Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Dexter skrev:
Senaste med Munro om Polestar 2
Som han säger "One of the first real competitor to Tesla" :)

Ja jag har sett hans avsnitt om P2an. Han gör en intressant genomgång, speciellt när det gäller byggkvalite.
Sen har han vissa saker som jag tror är väldigt amerikanskt.. en väldig fokus på mängden dricka-hållare t.ex. Bild
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

Faan.. skrev ett långt utförligt svar och fick en error request från sidan och allt borta.. BAH! Får skriva om igen sen.. när jag orkar.. Skit!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 723
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Polestar 2

Inlägg av Dexter »

En del subjektiva åsikter har han ju ex handtag på bilen och mugghållare.
Man måste titta på hur byggkvaliteten är och de tekniska lösningarna.
Helt klart en av mina favoriter fastän jag kör tesla.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

joel80 skrev:
Faan.. skrev ett långt utförligt svar och fick en error request från sidan och allt borta.. BAH! Får skriva om igen sen.. när jag orkar.. Skit!
I feel You... ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11751
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

joel80 skrev:
Dexter skrev:
Senaste med Munro om Polestar 2
Som han säger "One of the first real competitor to Tesla" :)

Ja jag har sett hans avsnitt om P2an. Han gör en intressant genomgång, speciellt när det gäller byggkvalite.
Sen har han vissa saker som jag tror är väldigt amerikanskt.. en väldig fokus på mängden dricka-hållare t.ex. Bild
Jo, fick lysande kritik av Munro. Han gillar den mer än både mach-e och ID4.

Gällande mugghållare så har du uppenbarligen inte sett Peder och AMS video. :D

(Även jag gillar mugghållare i alla bilar, och trivial sak som kommer högt upp på listan för mig.)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
joel80
elbilist
Inlägg: 3081
Blev medlem: 04 aug 2015 00:04
Ort: Gävle

Re: Polestar 2

Inlägg av joel80 »

martinot skrev:
joel80 skrev:
Dexter skrev:
Senaste med Munro om Polestar 2
Som han säger "One of the first real competitor to Tesla" :)

Ja jag har sett hans avsnitt om P2an. Han gör en intressant genomgång, speciellt när det gäller byggkvalite.
Sen har han vissa saker som jag tror är väldigt amerikanskt.. en väldig fokus på mängden dricka-hållare t.ex. Bild
Jo, fick lysande kritik av Munro. Han gillar den mer än både mach-e och ID4.

Gällande mugghållare så har du uppenbarligen inte sett Peder och AMS video. :D

(Även jag gillar mugghållare i alla bilar, och trivial sak som kommer högt upp på listan för mig.)
Har du sett 3d-printade hållaren man kan skaffa? (Om man har tillgång till 3d-printer...) Jag villhöver en 3d-printer!
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11751
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

joel80 skrev:
martinot skrev:
joel80 skrev:
Dexter skrev:
Senaste med Munro om Polestar 2
Som han säger "One of the first real competitor to Tesla" :)

Ja jag har sett hans avsnitt om P2an. Han gör en intressant genomgång, speciellt när det gäller byggkvalite.
Sen har han vissa saker som jag tror är väldigt amerikanskt.. en väldig fokus på mängden dricka-hållare t.ex. Bild
Jo, fick lysande kritik av Munro. Han gillar den mer än både mach-e och ID4.

Gällande mugghållare så har du uppenbarligen inte sett Peder och AMS video. :D

(Även jag gillar mugghållare i alla bilar, och trivial sak som kommer högt upp på listan för mig.)
Har du sett 3d-printade hållaren man kan skaffa? (Om man har tillgång till 3d-printer...) Jag villhöver en 3d-printer!
Finns kanske flera bra lösningar. Tips är att du kan även beställa 3D-printade saker på nätet om du laddar upp ritningen.

Ville bara poängtera att det är fel att tro att det bara är amerikaner som saknar det. Oss två inkluderat. :)

Checka även AMS testvideos på YT. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

Fler tips, jag har en hel drös med 3D-printers här och ibland när det är tråkigt och jag har lite
tid över så brukar jag printa lite á là Ryan air ;)
Men då får det gärna vara mer än en likadan detalj som ska printas... :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Polestar 2

Inlägg av LarsA »

Saknar inte mugghållare i vår PS2, viktigare med plats för vattenflaska i dörrarna.
Bra att den bakre mugghållare kunde tas bort så det blir mer plats för diverse.

Mycket nöjd med körkänslan, bättre än i vår TM3 ( snart fd ).
Polestar 2 awd -21
mroek
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 aug 2020 10:43

Re: Polestar 2

Inlägg av mroek »

Jag har designat en hållare för solglasögon för PS2. Tycker den blev rätt snygg:
ps2_sunglasses_holder1.jpg
ps2_sunglasses_holder2.jpg
ps2_sunglasses_holder4.jpg
En liten video också:



Produktsidan finns här:

https://cults3d.com/en/3d-model/various ... ses-holder
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11892
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

Jag beställde glasögonhållare från XC40 och monterade där takhandtaget sitter. Blev aningen mer integrerat än den 3D printade lösningen.
35DEEEFD-D76E-4BD1-911E-683627DAD794.jpeg
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

Ni som kör Polestar 2, har ni Performance-paketet eller inte? Hur är den utan? Komfort? Körglädje?

Hur är det med service? Kan man göra det på Volvo-verkstad eller måste man iväg till Stockholm?

ps. De verkar ha smyghöjt sina lagerbilar nu. Antar att man får en spec med ett lägre grundpris och ganska mycket som extrautrustning. Det är ju tyvärr döden för förmånsvärdet. Iaf nu innan 1 juli.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3387
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

MWall skrev:
Ni som kör Polestar 2, har ni Performance-paketet eller inte? Hur är den utan? Komfort? Körglädje?

Hur är det med service? Kan man göra det på Volvo-verkstad eller måste man iväg till Stockholm?

ps. De verkar ha smyghöjt sina lagerbilar nu. Antar att man får en spec med ett lägre grundpris och ganska mycket som extrautrustning. Det är ju tyvärr döden för förmånsvärdet. Iaf nu innan 1 juli.
Det ser ut att vara samma pris på lagerbilarna som tidigare, 659 000 i grundpris för dual motor LR i launchvariant som inkluderar Pilot och Pluspaketen.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Jennieem
Inlägg: 5
Blev medlem: 07 mar 2021 16:20

Re: Polestar 2

Inlägg av Jennieem »

Jag har beställt en P2 Long range single motor med Pilot- och Pluspaketen och färgen moon som nästa förmånsbil. :) Och även om jag inte ens har fått skönheten än känner jag att alla dessa roliga små extra "tillbehör" som folk 3D-printar kan vara något som jag vill ha. Har dock ingen 3D-printer och har ingen koll alls på den världen. Vet någon här om det finns någon sida med sånt här sammanställt så man rent av kan köpa av privatpersoner som skriver ut åt en? Finns det andra befintliga tillbehör som passar? Såg att någon t.ex. hade köpt glasögonhållare för XC40 och monterat i sin P2a.
mroek
Inlägg: 7
Blev medlem: 19 aug 2020 10:43

Re: Polestar 2

Inlägg av mroek »

HelectriC skrev:
Jag beställde glasögonhållare från XC40 och monterade där takhandtaget sitter. Blev aningen mer integrerat än den 3D printade lösningen.
Det stämmer, men jag gillar inte den lösningen, och den är dessutom mycket dyrare.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Polestar 2

Inlägg av MWall »

Maw skrev:
MWall skrev:
Ni som kör Polestar 2, har ni Performance-paketet eller inte? Hur är den utan? Komfort? Körglädje?

Hur är det med service? Kan man göra det på Volvo-verkstad eller måste man iväg till Stockholm?

ps. De verkar ha smyghöjt sina lagerbilar nu. Antar att man får en spec med ett lägre grundpris och ganska mycket som extrautrustning. Det är ju tyvärr döden för förmånsvärdet. Iaf nu innan 1 juli.
Det ser ut att vara samma pris på lagerbilarna som tidigare, 659 000 i grundpris för dual motor LR i launchvariant som inkluderar Pilot och Pluspaketen.
Ja dra på trissor. Jag måste ha tänkt fel. 25' i rabatt och klart lägre förmånsvärde på lagerbilarna då. Hmmm...
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11751
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Polestar 2

Inlägg av martinot »

2021 Polestar 2: E6 - Wrap Up with Sean Mitchell.



Problem med 12V-batteriet (katastrof för testkörningen), men annars mycket lovord över PS2 - både att köra och dess infotainment!

M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare
Inlägg: 6003
Blev medlem: 19 sep 2015 09:03
Ort: Stureby, Stockholm

Re: Polestar 2

Inlägg av Remuz »

Om man genom jobbet får en PS2 i 24mån med max 6000mil för runt 6000kr/mån inkl allt utom bränsle, är det då ett bra erbjudande
P85D svart/svart med gratis SuC
Användarvisningsbild
tompanhuhu
Teslaägare
Inlägg: 91
Blev medlem: 13 jul 2019 20:06

Re: Polestar 2

Inlägg av tompanhuhu »

Jennieem skrev:
Jag har beställt en P2 Long range single motor med Pilot- och Pluspaketen och färgen moon som nästa förmånsbil. :) Och även om jag inte ens har fått skönheten än känner jag att alla dessa roliga små extra "tillbehör" som folk 3D-printar kan vara något som jag vill ha. Har dock ingen 3D-printer och har ingen koll alls på den världen. Vet någon här om det finns någon sida med sånt här sammanställt så man rent av kan köpa av privatpersoner som skriver ut åt en? Finns det andra befintliga tillbehör som passar? Såg att någon t.ex. hade köpt glasögonhållare för XC40 och monterat i sin P2a.
https://www.sweclockers.com/marknad/200 ... utskrifter

Aldrig köpt något av säljaren men brukar vara hög standard i deras marknad.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3387
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: Polestar 2

Inlägg av Maw »

Remuz skrev:
Om man genom jobbet får en PS2 i 24mån med max 6000mil för runt 6000kr/mån inkl allt utom bränsle, är det då ett bra erbjudande
Om det är en Dual Motor Long Range och 6000 är den totala kostnaden inklusive förmånsskatt så tycker jag det är bra. Jag får snart en P2 DM LR som personalbil och kommer få en beräknad nettokostnad på 6000 med 2500 mil/år i 3 år, jag kommer inte ha PP eller skinn.
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: Polestar 2

Inlägg av Anonymous FTW »

MWall skrev:
Ni som kör Polestar 2, har ni Performance-paketet eller inte? Hur är den utan? Komfort? Körglädje?

Hur är det med service? Kan man göra det på Volvo-verkstad eller måste man iväg till Stockholm?

ps. De verkar ha smyghöjt sina lagerbilar nu. Antar att man får en spec med ett lägre grundpris och ganska mycket som extrautrustning. Det är ju tyvärr döden för förmånsvärdet. Iaf nu innan 1 juli.
Behöver inte åka till Stockholm för service av din Polestar. Finns ett hundratal serviceställen. Du kan skriva in din ort i bifogad länk så lär något i närheten dyka upp:

https://www.polestar.com/se/service-and ... g-network/

Vet inte om alla Volvoverkstäder serva den än men det siktar man nog på. Skulle Volvo smälla upp snabbladdare på varje serviceställe skulle de få ett rätt hyffsat laddnätverk... i södra Sverige ligger de så tätt så att det är nästan svårt att urskilja varje ställe.
Senast redigerad av Anonymous FTW, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 723
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: Polestar 2

Inlägg av Dexter »

Vad är det för service intervaller på Polestar 2?
Någon som vet?
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3196
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: Polestar 2

Inlägg av Leo »

Har för mig att det ingår en gratis service inom 5000mil sen är det inte uttalat om något traditionellt serviceintervall.
Kia EV9 6-sits, Seat Mii 900mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:BMW i4 eDrive40 1000mil, MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D 1500mil, P85 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
Användarvisningsbild
LarsA
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 22 feb 2018 17:12
Ort: Rögla

Re: Polestar 2

Inlägg av LarsA »

Serviceintervall 2 år/3000mil.
Fri service 3 år/5000mil.
Följer med servicebok.
Polestar 2 awd -21
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19604
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Polestar 2

Inlägg av Bjelke »

LarsA skrev:
Serviceintervall 2 år/3000mil.
Fri service 3 år/5000mil.
Följer med servicebok.
Helt ok ju :) om det inte är svindyrt då...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar