev:SwedishAdvocate skrev:Ifall någon undrar:martinot skrev:Skulle vilja ha multiple choice (välja alla tre alternativen).
martinot tänker köpa en Ferrari 458...
Tåget har gått för såna bilar. Igår när vi skulle hämta vår dotter hos en kompis så stod det en orange Lamborghini Huracán hos deras granne. Min fru, som visserligen inte är särskilt bilintresserad himlade med ögonen och sa spontant "vilken jävla tönt". Kanske var det i kombination med registreringsnumret "JANTE" också som det bara blev för mycket. När vi skulle åka drog Lamborghinin iväg med ett jävla vrålande. Jag kom lite överraskande på mig själv med att tycka att det bara var pinsamt.
Visserligen är en röd eller svart 458 betydligt mer smakfull men jag känner att det blir svårare och svårare att bära upp en sån kärra på ett sätt som inte blir vulgärt. För bara några år sen kände jag helt annorlunda.
Har det verkligen gjort det?
Verkar som att åtminstone 90% fortfarande vill ha ett jävla vrålande från sin sportbil?
När blir det töntigt för den stora massan?
Grannen har en Porsche där han kan öppna ett spjäll som kopplar bort ljuddämparen. Vilket han ofta gör, jag frågade honom om ljudupplevelsen var viktig, men fick inget riktigt svar.
Han hade provkört Taycan, och körglädjen i den elbilen var på topp i varjefall.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Ja, kanske var en dålig spaning. Men för 5-10 år sen hade du nog tyckt den där Porschen varit lite häftigare än vad du tycker nu? Eller hur?Off Grid Byggaren skrev:Har det verkligen gjort det?
Verkar som att åtminstone 90% fortfarande vill ha ett jävla vrålande från sin sportbil?
När blir det töntigt för den stora massan?
Grannen har en Porsche där han kan öppna ett spjäll som kopplar bort ljuddämparen. Vilket han ofta gör, jag frågade honom om ljudupplevelsen var viktig, men fick inget riktigt svar.
Han hade provkört Taycan, och körglädjen i den elbilen var på topp i varjefall.
Om den som har bilen tycker det är töntigt? Antagligen inte. Men det är lite som att de som har omoderna kläder inte heller alltid är medvetna om att de är omoderna.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag tror man generellt mår bra av att bry sig lite mindre om vad andra människor tycker och fundera mer på vad man själv tycker och sen agera på det.MWall skrev:Ja, kanske var en dålig spaning. Men för 5-10 år sen hade du nog tyckt den där Porschen varit lite häftigare än vad du tycker nu? Eller hur?Off Grid Byggaren skrev:Har det verkligen gjort det?
Verkar som att åtminstone 90% fortfarande vill ha ett jävla vrålande från sin sportbil?
När blir det töntigt för den stora massan?
Grannen har en Porsche där han kan öppna ett spjäll som kopplar bort ljuddämparen. Vilket han ofta gör, jag frågade honom om ljudupplevelsen var viktig, men fick inget riktigt svar.
Han hade provkört Taycan, och körglädjen i den elbilen var på topp i varjefall.
Om den som har bilen tycker det är töntigt? Antagligen inte. Men det är lite som att de som har omoderna kläder inte heller alltid är medvetna om att de är omoderna.
Den som har "moderna" kläder ser ju rimligen ganska löjlig ut i majoritetens ögon ändå.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag går verkligen inte runt och funderar på det. Slog mig bara igår. Det förstärktes nog av att det var en ganska extrem orange Huracán Performante med töntig vanity plate. En Porsche 911 är ju betydligt mer low key. De är ofta silver, svart dessutom och låter i regel inte alls lika högt...Fredrik j skrev:Jag tror man generellt mår bra av att bry sig lite mindre om vad andra människor tycker och fundera mer på vad man själv tycker och sen agera på det.
Den som har "moderna" kläder ser ju rimligen ganska löjlig ut i majoritetens ögon ändå.
Och ja, jag vet att många tycker att vi som glider runt i våra moderna kläder (ie elbilar) är töntiga också. Skillnaden är att vi har utvecklingen på vår sida. Jag har aldrig sett mig som en early adopter men nu när jag var ute med hunden slog det mig att ALLA i kvarteret har en robotgräsklippare numera. När jag skaffade min för 4-5 år sen så var jag den ende som hade en sån. Samma med elbil. Nu börjar det dyka upp elbilar (och hybrider) lite överallt på gatan. Nästan varje hus har en laddbox uppsatt.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Man får nog skilja mellan sportbil och vardagsbil. Jag har en bekant/kollega som har en McLaren. Och den bilen dånar såklart nåt så in i bänken. Samtidigt är han ute efter en elbil som vardagsbil. Han funderar på en ID4, men han är rädd att den inte är tillräckligt tyst. När jag då sa nånting i stil med att den kommer såklart vara en miljon gånger tystare än hans McLaren då skrattade han bara och sa att det är en helt annan sak. En bil som körs på banan ska låta. En bil som körs på gatan måste vara knäpptyst. Jag kan faktiskt acceptera det, även om jag inte förstår varför man ska ha en racerbil, men det är ju en intressefråga såklart.Off Grid Byggaren skrev:MWall skrev:SwedishAdvocate skrev:Ifall någon undrar:martinot skrev:Skulle vilja ha multiple choice (välja alla tre alternativen).
martinot tänker köpa en Ferrari 458...
Tåget har gått för såna bilar. Igår när vi skulle hämta vår dotter hos en kompis så stod det en orange Lamborghini Huracán hos deras granne. Min fru, som visserligen inte är särskilt bilintresserad himlade med ögonen och sa spontant "vilken jävla tönt". Kanske var det i kombination med registreringsnumret "JANTE" också som det bara blev för mycket. När vi skulle åka drog Lamborghinin iväg med ett jävla vrålande. Jag kom lite överraskande på mig själv med att tycka att det bara var pinsamt.
Visserligen är en röd eller svart 458 betydligt mer smakfull men jag känner att det blir svårare och svårare att bära upp en sån kärra på ett sätt som inte blir vulgärt. För bara några år sen kände jag helt annorlunda.
Har det verkligen gjort det?
Verkar som att åtminstone 90% fortfarande vill ha ett jävla vrålande från sin sportbil?
När blir det töntigt för den stora massan?
Grannen har en Porsche där han kan öppna ett spjäll som kopplar bort ljuddämparen. Vilket han ofta gör, jag frågade honom om ljudupplevelsen var viktig, men fick inget riktigt svar.
Han hade provkört Taycan, och körglädjen i den elbilen var på topp i varjefall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Finns rätt hårda bullerrestriktioner för bankörning. https://lagen.nu/nfs/2004:16mati skrev:Man får nog skilja mellan sportbil och vardagsbil. Jag har en bekant/kollega som har en McLaren. Och den bilen dånar såklart nåt så in i bänken. Samtidigt är han ute efter en elbil som vardagsbil. Han funderar på en ID4, men han är rädd att den inte är tillräckligt tyst. När jag då sa nånting i stil med att den kommer såklart vara en miljon gånger tystare än hans McLaren då skrattade han bara och sa att det är en helt annan sak. En bil som körs på banan ska låta. En bil som körs på gatan måste vara knäpptyst. Jag kan faktiskt acceptera det, även om jag inte förstår varför man ska ha en racerbil, men det är ju en intressefråga såklart.Off Grid Byggaren skrev:MWall skrev:SwedishAdvocate skrev:Ifall någon undrar:martinot skrev:Skulle vilja ha multiple choice (välja alla tre alternativen).
martinot tänker köpa en Ferrari 458...
Tåget har gått för såna bilar. Igår när vi skulle hämta vår dotter hos en kompis så stod det en orange Lamborghini Huracán hos deras granne. Min fru, som visserligen inte är särskilt bilintresserad himlade med ögonen och sa spontant "vilken jävla tönt". Kanske var det i kombination med registreringsnumret "JANTE" också som det bara blev för mycket. När vi skulle åka drog Lamborghinin iväg med ett jävla vrålande. Jag kom lite överraskande på mig själv med att tycka att det bara var pinsamt.
Visserligen är en röd eller svart 458 betydligt mer smakfull men jag känner att det blir svårare och svårare att bära upp en sån kärra på ett sätt som inte blir vulgärt. För bara några år sen kände jag helt annorlunda.
Har det verkligen gjort det?
Verkar som att åtminstone 90% fortfarande vill ha ett jävla vrålande från sin sportbil?
När blir det töntigt för den stora massan?
Grannen har en Porsche där han kan öppna ett spjäll som kopplar bort ljuddämparen. Vilket han ofta gör, jag frågade honom om ljudupplevelsen var viktig, men fick inget riktigt svar.
Han hade provkört Taycan, och körglädjen i den elbilen var på topp i varjefall.
När jag hade min BMW M2 funderade jag faktiskt på att köpa ett s.k. M Performance-avgassystem (var ju 5 år sen och innan jag blev "elektrifierad") där man med en blåtandspuck inne i bilen skulle kunna öppna och stänga spjällen. https://www.bmw.se/sv/avdelning/service ... stem2.html
Sen var jag på ett bankörningsevent med BMW där jag fick lära mig att man egentligen inte fick använda "track mode" på bana heller. Fanns många som bodde runt Mantorp som vara snabba på att anmäla buller också och det blev böter för motorbanan om bullerreglerna inte efterlevdes.Symfoni på vägen: Avgassystemet Active Sound kan användas i två lägen. I Sport Mode blir det typiska ljudet hos 6-cylindermotorn ännu intensivare – fortfarande inom bestämmelserna för körning på allmänna vägar. Track Mode är däremot skapat för tävlingsbanan med ett sound som väcker starka känslor.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Men det är inte många. Jag känner då ingen.thnis skrev:Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Ingen aning hur vanligt det är men jag känner 2 som allvarligt funderar på det just nu av olika anledningar. Men som sagt det är nog lite skämskudde att skylta med det.Zalman3 skrev:Men det är inte många. Jag känner då ingen.thnis skrev:Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag var ju inte heller helt främmande för det innan jag till slut slog till på en Ioniq. En ICE hade faktiskt varit det förnuftigaste valet i mitt fall. Det är bara det att jag inte är tillräckligt förnuftig.thnis skrev:Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag har blivit förnuftig till slut Elbilar är fortfarande orimligt dyra trots att vi via våra skattepengar subventionerar varje såld elbil med 70’ kr. Men vi har kvar våran e-Golf fortfarande för de ”dagliga” resorna och lite till. Är inte främmande att skaffa en Tesla igen om/när den mindre modellen kommer. Förutsatt lång räckvidd och rimligt pris och den inte ser ut som en barnteckning (CT)mati skrev:Jag var ju inte heller helt främmande för det innan jag till slut slog till på en Ioniq. En ICE hade faktiskt varit det förnuftigaste valet i mitt fall. Det är bara det att jag inte är tillräckligt förnuftig.thnis skrev:Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
-
- Inlägg: 5674
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Men hade det verkligen varit det förnuftigaste valet ifall vi alla ska tänka lite på alla de små gulliga barnen också?...mati skrev:.../ En ICE hade faktiskt varit det förnuftigaste valet i mitt fall. Det är bara det att jag inte är tillräckligt förnuftig.thnis skrev:Det är väl ingen som vågar skylta med det. Jag vet flera som har gått från Tesla till ICE. Flera finns/fanns på det här forumet.Zalman3 skrev:Intressant är att av 85 röster är det ingen som kan tänka sig en fossilbil igen.
And what about alla de små gulliga barnen som några av alla de små gulliga barnen en dag kommer vilja ge liv till?...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Rasta hunden och robotgräsklippare i samma mening låter lite farligt. Har moderna robotgräsklippare sensorer för att undvika hundbajs eller blir det liksom en tickande tidsbomb som kör omkring i grannskapen?MWall skrev:Fredrik j skrev:Jag har aldrig sett mig som en early adopter men nu när jag var ute med hunden slog det mig att ALLA i kvarteret har en robotgräsklippare numera. När jag skaffade min för 4-5 år sen så var jag den ende som hade en sån.
Här är en lista på förkortningar och deras betydelse, som folk i detta Tesla-forum ofta använder: viewtopic.php?f=57&t=6258#p122075
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag låter inte hunden bajsa på andras gräsmattor. Nu gör den det ibland på vår egen eftersom det är en valp men det är bara i år.tommyd skrev:Rasta hunden och robotgräsklippare i samma mening låter lite farligt. Har moderna robotgräsklippare sensorer för att undvika hundbajs eller blir det liksom en tickande tidsbomb som kör omkring i grannskapen?MWall skrev:Fredrik j skrev:Jag har aldrig sett mig som en early adopter men nu när jag var ute med hunden slog det mig att ALLA i kvarteret har en robotgräsklippare numera. När jag skaffade min för 4-5 år sen så var jag den ende som hade en sån.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Ja, e-Golfen är helt oslagbar som vardagsbil. Den bara går och går. Och den har hyfsat låg TCO.thnis skrev:Jag har blivit förnuftig till slut Elbilar är fortfarande orimligt dyra trots att vi via våra skattepengar subventionerar varje såld elbil med 70’ kr. Men vi har kvar våran e-Golf fortfarande för de ”dagliga” resorna och lite till. Är inte främmande att skaffa en Tesla igen om/när den mindre modellen kommer. Förutsatt lång räckvidd och rimligt pris och den inte ser ut som en barnteckning (CT)
Egentligen behöver jag ju ingen bil längre. Jag kör så sällan att vi i princip skulle klara oss med en bil. Sambon tar e-Golfen till jobbet och jag jobbar numera alltid hemifrån. Jag tror inte att det kommer att förändras inom överskådlig tid.
Men tyvärr får e-Golfen inte dra släp. Den funkar alltså inte som enda bil, och jag vill inte byta bort den. Det skulle därför vara det förnuftigaste och smartaste att köpa en begagnad fossilbil med drag som andrabil. Och jag menar, jag har aldrig skrivit på ett köpeavtal för Ioniqen. Och jag har förbehållit mig rätten att dra mig ur affären om jag inte vill ha den av någon anledning. Det är många månader kvar. Det kan hända mycket fram tills dess att den levereras. Jag kanske blir också förnuftig till slut och ångrar mig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- A76
- Teslaägare
- Inlägg: 259
- Blev medlem: 29 dec 2018 18:16
- Ort: Onsala
- Referralkod: ts.la/andreas13052
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Gillar generellt min MS och har beställt en ny. Men det är mycket jag inte gillar med varken företaget Tesla eller Elon Musks arrogans. Dock finns det idag inget alternativ ändå, SuC, prestanda, tekniska lösningar, ingen annan tillverkare levererar på det just nu som jag ser det. Kommer jag vara märkeslojal om 3+ år nör det är dags att byta bil igen? Ingen som vet men jag känner mig väldigt mycket mindre märkeslojal mot Tesla än jag var under lång tid med SAAB. Min 9-3X är nog trots allt bilen med mest känsla någonsin
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Hur har det gått med den internationella lanseringen av NEVS 93?A76 skrev:Gillar generellt min MS och har beställt en ny. Men det är mycket jag inte gillar med varken företaget Tesla eller Elon Musks arrogans. Dock finns det idag inget alternativ ändå, SuC, prestanda, tekniska lösningar, ingen annan tillverkare levererar på det just nu som jag ser det. Kommer jag vara märkeslojal om 3+ år nör det är dags att byta bil igen? Ingen som vet men jag känner mig väldigt mycket mindre märkeslojal mot Tesla än jag var under lång tid med SAAB. Min 9-3X är nog trots allt bilen med mest känsla någonsin
Känns som det projektet är hopplöst avsomnat (om jag inte missat något)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Teslaägare
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
- Referralkod: ts.la/christian81643
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag håller med här. Är egentligen inte direkt märkes-lojal utöver att jag helst kör bilar från tyskarna (Porsche, Mercedes, BMW, Audi och VW) och har haft från alla dessa märken (även utan problem!), har dock i svaga ögonblicken haft en Volvo, Saab 9-3 (dock en mycket fin bil) och en Fiat Punto som jag pendlade i.A76 skrev:Gillar generellt min MS och har beställt en ny. Men det är mycket jag inte gillar med varken företaget Tesla eller Elon Musks arrogans. Dock finns det idag inget alternativ ändå, SuC, prestanda, tekniska lösningar, ingen annan tillverkare levererar på det just nu som jag ser det. Kommer jag vara märkeslojal om 3+ år nör det är dags att byta bil igen? Ingen som vet men jag känner mig väldigt mycket mindre märkeslojal mot Tesla än jag var under lång tid med SAAB. Min 9-3X är nog trots allt bilen med mest känsla någonsin
Nu kör jag Model S och jag gillar bilen, gillar fri SuC, prestanda etc. men håller med, att jag inte gillar Elon's arrogans och tweetande samt det konstanta "soon" som inte riktigt kommer. Jag är sugen på en ny Model S, men som jag har skrivit en del tidigare så tycker jag ratten ser så *bip* ful och billig ut, samt vill heller inte ha yoke, så jag väntar och ser till man kan klämma på bilen i verkligheten innan jag bestämmer mig. Nu har vi även en labbe sen 2 månader tillbaka och det väger också lite in i beslutandet (Model X vill jag inte ha, Model Y är jag tveksam till om jag vill ha heller). Hade nog bara ville ha haft en el-driven kombi version av Audi A6, BMW 5 eller kanske Mercedes E-klass.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Jag kunde inte skrivit det bättre själv, förutom att vi haft vår "Corona-labrador-valp" i drygt 3 månader. Håller med om allt förutom det där med Saab.Credde skrev:Jag håller med här. Är egentligen inte direkt märkes-lojal utöver att jag helst kör bilar från tyskarna (Porsche, Mercedes, BMW, Audi och VW) och har haft från alla dessa märken (även utan problem!), har dock i svaga ögonblicken haft en Volvo, Saab 9-3 (dock en mycket fin bil) och en Fiat Punto som jag pendlade i.A76 skrev:Gillar generellt min MS och har beställt en ny. Men det är mycket jag inte gillar med varken företaget Tesla eller Elon Musks arrogans. Dock finns det idag inget alternativ ändå, SuC, prestanda, tekniska lösningar, ingen annan tillverkare levererar på det just nu som jag ser det. Kommer jag vara märkeslojal om 3+ år nör det är dags att byta bil igen? Ingen som vet men jag känner mig väldigt mycket mindre märkeslojal mot Tesla än jag var under lång tid med SAAB. Min 9-3X är nog trots allt bilen med mest känsla någonsin
Nu kör jag Model S och jag gillar bilen, gillar fri SuC, prestanda etc. men håller med, att jag inte gillar Elon's arrogans och tweetande samt det konstanta "soon" som inte riktigt kommer. Jag är sugen på en ny Model S, men som jag har skrivit en del tidigare så tycker jag ratten ser så *bip* ful och billig ut, samt vill heller inte ha yoke, så jag väntar och ser till man kan klämma på bilen i verkligheten innan jag bestämmer mig. Nu har vi även en labbe sen 2 månader tillbaka och det väger också lite in i beslutandet (Model X vill jag inte ha, Model Y är jag tveksam till om jag vill ha heller). Hade nog bara ville ha haft en el-driven kombi version av Audi A6, BMW 5 eller kanske Mercedes E-klass.
Har alltid sagt att jag köpte en Tesla trots Elon Musk, inte tack vare.
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Skulle jag byta nu så skulle det bli Tesla, men som många skriver så börjar alternativen bli intressantare.
Jag har dock fri Suc, ett ett förmånsvärde som kommer att bli svårslaget när nya reglerna kommer, en bil som haft noll garantiärenden första 1,5 året. Ett alternativ är faktiskt att behålla den länge, mer än 5 år och följa hur torkare och helljus utvecklas
Jag har dock fri Suc, ett ett förmånsvärde som kommer att bli svårslaget när nya reglerna kommer, en bil som haft noll garantiärenden första 1,5 året. Ett alternativ är faktiskt att behålla den länge, mer än 5 år och följa hur torkare och helljus utvecklas
Model S LR -19
Model S 85D - 15 såld
Re: Hur märkes-lojala är vi?
Är inte direkt märkeslojal av mig. Har aldrig köpt två bilar med samma märke, för mobiler som jag ägt en massa fler av så är det endast Ericsson och Samsung som jag har köpt mer än en av men aldrig mer än 2. För egen del så är det i dagsläget endast Cybertruck som lockar men det lär ju dröja flera år innan det blir möjligt. Kan komma andra under tiden men annars är jag rätt nöjd med min Model X. Möjligtvis en Model 3 eller Y till frugan men det kan bli någon annan elbil också men det är upp till henne.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.